ad
  • 8.116.013 stemmen

Miami Supercops (1985)

Actie / Komedie | 96 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titels: Poliziotti dell'Ottava Strada / Trinity: Good Guys and Bad Guys

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Bruno Corbucci

Met onder meer: Terence Hill, Bud Spencer en C.B. Seay

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Releasedatum: 12 december 1985

Over Miami Supercops

FBI-Agent Doug Bennet (Hill) en zijn gepensioneerde collega Steve Forest (Spencer) trachten in Miami de buit van een overval op een bank in Detroit op te sporen. Daarbij doen ze zich voor als straatagenten uit Miami.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Doug Bennett / Jay Donell

Steve Forest / L.A. Ray

Chief Tanney

Robert Delman / Ralph Duran

avatar van aburex

aburex

Ben nochtans favoriet van dit duo, maar hun films beginnen naarmate ze ouder worden ook slechter te worden.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

Duidelijk beinvloed door de begin jaren 80 tv series Miami Vice en Magnum, maar dan met Hill en Spencer in de hoofdrollen.

Redelijk voor de genre maar niet meer dan dat. Dan was hun poging in Crimebusters, met kleine rol voor Laura Gemser, iets beter.

Due Superpiedi Quasi Piatti, I (1977)

Wat me wel ineens opviel met deze film was dat verhaal was geshreven door Corbucci en Luciano Vincenzoni, beter bekend van de Sergio Leone westerns uit de jaren 60.

avatar van Spetie

Spetie

Bud Spencer en Terence Hill, die ook vaak "de 4 vuisten" genoemd worden, maakten in de jaren 70 en 80 samen aardig wat films. Dit was één van hun laatste.

Het is duidelijk te zien dat het duo hier aardig op leeftijd begint te raken. Men speelt een beetje leentjebuur bij Miami Vice en zo is deze Miami Supercops geboren. Hoewel ook deze film zijn leuke momenten kent en daarnaast de soundtrack best de moeite waard is, mis ik hier toch wel het ouderwetse knokken. Dat is hier duidelijk veel minder aanwezig en dat is voor mij toch altijd wel het belangrijkste ingrediënt voor een vermakelijke film.

Als dat nauwelijks aanwezig is, zoals hier dan zie je duidelijk de beperkingen van de twee, en is de film blijkbaar ook gelijk een stuk minder leuk.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Pure jeugd sentiment heb alle films wel gezien in mijn jeugd.

Toen vond ik ze geweldig!

avatar van jelle1989

jelle1989

Dit kan wel eens de slechtste/vermaakelijkste film allertijden zijn.

"Look at that shocking effect"

Love it

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2065 stemmen

Deze is echt heel slecht. Geen humor slechte actie de gevechten waardeloos en t verhaal niet boeiend. De gloed die ze hadden is helaas weg.

En ik wil ook een schroevendraaier. Jezus was was dat slecht dat stuk bij het embleem.

avatar van Lemmens1985

Lemmens1985

1 woord, jeugdsentiment

Ik heb deze film al zo vaak gezien in t Engels maar ook in t Duits.

Qua verhaallijn is ie een beetje knullig maar daar moet je dit soort films niet voor kijken.

avatar van Boneka

Boneka

Misschien wel de beste uit de reeks van 6. Tenminste als je kijkt naar het verhaal. Er zit zowaar een serieuze ondertoon in en er valt ook nog een dode te betreuren. Van deze reeks van 6 in ieder geval de meest serieuzer film. Qua humor is het dan wel weer wat minder, maar zeker niet slecht. Ik heb de box van 6 nu allemaal gezien. Hoger dan 3,5 komen ze nergens dus hoogstaand is deze six pack niet. Daarvoor moeten we toch naar andere titels kijken zoals Il Mio Nome È Nessuno 1973, Lo Chiamavano Trinità 1970 of Continuavano a chiamarlo Trinità 1971

Film 3.5

Fun factor 3.0