La Collina degli Stivali (1969)

Alternatieve titels: Boot Hill | Halleluja voor een Paar Vuisten | Trinity Rides Again

Italië
Actie / Western

geregisseerd door Giuseppe Colizzi
met Terence Hill, Bud Spencer en Lionel Stander

Een circus doet het kleine mijnwerkersstadje Liberty Ville aan. Op dat ogenblik breekt er een schietpartij uit tussen Cat Stevens en de mannen van de landsheer en stadsbaas Honey Fisher. Fisher wil namelijk alle claims opeisen van de grond in de buurt en doet dit door de goudzoekers te terroriseren en desnoods te vermoorden. Daar Stevens door een schot zwaar gewond raakt, blijkt het circus een prima schuilplaats te zijn.

FisherKing
Ik vond Terrence Hill/ Bud Spencer heel leuk toen ik 12 was ! Na herziening blijft er weinig van over...

Bud en Terrence zijn inderdaad leuker als je wat kleiner bent, maar ook als grote volwassene kan ik nog steeds lachen om deze geweldige heren. Jammer dat i.p.v. een diepe bromstem die dikke in het echt een ontzettende piepstem heeft met een belabberd engels van heb ik jou daar.

FisherKing
Heeft als videohoes titel: Trinity rides again, terwijl deze film voor de Trinity films (van Barboni) gemaakt is. Apart.

Later uitgegeven video waar voor de marketing ook maar de naam Trinity aan gegeven is waarschijnlijk. Net zoals veel spaghettiwesterns in nagesynchroniseerde versies 'Django' in de titel kregen, ongeacht of er in de oorspronkelijke versie nu een personage Django in voorkwam of niet.

Aardig laatste kwartier. Verder weinig bijzonders.

M_D
TheMaestro schreef:

Die dikke heeft in werkelijkheid juist een zware stem, vrijwel alle spencer/hill films zijn nagesynchroniseerd.

FisherKing schreef:

Daar begin ik nu steeds vaker achter tekomen, dat is wel jammer dat sommige van hun films mij zoslecht bevallen jaren later.

Wat is dat voor schandalige print die ze nu uitzenden?!

Zal wel de public domain versie zijn geweest...

avatar van feanaro surion
Een film die geen enkel moment een goed evenwicht heeft tussen de twee dingen die hij wil zijn, een slapstickfilm en een serieuze actiefilm. Er zijn een aantal sterke scenes(het eindgevecht van Hill bijvoorbeeld) maar doordat ze meestal gelijk gevolgd worden door de meest belachelijke onzin verliezen de goede scenes elke impact. 2.5*

avatar van feanaro surion
gotti schreef:
Aardig laatste kwartier. Verder weinig bijzonders.

Het einde was echt een nieuw dieptepunt in deze film vond ik. Het was simpelweg: Spannende scene, grappige scene, spannende scene, grappige scene en dat dan steeds afgewisseld waardoor de "humor" nooit grappig werd en de serieuze scenes niks met me deden.

Kan me er weinig meer van herinneren, moet ik zeggen...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Benedengemiddelde western die met name door het ontbreken van de gebruikelijke slapstick niet echt de moeite waard is. Met name in het westerngenre heeft het duo betere films gemaakt.

Een tamelijk vlakke film qua humor die er niet goed uitkomt. De serieuze stukken zijn dan weer niet interessant genoeg om de film met interesse te blijven volgen.
Toch geen onvoldoende waard, maar goed is ie ook niet.

avatar van Dogie_Hogan
Zondag 12 sept. a.s. op de ARD, vanaf 00.15 uur.

Nee ok, het is misschien niet de sterkste film van dit duo maar dit was voor mij wel de eerste film die ik zag van ze waar ze wat serieuzer in waren. Dit was ook de eerste western die ik voor het eerst op dvd vond en erachter kwam, dat ie Boot hill heette. (Als kind op duitsland gezien vandaar). Toen begon mijn dvdverzameling van de spaghetti westerns.

avatar van Brix
@ louie: (Terwijl ik vanaf 3,4 jaar al naar westerns keek. Ik ben niet groot gebracht met de fles maar met westerns )

Jij ook al

avatar van simonvinkie
De tweede film die ik zie met Bud Spencer en Terence Hill. Helaas komt deze matige western niet in de buurt van de andere film die ik van dat koppel zag. Zij zijn trouwens een van de weinig positieve punten aan deze film. Ook de soundtrack en de fotografie was nog wel oké, maar voor de rest...

...was het gewoon matig. Ondanks dat de film erg kort duurt heb je gevoel veel langer naar deze film te kijken. Het tempo ligt vrij laag en de film kan niet echt een keuze maken tussen een humoristische of een serieuze western. De humor was dan ook erg geforceerd. Woody Strode (ook wel bekent als de neger uit de beginscene was Once Upon a Time in the West) verraste mij wel, positief dus. Hij deed prima.

Maar verder was er dus maar een matige film, die ondanks de korte speelduur nog gewoon te lang duurt. De humor is totaal niet grappig en verder was het gewoon saai allemaal. Terence Hill en Bud Spencer waren wel weer gewoon uitstekend.

1,5* kan ik er nog wel van maken, maar ik heb hier weinig plezier aan beleeft.

avatar van Phantasm
Deze film kon me geen moment pakken, erg saai en slaapverwekkend.

avatar van thunderball
Deze vroege film van Spencer en Hill is vrij saai en langdradig,
maar het grootste probleem is dat ze hier nog niet echt als duo optreden.
Verder een doorsnee verhaaltje zonder daadwerkelijke spanning.
Matig!
Een vier, ofwel 2 sterren.

Hoewel dit zeker een mindere film is van het leuke Italiaanse duo Terence Hill en Bud Spencer, kijkt hij wel nog redelijk lekker weg en dat kwam mede door de korte duur. Het verhaal is zeker niet geweldig en is soms ook wat aan de saaie en langdradige kant. Visueel zag het er wel niet onaardig uit en doordat het verhaal zich ook grotendeels afspeelt in en rond een circus, is het ook best kleurrijk. Verder doen Terence Hill en Bud Spencer het verdienstelijk en hetzelfde geldt voor de donker acteur Woody Strode. Leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet.

P.S. het was wel leuk om weer eens de Italiaanse acteur Eduardo Ciannelli terug te zien (speelde vroeger vaker verdienstelijk in dit soort films) in één van zijn laatste films (gestorven in 1969).

avatar van mr rumson
Voor mij was dit een vervelende saaie film die niet spannend is en eerder flauw is dan grappig.

avatar van thunderball
Vandaag deze film in het originele Italiaans gekeken en dat is toch wel een verbetering in vergelijking met de waardeloos ingesproken Engelse versie.

Nog steeds niet echt goed en alle zwakke punten blijven aanwezig, maar wel stukken meer genietbaar.

Hoewel setting in circus bijzonder is voor western, is verder het verhaal niet boeiend genoeg en afwisseling van serieus en spannend bedoelde scènes met meer humorvolle momenten werkt niet en maakt het -ondanks relatief korte speelduur- een hele zit.

Opmerkelijk: Spencer en Hill opereren nog niet als duo in deze film, terwijl ze dat feitelijk al wel deden in hun vorige samenwerking, Aces High, van zelfde regisseur.

Ik maak er een vijf, ofwel 2,5 ster van.