Chung Kuo - Cina (1972)

Alternatieve titels: China | Cina

Italië
Documentaire

geregisseerd door Michelangelo Antonioni

Een documentaire over China, die zich richt op de verschillende kanten van de mensen van dit land. In drie delen wordt dit beeld getoond. In deel één worden we door Beijing geleid, onder andere door een katoenfabriek, de oude gedeeltes van de stad en een kliniek waar keizersnedes worden uitgevoerd door middel van acupunctuur. In het tweede deel bezoeken we het Rode Vlagkanaal en een collectieve boerderij in Henan, alsmede de oude stad Suzhou. Het derde en laatste deel toont de haven en industrie van Shanghai en eindigt met een presentatie van Chinese acrobaten.

avatar van stephan73
Na aanleiding van zijn overlijden, op zoek gegaan naar een film die nog niet op MM stond!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
DVD release bij Mr. Bongo in de UK, 5 maart

avatar van xgogax
Een van de beste docu’s die ik ooit heb gezien . Echt zonde dat Antonioni zich zelden aan docu’s waagde , want wat is dit geniaal zeg !!!

***** / *****