I Due Superpiedi Quasi Piatti (1977)

Alternatieve titels: Two Supercops | Twee door 't Dolle Heen | Crime Busters | I 2 Superpiedi Quasi Piatti | Crimebusters | Trinity: In Trouble Again

Italië
Komedie / Actie

geregisseerd door Enzo Barboni
met Terence Hill, Bud Spencer en David Huddleston

Wilbur (Bud Spencer) en Matt (Terence Hill) beramen een overval op een supermarkt. Ze worden echter per abuis bij een ernaast gelegen politieschool ingelijfd.

avatar van Elchapo
Jeugdsentiment...bam!!!!! 4 stars.

avatar van Lakte
Fantastische film! Vind vooral Terence Hill erg leuk!

Sony Pictures Home Entertainment heeft onlangs een mooie box uitgebracht met 6 films op Blu-ray. Beeldkwaliteit is zeer goed.
De films zijn zwak qua verhaal. 2,5 ster voor het jaren '70 jeugdsentiment.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jeugdnostalgie met een groot Gaston & Leo gehalte. Van een toegankelijk niveau uit de jaren '80 dat we ook kennen bij bvb The A-Team. Terence Hill en Bud Spencer vullen elkaar aan en de vrolijkheid in deze film is best wel aanstekelijk. Het resultaat is een film die alvast beter is dan de gelijkaardige politiefilm(reeks) Police Academy en voor mij als nostalgische terugblik nog altijd leuk is om terug te zien.