I Due Superpiedi Quasi Piatti (1977)

Alternatieve titels: Two Supercops | Twee door 't Dolle Heen | Crime Busters | I 2 Superpiedi Quasi Piatti | Crimebusters | Trinity: In Trouble Again

Italië
Komedie / Actie

geregisseerd door Enzo Barboni
met Terence Hill, Bud Spencer en David Huddleston

Wilbur (Bud Spencer) en Matt (Terence Hill) beramen een overval op een supermarkt. Ze worden echter per abuis bij een ernaast gelegen politieschool ingelijfd.

avatar van GFM
GFM
Eerste film die ik ooit op video huurde...tsja lekkere knokfilm voor kiddo's...nix meer en nix minder 2,5*

Aangezien het jeugdsentiment is een 4*

avatar van xangadix
Hij is nou op dvd uit, voor € 4,99. Niet te geloven, zo'n slechte versie. Het is gewoon de Warner Home Video VHS op amateuristische wijze op dvd gezet. Het dvd menu ziet er lelijker uit dan het gemiddelde menu van een zelfgebrand dvdtje met een stand-alone dvd-recorder en de beeldkwaliteit is om te janken. Regelrechte oplichting, zelfs voor dat geld..!

xangadix schreef:
Hij is nou op dvd uit, voor € 4,99. Niet te geloven, zo'n slechte versie. Het is gewoon de Videofilm Express VHS op dvd gezet. Het dvd menu ziet er lelijker uit dan het gemiddelde menu van een zelfgebrand dvdtje met een stand-alone dvd-recorder en de beeldkwaliteit is om te janken. Regelrechte oplichting, zelfs voor dat geld..!

Dus ik kan beter onze oude video2000 aansluiten en hem daarvan bekijken ?

Wederom een film die ik vaak heb gezien en als jonge jongen helemaal te gek vond. Vooral het stukje met de indiaan op het football veld is hilarisch

avatar van xangadix
Dus ik kan beter onze oude video2000 aansluiten en hem daarvan bekijken?
Zeer zeker. Of ze zelf op een dvd-erretje zetten, want dat hebben ze met deze dvd's ook gedaan.

Ze hebben nu bij de FRS inderdaad een aantal van die oude Bud Spencer en Terence Hill films liggen voor 4.99, ik heb deze meegenomen. Het zijn wel hele slechte uitgaves: geen menu, een slechte videoband overgezet op DVD, de hele tijd ruisend geluid en met grote regelmaat een beetje sneeuw in beeld, maar dat geeft zulke films ook wel enige charme mee, nietwaar?

De film is niet best, maar ze zijn o zo leuk om eens weer te zien. Super voorspelbaar, ontzettend domme humor en dolkomische knokscenes. Vroeger heb ik de videobanden met deze films helemaal grijs gedraaid en kon ik er keer op keer om lachen. Volgens mij is dit wel ongeveer de leukste uit de serie. Puur genieten 3.5 sterretjes.

Een van de vele produkties met Spencer en Hill...
Leuke jeugdfilm met overdreven veel knokscenes.

avatar van thunderball
Weer zo'n knaller vh vuistenduo en een vd allerleukste!

Begin is ook weer hilarisch met het telkens weer opnieuw vernielen van weer een nieuwe auto van de schurken! je zit er als kijker gewoon telkens op te wachten (super voorspelbaar), maar ongeloofelijk leuk!

Tja, dan ben ik maar nooit volwassen geworden, maar ik vind ze nog net zo leuk als vroeger! haha!

Inderdaad die dvd's zijn om te huilen zo slecht! Ik heb ...safari zelfs terug gebracht, de tweede track was niet afspeelbaar, Bulldozer heb ik weg gegeven (was slechter van kwaliteit als mijn eigen videoversie), alleen Watch out... was van redelijke kwaliteit, maar die is inmiddels als een echte (dus gewone goede ) ook uitgebracht in breedbeeld (en met ook de Italiaanse stemmen (yes!!)).

Deze is echter toch wel 4,5 ster waard lijkt mij!

Volgens mij heb ik een Hill/Spencer 'aandachtsgolf' ontketend...

avatar van thunderball
JAAAA ik heb er weer helemaal zin in!! WAAR zijn mijn videobanden!!! Waar is mijn V2000 geval!!??

avatar van Ajax&Filmfreak
Ik kende deze film dus nog niet en had er dus ook geen sentiment bij. Dramatisch slecht.

Vandernagel
Bovenstaande plotomschrijving is weer om van te huilen. Enfin...

Lang geleden dat ik beide heren heb gezien. Gewoonweg heerlijk deze spaghetti actie/komedies. En een puntje hier..... en een puntje daar.... Oh ja, sentiment... En nog een puntje erbij... En voor de heerlijke avond die het bezorgt heeft, nog een half puntje erbij.

3,5 sterren

avatar van Spetie
Vond het vroeger wel leuke films, en dit is een van de betere films, die gewoon lekker wegkijkt.

Bij films van Spencer en Hill weet je van tevoren wat je kunt verwachten, namelijk een vaak niet zo goed verhaal waarin behoorlijk op los gemept wordt en als het meezit een hoop humor. Persoonlijk vind ik dit een van de leukere films van de heren. Er zitten redelijk aardige humor in en het vechten moeten je natuurlijk met een knipoog bekijken, want "de vier vuisten" slaan er weer lustig op los.

Het enthousiasme van Hill en de nuchterheid van Spencer vullen elkaar prima aan in deze aardige, soms flauwe, maar zeker geen slechte actiekomedie.

avatar van Quentin
Destijds meer dan een miljoen bezoekers in Nederland.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze aktie-komedie van het bekende duo behoort tot een van de beste uit hun ouvre. Evengoed gemiddeld.

avatar van steventje
Leuk filmpje, wel slechte DVD kwaliteit.
De actiescenes zijn allen voorspelbaar.
Leukste scene blijft voor mij als Spencer die blonde dame haar achterwerk vastpakt en ze even op zij zet...hahahaha

avatar van thunderball
En dan iets mompelt van .. "Trouble...!"

avatar van steventje
Ik weet dat die films zijn opgenomen in Rome en Miami maar zijn ze origineel in het italiaans dan?
En wie spreekt dan de engelse stemmen in?

avatar van Phantasm
Aardige knokfilm en voorspelbaar verhaal.

avatar van aburex
Eén van de beste Spencer-Hill films. Onderhoudend, vermakelijk.
Goed voor een plezante avond.

avatar van movie acteurs
Ach ja, ook deze is van het zelfde niveau, maar leuk zijn ze best. Sowieso doen Hill en Spencer het altijd leuk. Ook een kleine rol van Laura Gemser die dit keer niet uit de kleren ging. 3,0.

Inderdaad jeugdsentiment. Ik keek vroeger graag naar ze en als ze nu en dan nog eens te zien zijn op de Duitse TV kijk ik ook. Gewoon heerlijke knokfilm met leuke humor. De knok geluiden zijn ook vaak om te lachen. Twee prima acteurs trouwens die Terence Hill en Bud Spencer en natuurlijk een geweldig komisch duo.

avatar van Metalfist
Spencer en Hill flikken het weer

Gisteravond na X-Men: the Last Stand had ik nog wel zin in iets luchtig en niet al te vermoeiend. Ik heb ooit is bij de Kringloopwinkel een resem Bud Spencer & Terence Hill films gekocht en zo af en toe kijk ik er eens eentje van. Tot nu toe is er nog geen enkele echt tegengevallen en ik hoopte dat die lijn zou kunnen voortgezet worden met deze Crime Busters.

En dat is zeker het geval. De film is niet hun beste werk, die eer gaat tot nu toe naar God Forgives, I Don't maar dit is toch weer een erg vermakelijke film in de reeks. Het begint al erg sterk de introductie van beide heren en de vernieling van een stuk of drie wagens en de pret lijkt nergens echt te stoppen. Spencer & Hill komen van de ene leuke situatie in de andere en het wordt pas echt grappig wanneer ze in een politiebureau binnen sukkelen en besluiten om politie te worden. Vanaf dan lijkt de film wat van zijn humor kwijt te geraken, er wordt meer geconcentreerd op de dood van de Chinees, maar de knokpartijen zijn nog altijd veelvuldig van de partij en daar doe je het bij dit soort films toch voor. De film duurt op zich iets te lang maar dat kan de pret gelukkig niet deren. Ook het vrolijke deuntje doorheen heel de film was bijlange na niet zo storend zoals in andere films, waaronder Watch Out We're Mad.

Als er een lijst bestaat van duo's die onafscheidbaar zijn van elkaar dan moeten Terence Hill en Bud Spencer hoog op die lijst staan. Bij mij zit er geen greintje nostalgie aan vast, ik was zelfs nog niet geboren toen het merendeel van de film gemaakt werden, maar hiermee kun amuseer ik me enorm hard. De twee zijn perfect op elkaar ingespeeld en vullen elkander op zoveel manieren aan. De brommerige commentaren van Spencer, het vlotte pretty-boy gehalte van Hill, ... Heerlijk om naar te kijken en het is dan ook jammer om te zien dat het duo langzamerhand vergeten begint te raken. Soms zitten er naast het duo nog een aantal leukere bijrollen (zoals Donald Pleasance in het hierboven genoemde Watch Out, We're Mad) maar dat is hier niet het geval. De rest van de cast is dan ook snel vergeten maar de sfeer zit goed en dat is toch wel het belangrijkste bij dit soort knokfilms. Het wordt allemaal niet te serieus genomen en juist daarmee wordt erg genietbaar om naar te kijken.

Niet hun beste film maar zeker ook niet hun slechtste. Met uitzondering van God Forgives, I Don't staan al de geziene films tot nu toe bij mij op 3.5* en daar hoort deze ook bij. Spencer & Hill zijn lekker op dreef, het verhaal heeft genoeg om handen om de speelduur vol te houden en de knokpartijen blijven geweldig om naar te kijken.

avatar van Beertje45
tsjidde schreef:
Volgens mij heb ik een Hill/Spencer 'aandachtsgolf' ontketend...
De films van Bud en Terence heb ik leren kennen door mijn vader en kan er nog wel van genieten

avatar van Beertje45
Heb deze ergens op DVD, ga er eens naar op zoek. De overbekende, maar dolkomische gevechten blijven leuk.

Typische Bud Spencer/Terence Hill actie/komedie, dwz een matig verhaal maar met de nodige humor en slapstick knokpartijen. Er zit genoeg vaart in de film en het blijft leuk om films met dit unieke duo te bekijken. Jeugdsentiment...ik heb vrijwel alle films van dit duo gezien en deze behoort toch wel tot mijn favorieten omdat er werkelijk heel komische scenes in voorkomen.

Vandaag weer eens herzien en ik moet zeggen dat het gewoon een leuke knokfilm blijft. De film moet het uiteraard hebben van het leuke duo Terence Hill en Bud Spencer (inclusief vest met de tekst "Jumbo" achterop ) en ze zijn lekker opdreef in deze film. Het geknok (met het bekende geluid erbij) begint eigenlijk al direct na fraaie visuele beelden van Miami en het duo wordt hierbij leuk geïntroduceerd.

Qua verhaal stelt het eigenlijk weinig voor, maar de uitvoering is gewoon leuk. Er valt meer dan genoeg te (glim)lachen en er is ook meer dan voldoende actie (in de vorm van leuke knokpartijen) aanwezig. Hoewel de opening van de film best leuk is, komt de film pas echt opdreef zodra Terence Hill en Bud Spencer bij het politiekorps komen. De manier waarop ze bij het politiekorps is best leuk, maar ook hun opleiding daar.

De film is voor een Komedie/Actie misschien wat aan de lange kant waardoor het op sommige momenten wat saai en langdradig is. Maar de film verveelt nergens en er valt meer dan genoeg plezier te beleven met deze leuke film. Het hoogtepunt is misschien wel de scene in het louche eetcafé waarbij Terence Hill met krukken is aan het spelen en waarna er een achterlijke bende binnenkomt. Uiteraard wordt de bende in elkaar geslagen op een leuke manier door het duo maar ook het gedoe omtrent Bud Spencer waarbij hij zich voordoet als doofstof is geinig. Het duel tussen het duo en de kleurrijke bende van oelewapper "Geronimo" (leuk gespeeld door "Luciano Rossi") op het rugbyveld is natuurlijk ook schitterend (inclusief de gein ervoor met het zogenaamde ijs) en niet te vergeten de eetscene op het einde waarbij de ober steeds pinguïn wordt genoemd.

P.S. de rol van David Huddleston als Capt. McBride is ook wel noemenswaardig, want hij deed het leuk.

avatar van Joost1973
+0.5 voor Bud Spencer en +0.5 voor Terence Hill. Jeugdhelden!

avatar van mr rumson
Na lange tijd deze film weer eens gezien.
Voor mij blijven Terence Hill en Bud Spencer jeugdsentiment.
Ik begrijp dan ook best dat wie er niet mee opgegroeid is er niet veel aan zal vinden.
Want op de dag van vandaag stelt het niet veel meer voor.
Maar bij mij komt er automatisch een glimlach alleen al als ik aan het duo denk.
Het zijn dan ook niet alleen de films van dit duo die daar voor zorgen .
Maar het zijn de eerste keren dat je met je vader naar de bioscoop gaat. En een nieuwe wereld die erop dat moment voor je open gaat.
Deze film is wel een van de betere van het duo.
Er zitten genoeg grappen in die toen best leuk geweest zullen zijn maar nu komt het flauw over.
Met Hill en Spencer weet je dat je niet al te hoogstand acteerwerk moet verwachten .
Wat je wel kunt verwachten is een hoop gooi, smijt en vliegwerk met op de achtergrond zo'n vrolijk deuntje dat nog een tijdje in je hoofd blijft hangen.

avatar van Elchapo
Jeugdsentiment...bam!!!!! 4 stars.