Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titel: Inside
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Alexandre Bustillo en Julien Maury
Met onder meer: Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel
IMDb beoordeling:
6,7 (48.055)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot À l'Intérieur
"Terror comes calling."
Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.
Externe links
Acteurs en actrices
La Femme
Sarah Scarangelo
Louise Scarangelo
Jean-Pierre Montalban
Matthieu
L'infirmière
Le médecin
Policière municipale
Policier municipal 1
Policier municipal 2
Video's en trailers
Reviews & comments
Dutch Ownage
-
- 173 berichten
- 2628 stemmen
1 woord: gruwelijk:D deze film is echt zo vet. Je moet er eerst even een half uurtje inkomen. Maar daarna blijf je toch echt wel aan een stuk door op het puntje van je stoel zitten. Ook geweldig dat dit niet een standaard slasher is.
Vrouw hakt/slaat/snijdt/brandt andere vrouw > andere vrouw heeft pijn > vrouw die heeft gehakt/geslagen/gesneden/gebrandt maakt het karweitje niet af. maar gaat er rustig voor zitten tot de andere weer bij zinnen is en het gevecht/marteling doorgaat.
Prachtig! wat een zieke geest moet deze regisseur hebben:D mijn held. ook de bevallingsscène is er eentje die je nog wel eventjes bijblijft:)
4 sterren:D
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5319 stemmen
Dat laatste heeft dus wat mij betreft de film een hele punt gekost: veel te veel van het 'goede'.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Dat laatste heeft dus wat mij betreft de film een hele punt gekost: veel te veel van het 'goede'.
Als het te zwaar wordt, moet je even je billen dichtknijpen en een kussentje voor je ogen houden. Scheelt weer een heel punt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5319 stemmen
Als het te zwaar wordt, moet je even je billen dichtknijpen en een kussentje voor je ogen houden. Scheelt weer een heel punt.
Man, dat bedoel ik helemaal niet. Dit was gewoon zo'n geval van overdaad schaadt.
Dutch Ownage
-
- 173 berichten
- 2628 stemmen
Man, dat bedoel ik helemaal niet. Dit was gewoon zo'n geval van overdaad schaadt.
Nee juist niet, de laatste scène tilt de film juist naar een hoger niveau. Ik vond eerlijk gezegt de gore in de film wel goed, maar niet echt waarvan ik zeg: Wow dit is echt nog nooit eerder vertoond. De laatste scène zorgt er echter juist voor dat je deze film vooral niet zo snel vergeet als het om gore gaat. Telkens als je de naam van deze film hoort associeer je dat weer met de laatste scène, hoe gruwelijk die wel niet was. Terwijl de rest van de film ook wel goor was, maar niet zo'n diepe inpact gaf.
Misschien dat deze vergelijking het nog wat duidelijker maakt. De regisseur was gewoon qua gore de hele film al met behoorlijke keien op je aan het gooien, en in de laatste scène laat hij gewoon een enorm rotsblok op je hoofd vallen. Perfecte afsluiter
Scheißkopf
-
- 5 berichten
- 5 stemmen
Wat een geweldige amusante film heb hem al 3 keer gezien echt een must have voor de horror fans
5 sterren
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Volgens mij kijk je deze film alleen als je non-stop gore wilt zien, of niet? Is er nog wat anders aan wat goed is naast het ultieme shock-effect?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11915 berichten
- 5319 stemmen
Ja. Het is niet zomaar een no-holds-barrled splatterfilm á la Braindead, maar er hangt nog een redelijk serieus toontje aan. Het is niet alleen maar de gore, maar ook de strijd van een vrouw die in haar meest kwetsbare positie een ongekende vijand moet bestrijden. De spanning vind ik toch wel degelijk psychologisch te noemen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Volgens mij kijk je deze film alleen als je non-stop gore wilt zien, of niet? Is er nog wat anders aan wat goed is naast het ultieme shock-effect?
Aan je reactie bij frontier te zien kun je je maar beter niet meer wagen aan franse horror, deze zoekt de grens duidelijk weer op.
Meer dan frontier dat doet, als je het mij vraagt.
Dat maakt deze film zo goed, sfeervol en keihard.
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Aan je reactie bij frontier te zien kun je je maar beter niet meer wagen aan franse horror, deze zoekt de grens duidelijk weer op.
Meer dan frontier dat doet, als je het mij vraagt.
Dat maakt deze film zo goed, sfeervol en keihard.
Bedankt, dan pas ik
Voor mij even geen franse horror meer. In mijn ogen is een goede horror niet kei- en keihard....
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Als ik je vertel dat aan het eind de buik van een zwangere vrouw word open geknipt met een schaar, lijkt het me maar beter ook haha
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Wel, ik kijk er naar uit om deze film en Frontier te zien. Dus geef mij maar Franse horror 
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Als ik je vertel dat aan het eind de buik van een zwangere vrouw word open geknipt met een schaar, lijkt het me maar beter ook haha
Kon het toch niet laten
De nieuwsgierigheid was gewekt! De film zojuist gekeken op hoop van zegen en uiteraard ook dit keer weer zonde van de branduren van mijn tv. Wat een wanproduct! Pluspunt is wel dat het eerste half uur nog erg goed was. Dit had wat weg van Ils en The Strangers en was erg creepy! Toen daalde het niveau hard, de rode kleur van mijn ambilight tv draaide overuren, en het einde had zowaar raakvlakken met Braindead. Als je dit soort films geweldig vindt heb je weinig kwaliteit nodig om tevreden te zijn...
Kortom, een tikkeltje beter dan Frontier(s) (voor zover je van beter kunt spreken), omdat hier ook nog daadwerkelijk iets van verhaal en spanning in zat en mijn maag zich iets minder hoefde om te draaien!
Even terzijde: wat ik wel positief vind aan de franse horrorfilms is dat ze het absoluut niet van de schrikeffecten moeten hebben, terwijl de gemiddelde Hollywoodfilm niet zonder kan. Nu nog wat aan die onnodige splatterfesten doen en ik ben ervoor in!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Even terzijde: wat ik wel positief vind aan de franse horrorfilms is dat ze het absoluut niet van de schrikeffecten moeten hebben, terwijl de gemiddelde Hollywoodfilm niet zonder kan.
Wat is er mis met schrikeffecten? Dat vind ik net een enorm pluspunt aan een horrorfilm. Een van de belangrijkste redenen waarom je zo'n films kijkt, toch?
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Of hoe je je compleet kan blindstaren op een beetje gore
Zowat het meest kwalitatieve wat het genre te bieden heeft.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Tja, geen schrikeffecten, geen gore, uberhaupt geen rood en geen maag omkeereffecten.. het lijkt me dat je het maar bij komedies moet houden..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat is er mis met schrikeffecten? Dat vind ik net een enorm pluspunt aan een horrorfilm. Een van de belangrijkste redenen waarom je zo'n films kijkt, toch?
Voor jou misschien, ik vind een creepy sfeer of benauwend effect een stuk belangrijker.. blijft ook langer hangen dan zo'n goedkoop scorend schrikeffect.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nu nog wat aan die onnodige splatterfesten doen en ik ben ervoor in!
Daar draait het gewoon om, en na al die waarschuwingen hem toch kijken en hem afkraken op het punt waar wij je op hebben gewezen, volgens mij doe je het er gewoon om,
Kijken om te zeiken.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Voor jou misschien, ik vind een creepy sfeer of benauwend effect een stuk belangrijker.. blijft ook langer hangen dan zo'n goedkoop scorend schrikeffect.
Aan de zaken die jij opnoemt hecht ik ook enorm veel belang. Maar zo'n goed getimed schrikmoment is toch geweldig? Ik snap sowieso ook niet waarom een schrikmoment persé goedkoop moet zijn. Beetje een rare redenering vind ik.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zowat het meest kwalitatieve wat het genre te bieden heeft.
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Daar draait het gewoon om, en na al die waarschuwingen hem toch kijken en hem afkraken op het punt waar wij je op hebben gewezen, volgens mij doe je het er gewoon om,
Kijken om te zeiken.
Ik ben persoonlijk een groot horrorfan en blijf daarom graag op de hoogte van de nieuwste films en ontwikkelingen in het genre. Daarom moest ik de film voor mijn beeldvorming toch even kijken.
En het is voor de waardering denk ik goed dat naast de gore-liefhebbers die de film allemaal hoog scoren, ook een wat neutraler iemand naar deze film kijkt. Nu lijkt het immers alsof deze film steengoed is, met als oorzaak dat een kleine 200 goreliefhebbers erop hebben gestemd en mensen met een zwakke maag deze film niet zullen kijken
De vraag is dan ook wat de hoge score over deze film zegt.....
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Tja, geen schrikeffecten, geen gore, uberhaupt geen rood en geen maag omkeereffecten.. het lijkt me dat je het maar bij komedies moet houden..
Met zo'n reactie kun je niet veel. Ik heb niet gezegd dat van deze elementen helemaal geen sprake mag zijn, integendeel, ik vind dit juist onmisbare aspecten in een goede horrorfilm. Het punt dat ik wil maken is dat de verhouding juist moet zijn en dat overdaad (zoals in de franse films) schaadt.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
De film zit inderdaad ook echt vol CGi. Die doorgaans niet slechter oogt dan de meeste oldskool playdoh/appelmoes effecten.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Aan de zaken die jij opnoemt hecht ik ook enorm veel belang. Maar zo'n goed getimed schrikmoment is toch geweldig? Ik snap sowieso ook niet waarom een schrikmoment persé goedko
op moet zijn. Beetje een rare redenering vind ik.
De intentie is meestal erg goedkoop ja.. soms is het een voltreffer, maar tussen de talloze schrikmomenten zitten maar een paar pareltjes..
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De intentie is meestal erg goedkoop ja..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je het aantal horrors hebt gezien dat ik heb gezien, begin je patronen en regels te ontwaren.. zoals het fameuze schrikeffect. Niet meer dan een adrenalinestootje op zijn tijd. Niet iets om een film geniaal om te noemen. Als je dat niet herkend, dan weet ik ook niet waar we nog over kunnen doorbomen
À l'intérieur heeft overigens weinig van dat soort momenten. Wel een paar mooie vervreemdende effecten.. die ik dan ook een stuk hoger waardeer!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het zal je misschien verbazen, maar ik heb zelf ook al ettelijke horrorfilms verslonden. Akkoord dat er voorspelbare patronen zijn, maar ik heb de laatste tijd toch wel enkele films gezien met goede schrikmomenten die in mijn ogen een enorme meerwaarde bieden en allesbehalve goedkoop zijn. Dat bevreemdende sfeertje waar je het over hebt vind ik trouwens ook essentieel in een horrorfilm, samen met een aanhoudende suspense. Het liefst van al zie ik een combinatie van alle mogelijke trucjes om de kijker de stuipen op het lijf te jagen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat is de ultieme combinatie! Dat ben ik met je eens.. maar een film die slechts drijft op zijn schrikmomenten (Rec) kan ik amper serieus nemen als horrorfilm of concept. Te mager.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ook mee eens, [Rec] is zo'n schoolvoorbeeld van overschatte publiekshorror waar ik me erg bij verveeld heb.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Totaal niet mee eens dus. Naast de (trouwens zeer goed getimede) schrikeffecten, biedt REC ook een zeer benauwde en claustrofobische sfeer, waar ik me in ieder geval best ongemakkelijk bij voelde. Typisch een voorbeeld van perfectie op beide fronten.
Bekijk ook

Ang-ma-reul Bo-at-da
Misdaad / Thriller, 2010
304 reacties

Der Goldene Handschuh
Misdaad / Drama, 2019
136 reacties

Music Box
Drama / Thriller, 1989
20 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Haute Tension
Horror / Mystery, 2003
570 reacties

Polytechnique
Drama / Misdaad, 2009
29 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







