Slap Shot (1977)

Komedie / Sport

geregisseerd door George Roy Hill
met Paul Newman, Jennifer Warren en Michael Ontkean

De speler-coach van een loser-ijshockeyteam uit 'Nergenshuizen' heeft te maken met een vijandig publiek en een eigenaar die het niet ziet zitten. Het wordt dus tijd om uit een ander vaatje te tappen. Vechten en geniepigheid worden de nieuwe tactische wapens van het team, wat succes oplevert.

Jeugdsentiment!

avatar van petey
Die drie broertjes zijn om te gillen.

avatar van mikey
Komische film van een goed filmmaker. Hard en lekker. Inderdaad die 3 nerds zijn geweldig.4.

avatar van RRT
RRT
Voor mij ook jeugdsentiment.
Humoristische film.
Blijft ook nu nog komisch.

avatar van mikey
Hmm deze cultfilm heeft toch wel wat meer te bieden dan alleen knokpartijtjes op een schaatsbaan. Ook het systeem moet eraan geloven als een team van losers het over een andere boeg gooien. De film is ook sociaal getint en bekritiseerst daarnaast een gewelddadig maar hypocriet america. De Hockey scenes zijn briljant maar ook leven naast deze sport is goed en komisch in beeld gebracht. Goeie rol van newman. Voor 7 euro te koop bij de frc. 4.

echt een jeugd sentiment

avatar van The Goss
Toen ik een jaar of twaalf was, voor het eerst gezien bij een jeugdavond in ons dorp. Zoals kappeuter als zei: Jeugdsentiment op en top!!

avatar van Gehenna
Briljante sportkomedie, een klein ingedut professioneel ijshockey team staat voor de rand van faillisement. Paul Newman speelt de op leeftijd speler-coach die nog net één seizoen in de benen heeft maar ondanks zijn eeuwige enthousiasme het team niet kan behoeden voor de tegenvallende resultaten. Het steeds verder afnemende bezoekersaantal zorgt ervoor dat de team-manager drie nieuwe spelers contracteert waar niemand eigenlijk ooit iets over gehoord heeft. De 3 spelers zijn broers "The Hanson Brothers", het probleem van die drie jongens is dat ze lichtelijk ontvlambaar en onhandelbaar zijn. Dit zorgt voor hilarische situaties en de film stijgt door die drie broers boven het gemiddelde uit, het verhaal is verder zo voorspelbaar als wat en daar moet de film het ook niet van hebben. Kijken puur om de drie briljante Hanson bros. en de heerlijke (politiek incorrecte) humor 8.0

avatar van Poisonthewell
Aardige hockeycomedy, die voor mij persoonlijk de meerwaarde heeft dat ie in Johnstown, PA is gefilmd (hometown van mn vriendin en ik kom hier dus vaak). Ik zit momenteel in Johnstown en ben vanavond zelfs naar een Chiefs wedstrijd in het War Memorial geweest; het hockeyteam heette hier altijd de Johnstown Jets, maar als gevolg van deze film werden ze omgedoopt tot Johnstown Chiefs. De film zelf is leuk, maar verre van bijzonder. 2,5*

avatar van Michel Dumoulin
Er is een canadeze band die zich heeft vernoemd naar de hockey-nerds die het team redden.

De band heet dan ook Hanson Brothers.

Hele leuke punkband in de trant van de Ramones.

Is dat de volwassen versie van Mmbop?

avatar van Michel Dumoulin
PartyMarty schreef:
Is dat de volwassen versie van Mmbop?

Dat wordt me vaker gevraagd. Maar geloof me die twee bands hebben helemaal niks met elkaar van doen en lijken in geen enkel opzicht op elkaar.

Check de link in mijn vorige bericht!

Klassieker.

Puuuuuuurrrrr jeugdsentiment dit, dus uiterst genietbaar, ook al is het niet heel geweldig allemaal. Paul Newman is echter bijna altijd goed - en ook hier - en The Hansons Brothers blijven onbetaalbaar...

Toen der tijd was ie goud waard voor mij, nu natuurlijk helemaal out of time maar met een stel jonge gasten kan het nog steeds erg leuk zijn...

avatar van Ché Cliché
Vond er helemaal niets aan. Heb geen moment kunnen lachen. De humor en de film zelfs behoorlijk vervelend. Slechts enkele redelijke scenes.

avatar van SmuttWars
Michel Dumoulin schreef:

Check de link in mijn vorige bericht!

Wordt je vaker gevraagd? Sta je bekend als iemand aan wie je vragen over de Hanson Brothers kan stellen dan?

kramersietse
De Amerikaanse president Obama zal dubbel balen na het Amerikaanse ijshockey-verlies tegen Canada. Hij had met de Canadese premier Harper een krat bier verwed op de olympische finale. Dat melden Amerikaanse en Canadese media.

Als Canada zou winnen, zou Obama een krat Canadese biertjes kopen voor Harper. Bij winst voor Amerika, kon hij juist een krat Amerikaans bier van de Canadees verwachten.

Na een bloedstollende finale versloegen de Canadezen het Amerikaanse team. Geen goud en dus ook geen kratje bier voor de Amerikanen. Harper heeft het Canadese team al bedankt voor de biertjes.

A.s. zondag nog maar eens kijken (ik dat ik deze film nog geen punt heb gegeven dus dat doe ik gelijk maar effen) want ik kan me deze film nog aardig herinneren (inderdaad jeugdsentiment) als een leuke actie/komedie met een goede Paul Newman maar minstens evengoed waren zijn keiharde teamgenoten (vooral de broertjes met bril waren vaak hilarisch en kei-hard).

Het verhaal is best leuk en de ijshockey wedstrijden zijn om te genieten (keihard).

Wel jammer dat RTL 7 hem uitzendt want dan zit er weer volop ellendige reclames en promotie films tussen.

avatar van lars-pixar
Was vorige week ook op tv geweest ook op RTL7 ook rond 12 uur, niet te geloven en nu weer.Nou dat betekend dat deze film heel goed koop is blijkt ook want deze komt toch uit de oude doos.

Grappig is overigens dat vrijwel alle spelers zonder helm spelen. Was dat destijds niet verplicht ?

avatar van simonvinkie
Volgens mij niet nee, al weet ik het ook niet 100 procent zeker.

Ongelooflijk dat RTL 7 hem vandaag weer uitzendt ? Deze film hebben ze toch al 2 maanden geleden ook al uitgezonden (ook op een zondag en ook op hetzelfde tijdstip) ? Erg raar.

Maar ja voor de liefhebbers is het natuurlijk weer genieten

wat een cutfilm!

mushroomcloud schreef:
wat een cutfilm!

Ik neem aan dat je bedoelt "Cultfilm"

Dick2008
Deze film ook weer eens gezien na heel lang geleden, op een zaterdagavond geloof ik.
Nu dan op RTL 7, daar werd hij uitgezonden maar toen kreeg je heel iets anders. De tweede keer klopte wel. Maar ja, wat in herinnering een leuke film was, vond ik nou toch wel zwaar tegenvallen. Soms is het beter het verleden te laten rusten. Vooral wat die jaren '70 films betreft, want wat kunnen die vreselijk gedateerd overkomen. Eerlijk gezegd vond ik er dan nu ook niet veel meer aan, heb geen moment gelachen en dat voor een komedie.

avatar van Nakkie13
Jeugdsentiment wat nog een verrassend goede film blijkt te zijn.

Kan alleen het naakt dansen op het eind nog niet goed plaatsen. Snap de boodschap wel, maar was Brandon nu homo?

Aardige sportkomedie waarin een ijshockeyteam niet goed presteert, en een aantal nieuwe tactieken uitproberen om weer te gaan winnen. Genoeg leuke en grappige momenten, maar over het algemeen te onevenwichtig en nogal stuurloos.

avatar van RooieBloemkool
Te oud voor topsport ogende cast en oninteressant plot. Ik sta best te kijken van de -vooral op IMDB- hoge score. Ik denk dat komedie en ijshockey qua tijd universeel is waardoor de gedateerdheid van de film hier niet de reden van kan zijn.....

RooieBloemkool schreef:
Te oud voor topsport ogende cast en..........
Oh? Ik dacht dat dat ook de bedoeling een beetje was: uitgerangeerde lui.