Try Seventeen (2002)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jeffrey Porter
met Elijah Wood, Franka Potente en Mandy Moore

De film vertelt het verhaal van Jones Dillon, een jongen die begint met studeren. Hier ontdekt hij echter dat hij meer over het leven en de liefde kan leren van zijn buren in het appartement waar hij komt wonen.

avatar van blokkedoos
Saaie film.. te voorspelbaar!
Heb Eliah Wood nog nooit zo slecht zien acteren! Hij werd me echt te irritant...

avatar van ane19
saaie film

avatar van ramon12121
'k heb net de film gekeken moet eerlijk zeggen heb niet echt gelachen maar hij kijkt wel lekker weg , ik zal 'm persoonlijk niet nog een keer gaan kijken , maar voorderest is het wel een leuk filmpje om eens een keertje gekeken te hebben

krijgt van mij een 3.0

Ik vond dit toch echt wel een leuke feel good film. Zeker aan te raden.

Marco5150 schreef:
Ik vond dit toch echt wel een leuke feel good film. Zeker aan te raden.

Nja, ik vind vier stieren persoonlijk net iets overdreven kan het meer vinden met:

ramon12121 schreef:

krijgt van mij een 3.0

allleen, zou ik hem stiekem dan wel vaker dan 1 keer nog eens willen zien Omdat ie zo lekker weg te kijken is

avatar van mrwhite
een film waar er niet veel inzit naar mijn gedacht maar die nog wel goed wegkijkt

de poster is wel grappig hier zie je dat mandy moore donker haar heeft en franka potente blond haar terwijl het in de film omgekeerd is

avatar van Katharina
Wat een prutfilm. Dit is zeker geen aanrader, en ook geen feel-good film. Verspil je tijd er niet ...
Het verhaal is slecht en onlogisch en helemaal niet leuk. De acteerprestaties vallen opzich wel mee...maar het verhaal weet dat goed te verknallen.

avatar van notorious_kim
Ik vond dit niet meteen een geslaagde film. Het verhaal op zich zat wel goed, maar vond het meer dramatisch dan komisch, eigenlijk heb ik zo goed als geen enkele keer moeten lachen.
Ik ontbrak ook zeer veel gevoel in deze film, ik kon er niet mee meeleven, waardoor het af en toe een beetje saai voor me werd.
Elijah Wood speelt zijn rol wel goed, en ook Franka Potente speelt goed. Mandy Moore vond ik af en toe een beetje irritant, maar dat kan ook gewoon aan de rol gelegen hebben.
Ik denk dat dit veel beter uitgewerkt kon zijn, nu blijft het steken op een middelmatige film waarvan ik me afvraag of ik net een uur en een half verspeelt heb of niet.

avatar van DonOswaldo
Een filmpje dat ik blijkbaar al gezien had.

Zo'n filmpje dat je zo vergeten bent, maar toch goed weet te vermaken wanneer je hem kijkt. Komedie zit er wel in, maar op een wat laag pitje en vooral in het begin, daarna begint drama toch de overhand te pakken.

Jammer, want vooral in het begin vermaakte het goed met het melige en gezellige sfeertje daar met alle buren. Nadat mensen weg begonnen te gaan werd het allemaal wat minder, al komen plot-ontwikkelingen nou eenmaal voor. Ook de dromen tussendoor hoefden niet per se voor mij, al had het zo z'n reden..

Cast is wel fijn, Franka Potente doet het aardig evenals Elijah Wood. Mandy Moore kijk ik altijd wel graag naar.

Het meest verwarrende vind ik nog dat op de poster Franka Potente blond haar heeft en Mandy Moore zwart haar, terwijl in de film Franka Potente zwart haar heeft en Mandy Moore blond haar.. hmm

Achja, best vermakelijk, al zal ik hem ook nu weer zo vergeten zijn.

PS denk dat ik vroeger misschien nog wel achter z'n keuze stond, nu zou ik voor mandy moore gaan

Film waarin er dertien in een dozijn gaan, gemaakt volgens het geijkte Hollywood stramien, maar die plezierig is om naar te kijken, vooral door Mandy Moore en Elijah Wood.

avatar van daxclusive
Redelijke romcom.
Opzich wel vermakelijk filmpje voor een saaie zondag.

Een heel vreemde film, waarvan ik mij afvraag waarom hij überhaupt gemaakt is. Niet grappig, niet romantisch. Maar wat dan wel? Ik zou het echt niet weten. Een verhaal zonder kop of staart en daartussenin een warrig samenraapsel van scènes, waarvan ik de logica of samenhang niet heb kunnen ontdekken. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Een beetje zonde van de tijd, niet alleen van de makers van de film, maar ook van de toeschouwers. Mijn 2* zijn voor het dapper volhouden tot het einde van iedereen.