Continuavano a Chiamarlo Trinità (1971)

Alternatieve titels: Trinity Is Still My Name! | Vier Vuisten van de Duivel

Italië
Western / Komedie

geregisseerd door Enzo Barboni
met Terence Hill, Bud Spencer en Yanti Somer

De goedmoedige broers Trinity en Bambino beloven hun stervende vader dat ze bandieten zullen worden. Ze gaan erop uit, plegen bankovervallen en stelen vee. Wanneer ze de kans krijgen een huifkar met arme mensen te beroven, kunnen de broers het echter niet.

Staat deel 1 al op moviemeter?

GerwinF
Grappige film, maar deel 3 (my name is nobody) is toch echt de beste uit de serie. Wel meesterlijke scene als Terence Hill die kaarten schud in de bar en iedereen vol verbazing staan te kijken. 3 sterren.

Dat is geen deel drie en wat mij betreft zeker niet beter dan de Trinity-films. De twee trinity-films zijn beter, vind ik. Ace High ook, trouwens.

De twee Trinity films zijn toch de beste van het duo Hill en Spencer. Als kind vond ik deze films geweldig en een beetje tot mijn verbazing vind ik dat nog steeds zo. Deel 1 had ietsjes meer charme en mooiere muziek, maar beide films doen weinig voor elkaar onder. Deze geef ik ook 4,5*

WiLL schreef:

Persoonlijk vind ik het eerste deel toch echt een stuk beter, hoe aardig het tweede deel ook is.
Maar heb jij Ace High wel gezien? Komt binnenkort eindelijk op dvd (in de USA). Kwalitatief niet minder dan de Trinity-films.

Wouter schreef:

Vond jij het 1e of 2e deel nu beter ? Want je zegt het 1e, maar het 2e geef je een hoger cijfer
Ik vond deel 1 een stukje beter.

Ik heb veel films gezien van Hill en Spencer, alleen vaak op de duitse tv. Het kan zijn dat ik Ace High eens heb gezien, maar als het zo is dan herinner ik het me niet echt meer. Als die kwalitatief op de trinity films lijkt dan wil ik hem graag eens zien.

WiLL schreef:

Ik vond deel 1 een stukje beter.

Zo herinner ik me het ook. Ach, heb ze allebei maar op **** afgerond.

Eigenlijk een soort voorloper van de Trinityfilms. De leukste uit de Cat & Hutch trilogie:
I Quattro dell'Ave Maria (1968)
Met ondermeer Kevin McCarthy en Elli Wallach (The Good, the Bad & the Ugly).

avatar van Captain Pervert
GerwinF schreef:

Da's inderdaad de beste scène van de film. Hij was onlangs op een Duitse zender (zo heb ik hem destijds ook gezien, want op Nederland was alleen maar Ron's Honeymoonquiz) en toen wilde ik aan mijn vriendin dit jeugdsentiment tonen. Maar toen de knokkerij uiteindelijk begon (waar de Bud Spencer films toch om bekend zijn), viel het nogal tegen.

Ach ja, sommige dingen moet je enkel in je herinnering houden en niet meer terugkijken.

Ik blijf het leuk vinden...

avatar van Ravenstein
Eén van de betere Hill-Spencerfilms.
Er zitten 2,3 scenes in die er tussenuit springen en dat zijn die in het restaurant en dan die in de salon met Hill aan de kaarttafel en dan waar hij die kerel z'n revolvers afneemt en terugsteekt en hem dan in het gezicht kletst.
Spijtig genoeg kan de film de aandacht niet altijd vasthouden en duurt hij ook veel te lang.

Eindelijk een film zonder Spencer.
"Trinity"is gewoon een goede western.
Geen flauwe oneindige grappen maar zowaar een redelijk volwassen verhaal.
Goed typisch western sfeertje.

Zonder Spencer?

Bedoel je niet My name is Nobody, Waku?
(Die vind ik trouwens minder dan deze, btw)

avatar van Ace Hanlon
Waku schreef:
Eindelijk een film zonder Spencer.
"Trinity"is gewoon een goede western.
Geen flauwe oneindige grappen maar zowaar een redelijk volwassen verhaal.
Goed typisch western sfeertje.

"zonder Spencer", maar wel met BUD SPENCER

damon
tot nu toe valt het zwaar tegen (zal ook niet beter worden)
wat een drama zeg. Totaal niet grappig en er zit gewoon geen "ziel" in. Als spaghetti western fan (serieuze tak) viel dit zwaar tegen

avatar van thunderball
Leuk vervolg op het origineel, maar op sommige momenten vind ik het toch wat langdradig en vermoeiend worden.

Finale is weer leuk en inderdaad kaartscene is haast briljant te noemen, dus toch ook maar drie sterren!

Iets minder dan de eerste, maar bij tijd en wijle erg leuk.

avatar van Legan
Hoewel het geheel minder is dan het eerste deel (Lo Chiamavano Trinità), blijft het een goed vervolg. Maar het zijn juist enkele scènes, waaronder de sublieme pokerscène, die de film boven zichzelf doet uitstijgen.

7,2 uit 10 (3,5*)

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijk vervolg op Trinity met het bekende komische duo. De komische spagetthi was een feit.

Dit is het fantastische vervolg op “They Call Me Trinity”…(deel 2)!

Voor mij zijn dit echt heerlijke films, en ze brengen me opnieuw nostalgie en jeugdsentiment…!

Gewoon lekker naar kijken als je je een rothumeur hebt. Dan ben je zo weer vrolijk!

(4,0*)

avatar van aburex
Weer een vermakelijke film met het duo Spencer-Hill. Heel goede parodie op de spaghetti-westerns. Het eerste en het tweede deel zijn even goed.

avatar van wu-tang
ja als je echt fan bent van Spencer-Hill kun je dit wel waarderen , 15 jaar geleden vond ik dit ook helemaal geweldig tegenwoordig is dit niet zo bijzonder meer !!

doe me dan maar my name is nobody , vele malen beter dan dit !!

Oneens!

avatar van Phantasm
Leuke grappige momenten en een paar knokpartijtjes, kijkt verder wel lekker weg.

avatar van Metalfist
Eén van de beste films van het duo

Mijn kijkachterstand van de vechtende Terence Hill & Bud Spencer is vrij groot te noemen. Ooit eens een hoop films van hen op een rommelmarkt gekocht en ik spreid ze beetje bij beetje om er zo lang mogelijk van te kunnen genieten want ik amuseer me altijd wel met de twee Italianen. Na eerst een paar solo films van Spencer te hebben gezien, had ik gisteravond wel weer zin in een film van het duo.

Ik koos voor deze Trinity Is Still My Name maar ik had niet door dat het hier om een vervolg ging. Stom eigenlijk want ik heb het eerste deel hier ook nog liggen maar bon, je kunt dit tweede deel in ieder geval zonder veel moeite apart kijken. En het is een amusante zit geworden die vooral erg memorabel wordt door een aantal aparte scènes. Mijn favoriet moment is sowieso de kaartscène met Hill maar er is hier voor de rest nog veel te genieten. Dat komt voornamelijk doordat het verhaal van Trinity Is Still My Name vandaag de dag nog altijd amusant is, Spencer & Hill zouden zelfs met Two Supercops een aantal jaar later de film voor een stuk overdoen maar dan in een meer hedendaagse setting. Het is dan ook jammer dat de film op zich net iets te lang blijft doorgaan (al is de afsluitende vechtpartij wel weer schitterend) waardoor ik toch net geen 4* kan geven maar het komt er in ieder geval erg dicht bij in de buurt.

Zoals gezegd heb ik dus de laatste tijd meer films met Spencer alleen gezien en wanneer je dan een film met Hill erna kijkt dan valt het toch op wat voor een heerlijk duo het eigenlijk is. Beide heren zijn geweldig goed op elkaar ingespeeld en hebben aan een blik genoeg om lekker los te barsten. Zeker Hill heeft hier één van de meest legendarische scènes als je het mij vraagt met zijn intrede in de film op de draagberrie. Zoals gewoonlijk wordt de film in zijn geheel gedragen door het duo en de bijrollen zijn redelijk verwaarloosbaar. Goede muziekkeuze trouwens ook. Ik zie de films van Spencer & Hill graag maar in hun niet Westerns komt er meestal zo'n terugkerend deuntje aan te pas dat me op den duur echt begint te irriteren.

Ik ben nog altijd wat aan het twijfelen tussen 3.5* en 4* maar eerst het eerste deel maar eens verorberen en dan zullen we nog wel eens naar de individuele scores kijken. Trinity Is Still My Name blijft echter een amusante film die hier en daar een beetje inzakt maar waar veel goeds in is te ontdekken.

Misschien iets minder dan het vorige deel, maar ook dit deel is gewoon een hele leuke film (voldoende te lachen en voldoende actie) van het duo Terence Hill en Bud Spencer.

avatar van mr rumson
Persoonlijk vond ik dit deel beter dan het eerste deel.
Dit komt vooral dat er meer leuke momenten in zitten zoals de kaart scene die gerust legendarisch genoemd mag worden onder de Terence Hill en Bud Spencer films.
Ook in deze film is er weer geen gebrek aan het bekende gooi en smijtwerk van het duo .
In de eerste film vond ik wat saaie momenten inzitten maar voor mij had deze film daar geen last van .
Zodat hij vanaf het begin tot het einde vermakelijk .

avatar van Duke Nukem
Voor mij zijn beide Trinity-films even goed, en zeker leuker dan My Name is Nobody. Alleen jammer dat er geen mooie kopie van deze films te vinden is, zelfs op dvd is de kwaliteit maar povertjes.

Vooral de scène in het restaurant vond ik super grappig!