Swimfan (2002)

Alternatieve titels: Swimf@n | Tell Me You Love Me

Thriller / Drama

geregisseerd door John Polson
met Jesse Bradford, Erika Christensen en Shiri Appleby

Student Ben Cronin heeft alles waar hij kan van dromen: een veelbelovende zwemcarrière, een hechte groep vrienden en de steun en liefde van zijn vriendin Amy. Hij dreigt dit echter allemaal kwijt te spelen na een onenightstand met een nieuw meisje op zijn school, Madison Bell. Madison wil echter meer dan eenmalig het bed met hem te delen. Ze wordt Bens grootste fan... en grootste nachtmerrie.

Laks
K. V. schreef:

Moraal van de film: ga niet vreemd.

Al hadden we daar geen film voor nodig natuurlijk

avatar van Rodger
Vond het wel een aardige thriller, nog nooit eerder gezien, en gisteren met zappen, kwam ik er toevallig bij uit..
Niet vervelend
3.0 **

ik dacht dat deze film vandaag was..

avatar van 606
HoneyRyder schreef:
ik dacht dat deze film vandaag was..
Nee gisteren, maar na 00.00 is zondag de 22ste

avatar van Sergio Leone
Meh.

Swimfan is Fatal Attraction, maar dan voor pubers. In elk opzicht is dit minder. Heel af en toe zit er nog een komische situatie tussen (het computerscherm bijvoorbeeld), maar verder is dit herkauwen en nogmaals herkauwen. Vooral de finale is tien keer niks.

Jesse Bradford heeft naast een zoutloze uitstraling ook nog eens geen acteertalent, waardoor Erika Christensen en haar louche uitstraling het kalf van de verdrinkingsdood moet behoeden, iets wat nog redelijk lukt ook.

Met z'n 85 minuutjes is de film vrij snel om. Ex-zwemmer zijnde ben ik van mening dat men het op dat vlak wat geloofwaardiger had kunnen houden, maar het professionele druipt hier niet vanaf dus daar mag ik niet over klagen.

avatar van IH88
“So, what you're saying is that making love to me was a mistake?”

Erika Christensen is heerlijk op dreef als psychopathische femme fatale. Maar zij is dan ook het enige lichtpuntje in een voor de rest voorspelbare thriller die wel wat meer gekte en spanning had kunnen gebruiken. Er hoeft geen konijn in een magnetron te zitten, maar iets soortgelijks had wel gemogen. Bradford is saai en over de andere acteurs ben je snel uitgepraat. Het einde wordt zo onderhand getelefoneerd in de eerdere zwembadscene tussen Bradford en Christensen. Toch is Swimfan door de korte speelduur en Christensen geen vervelende film, maar wel één met een aantal flinke minpunten.