You're Gonna Miss Me (2005)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Keven McAlester
met Roger Kynard Erickson

Het 'rise & fall'- verhaal over Roger Kynard Erickson, een rock 'n roll pionier in de jaren '60 met zijn band 13th Floor Elevators, die mede de psychedelische rock op de kaart zetten. Problemen met schizofrenie en drugsmisbruik leidden hem, na zich ontoerekeningsvatbaar te hebben verklaard, naar een psychiatrische inrichting. Toen hij na 3 jaar de kliniek verliet richtte hij in de jaren'70 opnieuw een rockband op, het wat steviger Roky Erickson and the Aliens. Maar na de interesse in muziek verloren te hebben, leidt hij een teruggetrokken leven in armoede en een onhygienische omgeving.