Winged Creatures (2008)

Alternatieve titel: Fragments

Drama / Misdaad

geregisseerd door Rowan Woods
met Guy Pearce, Kate Beckinsale en Jennifer Hudson

Nadat er een schietpartij plaats heeft gevonden in Los Angeles zijn de overlevenden op mysterieuze wijze aan elkaar verbonden. Hun levens zijn drastisch veranderd en alleen in elkaars gezelschap vinden ze rust. Voor de familie en vrienden is het moeilijk om aan te zien hoe weinig ze voor deze slachtoffers kunnen betekenen. Iedereen bevindt zich plots in een heel ander leven. Een film die duidelijk maakt hoe betrekkelijk en kwetsbaar het leven van mensen is.

avatar van Judiith^
Jennifer Hudson & Dakota Fanning, ben benieuwd!

avatar van kimmie131195
vanaf hoeveel jaar is die film ?

Ik ben wel benieuwd wanneer de film uitkomt..
Ben een fan van Dakota Fanning en over de andere acteurs ben ik ook wel te spreken..

Al vind ik de plot wel wat vaag.. afwachten maar..

Een geweldige film over de gevolgen van een schietpartij in een snackbar.
Uitstekende cast met Kate Beckinsale, Dakota Fanning, Guy Pearce, Jennifer Hudson. maar de acteurs die er echt uit schieten zijn voor mijn Jeanne Tripplehorn en natuurlijk Forest Whitaker.
Film sloeg in als een bom een echte aanrader!!!!

avatar van missl
Fanning heeft een vervelende rol. Een interessante film over hoe verschillende mensen om gaan met een situatie.

avatar van ralfsjam
mooie cast en een aardig, maar niet echt pakkend verhaal. ik denk dat hier meer in gezeten had. de verhaal lijnen zaten leuk en goed gedoseerd in elkaar. zeker Forest Whiteker deed het weer lekker.
met dat kleine kind had ik wat moeite, snapte haar rol wel, maar ze acteerde alsof ze 40 was. en daar kan ik nooit zo goed tegen.
al met al een zeer aardige film die lekker weg kijkt, zeker doen dus.
3.5 omdat het verhaal iets meeslepender had gekunt, of ze hadden hem een half uur langer moeten laten duren. bij mij stopte hij bij 90 minuten.

3.5

avatar van BlueJudaskiss
Het verhaal klinkt niet minder dan fantastisch en ik wil dit echt heel erg graag zien. Weet iemand of dit the huur in Nederland is??

avatar van circus2009
BlueJudaskiss schreef:

dat wordt ca juni /juli

net bekeken : top film met goed uitgewerkte karakters en een film die je na afloop nog steeds aan het nadenken zet...wtf voor wereld leven we in ???

avatar van circus2009
kimmie131195 schreef:
vanaf hoeveel jaar is die film ?

vanaf 12 jaar

avatar van vranque
Nou, ik zat echt, tegen beter in, te wachten op het moment dat ik tevreden kon vaststellen dat ik niet voor niets aan deze film begonnen was. Prima cast maar dat is geen garantie zoals zo vaak.

Vrij matige film, dat verwonderde me erg met deze supercast maar helaas gebeurd veel op de automatische piloot. Het komt eerder rommellig over dan dat er flitsend van personage naar personage geschakeld zou worden.

Raffael77
stinissen schreef:
Een geweldige film over de gevolgen van een schietpartij in een snackbar.
Film sloeg in als een bom een echte aanrader!!!!

Idd. De film verraste mij eigenlijk. Ik dacht wat een rare cover voor een film blijkt het ineens een prima film te zijn.

Wat ik wel jammer vond aan deze film is dat het niet zo sterk is gebleven als in het begin. Toch een prima film die ik kan aanraden.

avatar van tal1b
goeie drama goed gespeeld

avatar van james_cameron
Wat anonieme film, soms ook wat pretentieus, over hoe uiteenlopende mensen omgaan met trauma na een zinloze schietpartij. Goed gespeeld door een indrukwekkende cast, maar de personages zijn niet bijster interessant, net als de verhaallijntjes. De film maakt uiteindelijk weinig indruk.

avatar van RickZ
Matig drama waar je je natuurlijk niet veel bij kan voorstellen: als je zoiets zelf hebt meegemaakt zal het wel een gedramatiseerde film zijn die nergens op slaat, maar dat gevoel heb je ook als je zoiets juist niet hebt meegemaakt. Niet interessant dus...

Meer van verwacht.
Zeker na zo'n beladen thema.
Maar dat viel uitiendelijk een klein beetje tegen.
Het lijkt ook wel of er geen tijd is om alle verhaallijnen uit te diepen.
Hetgeen er toe lijdt dat sommige verhalen in het luchtledige eindigen. Uitzondering is de rol van Forest Whitaker als zieke Charlie.
Nee, hier zat veel meer in en de makers hebben niet het maximale gehaald uit dit drama.
Toch een kleine voldoende.

avatar van Nagini
Waku schreef:
Meer van verwacht.
Zeker na zo'n beladen thema.
Maar dat viel uitiendelijk een klein beetje tegen.
Het lijkt ook wel of er geen tijd is om alle verhaallijnen uit te diepen.
Toch een kleine voldoende.

Mee eens.

avatar van pietpuk
Vrij vlak. Er bestaan veel betere films omtrent dit soort thema's.

goeie film !!
veel van mijn favoriete acteurs die er in mee spelen.
zoals Jennifer Hudson, Dakota Fanning en Josh Hutcherson,
een mooie 3,5***

avatar van Toontje35
Goed thema maar toch vrij vlakke film. Kon mij amper boeien

Ondanks goede cast. Jammer

avatar van Icer
Ik kon maar niet in de film komen, enige richting ontbreekt en dan toch nog een abrupt einde... de balans opmakend kom ik niet verder als een 5.

avatar van l-d
l-d
Kan iemand mij uitleggen: Waarom die man zn vrouw drogeerde...volgens mij heb ik dat gemist.

avatar van djeebee
gaaaaaaaaap !

camiel71
Wij hebben geboeid naar de film gekeken. Geen uitzonderlijk goeie drama maar de film heeft echt wel iets extra's. Je wilt de film verder zien. Je wilt weten waar je mee naar toe bent genomen.....en daar stranden we dan wat ons betreft behoorlijk. Achter gelaten met een aantal vraagtekens heb ik de dvd speler teleurgesteld uitgezet. Mij frustreerd zo'n onbeantwoord einde. Als jij daar ook niet goed tegen kan.....dan raad ik je hem niet aan. Maar ben je toe aan een avondje filosoferen over deze film.....lekker gaan kijken. 2,5 ster

avatar van animalkrullie
Een heel aardig drama, waarbij je weinig binding met de hoofdrolspelers krijgt.
Forrest Whithaker was dan wel de uitzondering, hij sprong er tussenuit.
Dakota Fanning vind ik normaliter wel goed maar speelde een hier wel heel irritant figuur.
Kortom aardig gevonden, maar niet echt 'de' diepgang die de maker bedoeld had.

leuk als je niets beters hebt.........ik zat maar te wachten op wat spannends.......forest deed het weer uitstekend

had uiteindelijk toch wat meer drama verwacht in de ontknoping, of beter gezegd gehoopt..

Dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Bepaalde karakters zijn interessant, maar andere juist weer niet. Ik heb verder ook niet het idee dat de film één geheel is, maar bestaat uit kleine stukjes film. Het komt op het eind m.i. niet echt samen.
Vond Forest Whitaker trouwens erg goed!

l-d schreef:

Wordt niet echt duidelijk. Mijn theorie is (dat ga ik nog nazoeken op internet) is dat Hij de gezonde behoefte aan seks van zijn vrouw niet aan kon door de ervaringen met die schietpartij en dat hij haar daarom met (normaliter onschuldige) middelen drogeerde om haar een "nee schat, nu even niet, type hoofdpijn" te bezorgen. (In het begin hebben ze veel seks nl.)

Heb het ondertussen op internet nagezocht. De meest gangbare verklaring is dat de arts een gevoel van hulpeloosheid kreeg omdat hij niemand heeft kunnen redden van die schietpartij. Daarom geeft hij zijn vrouw iets waarvan ze ziek wordt en hij kan vervolgens haar helpen met het tegenmiddel.