Fletch Lives (1989)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Michael Ritchie
met Chevy Chase, Julianne Phillips en Hal Holbrook

Fletch is een verslaggever voor een krant uit Los Angeles, maar hij gedraagt zich meer als een privé-detective. Wanneer een vaag familielid hem in zijn testament een landhuis in Louisiana nalaat, is Fletch natuurlijk nieuwsgierig. Eenmaal aangekomen in Louisiana gebeuren er zaken die hem doen denken dat er iets niet klopt en dat er meer met het landgoed aan de hand is dan men hem wil doen laten geloven.

vic
was stukken minder dan het eerste deel

FisherKing
Klopt Vic, Stukken minder!!

avatar van petey
de boeken zijn veel leuker, dus lees eens een keer een boek.

Net zo leuk als heet eerste deel.

veron35
Is dit een parodie op Gone with the Wind?

avatar van nightbreed
Lang geleden gezien en ik kan me herinneren dat het wel onderhoudend was maar dat de humor te wensen over liet.

Cijfer: 2,5

veron35 schreef:
Is dit een parodie op Gone with the Wind?
Alleen de poster.

minder als het eerste deel maar nog steeds zeer vermakelijk

Melvin Udall
Net als Fletch is dit wederom een belachelijke bende maar door Chase is het allemaal het aanzien waard. Hilarische vermommingen, foute grappen en een opeenstapeling van andere flauwheden staan toch garant voor anderhalf uur lol.

avatar van jumpstylemovie
Aardig vermakelijke film maar het had altijd wel iets droger en flauwer gemogen. Verhaal is niet veel bijzonders maar gelukkig is Chevy Chase zo'n ontzettend geniale kerel. Altijd leuk

avatar van movie fan
minder goed als zijn voorganger , maar best nog vermakelijk , mede dankzij Chevy Chase . 3.5 sterren

Dick2008
Ik had deze en Fletch (1985) al eens in het verleden gezien. Heb ik nou nog eens bekeken, maar ik ga het niet nog een keer doen. Waarschijnlijk was het toen al, leuk om een keer gezien te hebben maar meer toch niet. Beide films zijn er gewoon niet beter op geworden.

Deze film is op sommige momenten wat beter dan die andere film. Zo is het verhaal wat mysterieuzer en ook wat minder gedateerd. Weliswaar kan je aan de computers zien dat het al een tamelijk oude film is, maar de tv-dominee en de Hells Angels zijn toch redelijk actueel. Ik vind die Chevy Chase toch niet zo'n goede acteur als ik dacht, mag je nog blij zijn dat de film ondertitels heeft want wat raffelt hij, zoals vaker, toch alles af. Komt nog bij dat zijn chaotische manier van spelen deze film ook alweer onnodig ingewikkeld maakt. Zijn vermommingen zijn wel aardig maar veel grappen werken bij mij toch niet. Misschien dat hij in de "Vacation-films" nog het best op zijn plaats is. Het Zip-a-dee-do-dah-nummer op zich is leuk gedaan, maar Chase is er helemaal geen type voor om zoiets te doen.

De film deed me een heel klein beetje denken aan Beverly Hills Cop 3, met dat attractiepark, alleen met veel minder actie. Een beetje terughoudendheid met het herkijken van allerlei films lijkt me toch wel verstandig. Soms kan het aardige verrassingen opleveren maar vaak ook niet. 3.0.

avatar van SSeagal
Fletch LIves heeft een belachelijk lage score. Laatst beide films gezien. Dit deel aanzienlijk beter. Waarom? Deze film zit vol met absurde dingen/opmerkingen en woordgrappen. Het geniale zit hem in de conversaties, Zulke grappige films worden maar zelden gemaakt. Ik bedoel maar , enkele quotes:

Cindy Mae: [Turbulence] Oh Lord, what was that?
Fletch: We just clipped a Piper Cub. Pilot's okay, I just saw him parachuting.

Calculus Entropy: Should I be doing anything?
Fletch: No, not really, um... as soon as you get that trunk upstairs and have finished your nap I guess you could fix that step and jump down, turn around and pick a bale of cotton. And while I'm gone see to it Miss Scarlet stays away from the Union army will you?

Ben Dover: Take your pants off.
Fletch: I don't even know your name.
Ben Dover: Bend over.
Fletch: Ben? Nice to meet you, Victor Hugo.

Man: Uh, sir, this is a secure area.
Fletch: Well, I'm very happy for you, son. Most people live in terrible neighborhoods.

Bly Manager: I'm very sorry sir, and you are...?
Fletch: I ARE PISSED!

Jimmy Lee Farnsworth: Irwin, admit that you are a sinner.
Fletch: Uh. Well, I've sinned. I didn't take any Polaroids or anything. But, yeah, I've sinned.

En zo nog vele meer. Keer op keer zo droog gebracht door Chevy. Deze film krijgt van mij zeker 4*. Blijf er om lachen

avatar van renzoroy
Dit heel wat mindere vervolg kan niet tippen aan het geweldige origineel... Zonde, want na deel 1 gezien te hebben ging ik heel enthousiast naar deze kijken, maar dat enthousiasme werd al snel minder...

Redelijke film waarin een journalist een groot, vervallen huis erft van zijn recentelijk overleden tante. Dit vervolg is meer van hetzelfde, maar doet verder ook niet onder voor het origineel. Een simpel plot en ook redelijk flauwe, maar toch vermakelijke humor (voornamelijk door het droge acteerwerk van Chevy Chase). Louisiana vormt een mooi decor en de jaren '80 soundtrack maakt het geheel af.