So Young So Bad (1950)

geregisseerd door Bernard Vorhaus
met Paul Henreid, Catherine McLeod en Anne Francis

In het Correctionele Instituut voor jonge vrouwen zwaaien de sadistische bestuurder Riggs (Cecil Clovelly) en hoofd afdeling behandeling Beuhler (Gunst Coppin) de scepter en zij doen dit met een ijzeren discipline. De humanistische psychiater Dr. Jason (Paul Henreid) en assistent-hoofdinspecteur Ruth Levering (Catherine Mcleod) zijn het niet eens met de mens-onterende disciplinaire methoden die door Riggs en Buehler bepleit worden. Dr. Jason is een pleitzorger van een menselijke benadering en beroepstherapie, en weet Ruth hiervan te overtuigen. Maar zolang de geïnstitutionaliseerde meisjes bang zijn om openlijk voor een onderzoeksraad over de misstanden te spreken, kan Jason niets aan hun mishandeling doen. Gelukkig besluit een van de jongedames Loretta Wilson (Anne Francis) dat het genoeg is. Ze klapt ten slotte uit de school over de voor haar en haar mede-delinquenten onterende en pijnlijke situaties.