Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 113 minuten
Alternatieve titels: Grindhouse: Death Proof / Grindhouse Presents: Quentin Tarantino's Death Proof
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Kurt Russell, Rosario Dawson en Vanessa Ferlito
IMDb beoordeling:
7,0 (331.692)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 7 juni 2007
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Death Proof
"A crash course in revenge."
Voor Austins coolste DJ, Jungle Julia, biedt het vallen van de nacht de gelegenheid zich te ontspannen met haar beste vriendinnen, Shanna en Arlene. Van Guero's tot aan de Texas Chili Parlor worden deze sexy chicks verlekkerd nagekeken. Niet alle aandacht is echter onschuldig: ongemerkt worden ze gevolgd door Stuntman Mike. Deze doorleefde rebel loert naar ze vanuit zijn opgevoerde Chevy Nova, en terwijl de meiden zich aan het bier zetten, loopt slechts enkele meters verder het toerental van Mike's geheime wapen gevaarlijk hoog op....
Externe links
Acteurs en actrices
Stuntman Mike
Zoë Bell
Abernathy
Arlene
Jungle Julia
Kim
Pam
Shanna
Warren
Video's en trailers
Reviews & comments
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Slechte film. Tarantino wou nog eens bewijzen dat hij cool was. Blijkbaar niet meer. Leuk concept, dat wel, maar hoeveel meer was daar wel niet uit te halen? Dit was echt oersaai, alleen de laatste 20 minuten en die autobotsingscène waren goed. Als de hele film zo geweest was, was Tarantino in zijn opzet geslaagd. Nu niet. 1.5*
En een lapdance met kleren aan? Erg "pulpachtig", hoor...
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Het ene moment zijn ze heel bang, om nog geen 2 seconden later direct weer op die wraaktocht te gaan, en dan meteen ook weer té overdreven.
Dit waren duidelijk geen dametjes die twee maanden praatgroep-therapie nodig hadden voordat ze wisten dat ze nú de kans nog hadden om die klootzak terug te pakken. 
Zij worden ongevraagd door Kurt Russell van achteren geramd en dat hebben ze aan zichzelf te danken? Dat moet je toch eens nader uitleggen. 
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
En een lapdance met kleren aan? Erg "pulpachtig", hoor...
Wat had je dan verwacht? 
Zij was er echt niet op uit om als seksspeeltje te dienen voor meneer Russell.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Zij worden ongevraagd door Kurt Russell van achteren geramd en dat hebben ze aan zichzelf te danken? Dat moet je toch eens nader uitleggen.

Hoe zal ik dit even gaan uitleggen.....
Het was eigenlijk meer het gevoel in de "Death Proof ervaring" wat ik daarbij had omdat ik me dus nogal irriteerde aan de dames.Net als in bijvoorbeeld een (horror)film waar je gewoon hoopt dat een bepaald personage er snel aangaat doordat je geen enkele symphatie er voor op kunt bouwen.Of juist dat een slechterik er aangaat.
In deze film is dat eerste bij mij het geval.Hier was ik me inmiddels zo aan de personages gaan storen dat ik dit juist een geweldig moment in de film vond.En ook omdat ik dus meer voor het karakter van Russell was niet omdat hij zojuist een paar vrouwen op brute wijze vermoord had , maar mede omdat Tarantino hem ook wel erg cool aan de kijker voorsteld.De achtervolging daarna is natuurlijk ook wel heel tof in beeld gebracht.
Maar waar het op neerkomt is dat het meer een gevoel was tijdens het kijken van de film, en had ik daarom ook liever Mike zien winnen ipv de dames .Iedereen ervaart een film anders en dit is hoe ik het ervaard heb.En ik weet niet of het de bedoeling van Tarantino is geweest, maar af en toe had ik echt het idee dat hij de kijker juist vóór Kurt Russell wou winnen en niet voor de dames.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Wat had je dan verwacht? 
Zij was er echt niet op uit om als seksspeeltje te dienen voor meneer Russell.
Erg vind ik het niet echt maar voor een ode aan de pulpcinema vind ik dit toch erg braaf. 2 geweldscènes, een striptease met kleren aan en een paar vrouwen die de hele film door zitten te zagen. Dat spreekt elkaar toch tegen.
Lijkt mij dat Quentin Tarantino niet meer durfde te doen.
under/the/sea
-
- 176 berichten
- 0 stemmen
Waarom dan dat enthousiasme? Gezien jouw waardering moet de film een kwelling voor jou geweest zijn. 
Ik probeerde wat leven te brengen met mijn enthousiasme
, hoe moeilijk het ook voor me is 
STEN_91
-
- 70 berichten
- 216 stemmen
Hoe zal ik dit even gaan uitleggen.....
Het was eigenlijk meer het gevoel in de "Death Proof ervaring" wat ik daarbij had omdat ik me dus nogal irriteerde aan de dames.Net als in bijvoorbeeld een (horror)film waar je gewoon hoopt dat een bepaald personage er snel aangaat doordat je geen enkele symphatie er voor op kunt bouwen.Of juist dat een slechterik er aangaat.
In deze film is dat eerste bij mij het geval.Hier was ik me inmiddels zo aan de personages gaan storen dat ik dit juist een geweldig moment in de film vond.En ook omdat ik dus meer voor het karakter van Russell was niet omdat hij zojuist een paar vrouwen op brute wijze vermoord had , maar mede omdat Tarantino hem ook wel erg cool aan de kijker voorsteld.De achtervolging daarna is natuurlijk ook wel heel tof in beeld gebracht.
Maar waar het op neerkomt is dat het meer een gevoel was tijdens het kijken van de film, en had ik daarom ook liever Mike zien winnen ipv de dames .Iedereen ervaart een film anders en dit is hoe ik het ervaard heb.En ik weet niet of het de bedoeling van Tarantino is geweest, maar af en toe had ik echt het idee dat hij de kijker juist vóór Kurt Russell wou winnen en niet voor de dames.
je hebt wel gelijk. door zijn coole voorkomen kun je hem moeilijk als de bad guy zien. aan de gesprekken van die (trouwens prachtige) dames heb ik me toch niet echt gestoord. maar toen ik de film voor het eerst zag wist ik niet wat ik meemaakte. bij de die crash flipt de hele film. kurt russel van cool persoon, niets mis mee, naar ineens een gestoorde hond. en dan die omwenteling dat russel ineens door vrouwen in elkaar gemept wordt is wel leuk gevonden moet ik zeggen. maar, het zou inderdaad wel fantastich geweest zijn als hij die vrouwen in elkaar gemept had. gr sten
Bla
-
- 769 berichten
- 2146 stemmen
Tot ongeveer 3/4 van de film vond ik het eerste stuk (eerste 55 min.) het beste. Een (vrij lange) inleiding die echter totaal niet stoorde en mij meteen het verhaal in zoog en daarna natuurlijk de keiharde ontknoping. Maar na 55 min. zien we een 2e segment beginnen, weer leuk en aardig maar ik zat niet echt te wachten op weer een inleiding dus hier vond ik hem even inzakken. Niet dat het echt stoorde want weer was deze inleiding best goed. Maar dan, de laatste 10-20 min. werd ik uit mijn stoel geblazen, wat een hoop actie ineens. Ik zat aan mijn stoel vastgeplakt.
4,5* voor de spanning van de film met als hoogtepunten de botsing en de achtervolging.
HjalmarK
-
- 5 berichten
- 345 stemmen
goede film heb er echt van genoten maakt me niet uit wat anderen er van vinden mij gaat het om mijn mening
Bla
-
- 769 berichten
- 2146 stemmen
goede film heb er echt van genoten maakt me niet uit wat anderen er van vinden mij gaat het om mijn mening
Fijn man.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2410 stemmen
goede film heb er echt van genoten maakt me niet uit wat anderen er van vinden mij gaat het om mijn mening
Hahaha, jij bent echt gemaakt voor een site als dit!
Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Zeer aardig eerbetoon aan die oude horrorfilms met gigantische buildups naar de climax. Nou moet ik zeggen dat de climax er zeker mag wezen, maar de buildup...de eerste helft van de film is aardig, met Kurt Russell in een combinatie van de badass zoals ik hem graag zie en een zielige oude man die af en toe zijn kicks nodig heeft. De climax van de eerste helft was ook goed te doen, maar veel te snel over. En dan komt de tweede helft...waarom vind Quentin Tarantino het nodig om de buildup uit oude horrorfilms hier over te nemen en vervolgens veel te langdradig en saai te maken door het te veranderen in één grote praatsessie tussen een stel meiden die heel geforceerd cool proberen over te komen? In de eerste helft van de film kon het er nog mee door, maar in de tweede helft vond ik het bijna niet uit te houden. Maar Kurt Russell maakt een hoop goed met zijn Stuntman Mike, waarmee hij stoerheid uitstraalt maar tegelijkertijd ook laat zien dat hij slechts een mens van vlees en bloed is. De grote finale maakt ook een hoop goed, want dan laat Tarantino de actie van het scherm afspatten met een ouderwetse en goed geregisseerde auto achtervolging.
Nog maar net 3 van de 5.
Jeewee
-
- 106 berichten
- 175 stemmen
ik krijg het idee dat veel mensen deze film veel te serieus nemen. dit is gewoon een luchtige film die eigenlijk nergens over gaat.
maar dat is niet erg; want Tarantino zet zijn dialogen weer ijzersterk neer. hij heeft nog zeker weten zijn script- en regisseerkunsten behouden door de jaren heen.
Pulp Fiction is ook een film vol dialogen die nergens over gaan, maar toch is het een zeer vermakelijke film, en staat zeer hoog in de top 250.
Death Proof is een soort Pulp Fiction, maar dan van lagere kwaliteit.
En ga me niet vertellen dat er mensen zijn die Pulp Fiction serieus hebben genomen én hem goed vonden.
ik weet niet goed wat ik er anders over moet zeggen dan dat dit een leuke, grappige en vooral luchtige film van Tarantino is.
Captain Pervert
-
- 4647 berichten
- 2101 stemmen
"Alles wat ik doe is toch wel leuk"
Een zinsnede uit het overbekende stukje "Jostiband" van Teeuwen, maar zeker van toepassing op Quentin Tarantino. Sinds Reservoir Dogs en Pulp Fiction heeft hij al een schare trouwe fans die als bezetenen iedere diepere laag uit zijn films proberen te halen. Want Quentin is zo briljant. Het slag mensen met de bekende Jules/Vincent-motelscène als poster aan de muur. Het slag mensen dat Ezekiel 25:17 uit hun hoofd kent.
Die mensen vinden deze film geweldig. Naast Quentin Tarantino zelf natuurlijk. Want ik denk dat het vooral de man zelf is die geniet van de expres overstuurde soundtrack, de expres wegvallende kleuren, de expres slechte beeldkwaliteit, de expres superslechte montage. Want als je daar even doorheen kijkt blijft er niets over, zeker niet qua verhaal. Of zou de plot ook expres zo slecht zijn? Natuurlijk, zullen de Quentinfans meteen roepen. Alles is expres slecht. Briljant toch?
Nou, nee. Want afgezien van de 'expres-slecht' gimmick, en een aantal leuke verwijzingen naar eerdere films (Daryl Hannah uit Kill Bill wordt genoemd en haar fluitje is een ringtone, de Big Kahuna Burger en de footmassage uit Pulp Fiction worden genoemd), blijft er helemaal niets over. Want de film komt nergens vandaan en gaat nergens naartoe. De dialogen zijn ook slecht en volkomen oninteressant. Je kan zo de hele film skippen naar de enige twee actiescènes uit de film.
Bottom line: een leuke gimmick maar verder een saaie film. Want met enkel een gimmick maak je geen film. Daar heb je ook nog een fatsoenlijk script voor nodig. En je komt er niet mee weg door de te zeggen dat dat script ook expres slecht is, want de expres-slecht grap is even leuk maar daarna wil je verdorie een fatsoenlijk verhaal om naar te kijken en zinvolle dialogen om naar te luisteren. Quentin. Briljant mannetje dat je bent. Met je ik-moet-zonodig-met-mijn-kop-weer-in-mijn-eigen-film. Alles wat je doet is niet automatisch leuk.
2 sterren.
P.S.
Als die chick op de motorkap zit, en dan roept "Faster black bitch, faster", is dat een verwijzing naar het jongetje uit A Perfect World die tegen Kevin Costner roept "faster Butch, faster" ?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Als die chick op de motorkap zit, en dan roept "Faster black bitch, faster", is dat een verwijzing naar het jongetje uit A Perfect World die tegen Kevin Costner roept "faster Butch, faster" ?
Lijkt me niet. Dat zou wel behoorlijk vergezocht zijn en dan kan je bijna overal wel een verwijzing in gaan zien. Voor de rest ben ik het totaal niet eens met je stukje.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
"Alles wat ik doe is toch wel leuk"
Een zinsnede uit het overbekende stukje "Jostiband" van Teeuwen, maar zeker van toepassing op Quentin Tarantino. Sinds Reservoir Dogs en Pulp Fiction heeft hij al een schare trouwe fans die als bezetenen iedere diepere laag uit zijn films proberen te halen. Want Quentin is zo briljant. Het slag mensen met de bekende Jules/Vincent-motelscène als poster aan de muur. Het slag mensen dat Ezekiel 25:17 uit hun hoofd kent.
Die mensen vinden deze film geweldig. Naast Quentin Tarantino zelf natuurlijk. Want ik denk dat het vooral de man zelf is die geniet van de expres overstuurde soundtrack, de expres wegvallende kleuren, de expres slechte beeldkwaliteit, de expres superslechte montage. Want als je daar even doorheen kijkt blijft er niets over, zeker niet qua verhaal. Of zou de plot ook expres zo slecht zijn? Natuurlijk, zullen de Quentinfans meteen roepen. Alles is expres slecht. Briljant toch?
Nou, nee. Want afgezien van de 'expres-slecht' gimmick, en een aantal leuke verwijzingen naar eerdere films (Daryl Hannah uit Kill Bill wordt genoemd en haar fluitje is een ringtone, de Big Kahuna Burger en de footmassage uit Pulp Fiction worden genoemd), blijft er helemaal niets over. Want de film komt nergens vandaan en gaat nergens naartoe. De dialogen zijn ook slecht en volkomen oninteressant. Je kan zo de hele film skippen naar de enige twee actiescènes uit de film.
Bottom line: een leuke gimmick maar verder een saaie film. Want met enkel een gimmick maak je geen film. Daar heb je ook nog een fatsoenlijk script voor nodig. En je komt er niet mee weg door de te zeggen dat dat script ook expres slecht is, want de expres-slecht grap is even leuk maar daarna wil je verdorie een fatsoenlijk verhaal om naar te kijken en zinvolle dialogen om naar te luisteren. Quentin. Briljant mannetje dat je bent. Met je ik-moet-zonodig-met-mijn-kop-weer-in-mijn-eigen-film. Alles wat je doet is niet automatisch leuk.
2 sterren.
P.S.
Als die chick op de motorkap zit, en dan roept "Faster black bitch, faster", is dat een verwijzing naar het jongetje uit A Perfect World die tegen Kevin Costner roept "faster Butch, faster" ?
Dus eigenlijk kraak je de film af omdat je Tarantino zo'n vreselijk naar en egocentrisch mannetje vindt? Onterecht, mijns inziens.
Grindhouse staat er juist om bekend dat de films geen verhaal, geen dialogen, slechte effecten en dito acteerwerk hebben. Missie geslaagd dus, want Death Proof ging inderdaad ook helemaal nergens over.
Eigenlijk vind Ik niet dat je een film nog met enige objectiviteit kunt beoordelen wanneer je zo'n minachting hebt voor de regisseur, of dit nu Tarantino of iemand anders is.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2410 stemmen
Ik heb de regisseur zelf heel hoog staan, al vond ik Jackie Brown een stuk minder, maar deze film sloeg echt alles.
Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Ik moet zeggen dat als je de echte Grindhouse sfeer wilt proeven, ik Planet Terror een veel geslaagder project vind.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Sinds Reservoir Dogs en Pulp Fiction heeft hij al een schare trouwe fans die als bezetenen iedere diepere laag uit zijn films proberen te halen. Want Quentin is zo briljant. Het slag mensen met de bekende Jules/Vincent-motelscène als poster aan de muur. Het slag mensen dat Ezekiel 25:17 uit hun hoofd kent.
Die mensen vinden deze film geweldig. Naast Quentin Tarantino zelf natuurlijk.
Wat een onzin-reactie. Dat jij de film niet leuk vond is jammer voor jou, maar waarom afgeven op mensen die 'm wel leuk vonden? In je hele post zeg je verder weinig inhoudelijks over de film.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Deze film vandaag voor de 2e keer gezien en ik blijf het een zeer goede film vinden van Tarentino ondanks de vele negatieve reakties op dit topic, waaronder het lulverhaal van Captain Pervert.
Dit is een film om lekker lui in de stoel met een flinke pot bier en verstand op nul te bekijken. Want het gaat natuurlijk nergens om in deze film en het was volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van Tarentino dat het hier ook ergens om ging. Dit is gewoon heerlijk vermaak waarbij stuntman Mike in het eerste gedeelte een stel meiden te grazen neemt en in het tweede deel een stel meiden Stuntman Mike even lekker te grazen nemen. Een film hoeft toch niet altijd serieus te zijn.
Soundtrack van deze film vond ik net zoals de meeste films van Tarentino weer zeer goed. Vooral het openingsnummer "The Last Race" van Jack Nitzsche.
4,0*
under/the/sea
-
- 176 berichten
- 0 stemmen
reakties
U hebt al meerdere malen reakties met een k getypt, maar ik heb op school geleerd dat het met c moest.
Dus reacties 
Captain Pervert
-
- 4647 berichten
- 2101 stemmen
Ha, respons. Nou, ik wil de discussie wel aangaan.
Want het gaat natuurlijk nergens om in deze film en het was volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van Tarentino dat het hier ook ergens om ging.
Dat kan wel zijn, maar ik ken ook tig films die nergens over gaan maar tegelijkertijd wèl grappig zijn of op zijn minst onderhoudende dialogen hebben.
Wat een onzin-reactie. Dat jij de film niet leuk vond is jammer voor jou, maar waarom afgeven op mensen die 'm wel leuk vonden? In je hele post zeg je verder weinig inhoudelijks over de film.
Nee, ik heb inderdaad niets gezegd over de expres slechte elementen, dat het saai is met volkomen oninteressante dialogen en dat er maar twee leuke scènes in zitten, maar dat er toch wel leuke verwijzingen in zitten.
Ik vind Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown en ja, zelfs de twee Kill Bill films uitstekende films van Tarantino.
Kill Bill was knap gemaakt en uiterst vermakelijk, zelfs wanneer je niet de 60 kungfufilms en westerns uit 1954 gezien waar Tarantino naar knipoogt. Death Proof bood naast het feit dat het expres slecht is en een hommage aan de 70's C-film, gewoon niets. Dus als je niet alle 100 grapjes snapt, is er niets aan.
En ik zeg niet dat Tarantino films moet maken die voor iederéén toegankelijk moet zijn (hey, anders ga je maar Dumb & Dumber kijken ofzo), maar het is gewoonweg een gemiste kans om deze grindhouse parodie niet wat meer inhoud te geven. Al was het maar wat droge humor in de dialogen, en niet dat vreselijk oeverloze gekeuvel van die wijven. Als je uit een film van 114 minuten minimaal 80 minuten dialoog kan knippen en dan de film nog steeds snapt, lijkt me dat geen goed teken.
Komende week ga ik Planet Terror kijken, als ik de reacties zo lees, heeft Rodriguez bovenstaande tip wel begrepen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Death Proof bood naast het feit dat het expres slecht is en een hommage aan de 70's C-film, gewoon niets. Dus als je niet alle 100 grapjes snapt, is er niets aan.
Ik ben blij dat je nu in ieder geval op de film reageert in plaats van je af te reageren op anderen. Nog steeds ben ik het niet met je eens, want ik heb al die B en C films waar Death Proof een hommage op is ook niet gezien en haal ook de verwijzingen er niet uit en toch vond ik DP goed. Gewoon een heerlijke grappige verstand-op-nul film. Tarantino weet er toch weer een leuke draai aan te geven door de dialogen en overdreven karakters en actiescenes. Mijn verwachtingen waren zeer laag toen ik 'm ging kijken, maar ik werd er positief door verrast.
seth gecko
-
- 499 berichten
- 785 stemmen
stem verlaagd naar 3***
de film heeft zeker sfeer, een aantal erg goeie dialogen en scénes, maar ook heel wat gemiste kansen en een veel te grote dosis banaliteit in de gesprekken tussen de meiden..
crack1
-
- 475 berichten
- 0 stemmen
Ik heb hem eindelijk gezien, wat een fucking boring rit !
STEN_91
-
- 70 berichten
- 216 stemmen
gister voor de derde keer gezien. stem verlaagt van een 4.5 naar 4. toch een erg vermakelijke film. tarantino hoeft zich echt niet te schamen voor deze film. vind wel dat de film iets te laag scoort. ik kan me wel voorstellen dat dit niet je genre is maar het script is zeker origineel en leuk uitgewerkt.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Geforceerd geheel wat nergens echt wil opbloeien. Dialogen zijn slecht en gemaakt 'cool', de vrouwelijke personages zijn zwaar irritant en ik had al helemaal nergens het idee te kijken naar een ode aan een oude Grindhouse film . Russel houdt het dan nog aardig, maar kan de boel ook niet redden. Eindigen met het geweldige 'Chick Habbit' van April March is dan wel weer aardig.
Heb me niet verveeld, maar was de prent 1 minuut nadat hij was afgelopen al weer vergeten.
2,5
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3594 stemmen
Alleen het laatste stuk is leuk. Ik ergerde me kapot aan dat 'wijfen'-gelul. Hoopte dat ze zo snel mogelijk van kant werden gemaakt. Kurt Russell daarentegen vond ik geniaal.
Gerelateerd nieuws

Quentin Tarantino blikt terug op zijn flop 'Death Proof': "Schok voor mijn zelfvertrouwen"
Bekijk ook

Reservoir Dogs
Misdaad / Drama, 1992
2.517 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inglourious Basterds
Oorlog / Komedie, 2009
5.575 reacties

True Romance
Actie / Misdaad, 1993
904 reacties

Sin City
Actie / Misdaad, 2005
2.315 reacties

Kill Bill: Vol. 1
Misdaad / Actie, 2003
3.144 reacties
Gerelateerde tags
disc jockeysports carbarladykillerexploitatiesadismevrouwelijke vriendschapvrouwengevangenisstuntstuntmanpsychopaatstalkerbloedvergietengrindhousebeaten to deathslashersadistgeweldauto achtervolgingcynicalkiller car macabremisogynistduringcreditsstingerangryaggressivedomineeringfranticmaliciousmischievousbloodyapril march hilariousintensesinisterapatheticaudaciouscruelenraged harshmean spiritedpowerful
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








