• 8.295.950 stemmen

Margot at the Wedding (2007)

Komedie / Drama | 91 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Noah Baumbach

Met onder meer: Nicole Kidman, Jennifer Jason Leigh en Jack Black

Releasedatum: 20 maart 2008

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Margot at the Wedding

"One family. Infinite degrees of separation."

Wat een normaal weekend leek te worden, pakt voor Margot en haar zoon heel anders uit. Op hun weg naar familie, neemt de reis een totaal andere wending, met zowel trieste als hilarische gevolgen.

imageimageimageimageimage

Tamelijk dramatisch, volstrekt oninteressante en vervelende mensen die nog veel vervelender tegen elkaar doen.

Geen idee wat er nou goed aan de film zou moeten zijn, vind het allemaal juist totaal niet realistisch en erg gezocht, zowel qua personages als plot.

avatar van Edamboy

Edamboy

Zelden zo'n teleurstellende film met Nicole Kidman gezien. Warrig, ik bleef aan het eind met nogal wat vraagtekens zitten.

avatar van K. V.

K. V.

Eens bekeken en de titel is dus niet hetgeen je kunt verwachten: een romantische film, maar wel een drama over familieproblemen. Een komedie zou 'k het zeker niet noemen, want lachen zat er niet echt in.

De acteerprestaties vond 'k eigenlijk ook niet direct memorabel, ondanks dat er toch een aantal grote namen meededen.

Het einde is nogal onverwacht. 'k had eigenlijk gehoopt dat de film nog iets ging worden na een half uur, maar het eerste half uur geeft eigenlijk al een goed beeld van de rest van de film.

Tja 'k heb hem eens gezien, maar 'k hoef hem niet meer terug te zien.

BBarbie

Na herziening heb ik mijn waardering voor deze karakterstudie drastisch verhoogd. Ik weet niet hoe men de vrouwelijke tegenhanger van "haantjesgedrag" noemt, maar daar gaat het over. Film toont erg herkenbare venijnige verhoudingen, zoals die in menige familie voorkomen. Goed dat Jack Black met zijn acties en commentaren voor het nodige tegenwicht zorgt, anders zou het allemaal wel heel erg zwaar op de hand zijn geweest. Qua acteerwerk springen de kinderen én Jennifer Jason Leigh eruit.

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Pfffffffffffffffffff

avatar van Boenga

Boenga

• 2070 berichten

De eerste film van Baumbach die ik zie - en de laagst genoteerde van z'n 9 films op MM. Het lijkt me een reden om uit te kijken naar meer, want ik vond dit best wel een goeie zit.

Een ongewoon en gedurfd verhaal, waarin een aantal niet zo positieve eigenschappen van 'de mens' in de kijker gezet worden.- Behoorlijk dramatisch, maar met af en toe een portie (soms heel donkere) humor wordt het geheel zeker niet deprimerend.

Niet voor het grote publiek; maar ik denk dat de aanwezigheid van iemand als Kidman meer en ander publiek lokt dan wat ik als de doelgroep zie - en laat net dat voor deze (te) lage score zorgen.

Bovengemiddeld, zeker ook door het heel sterke acteerwerk.

Onderhond

Brakke film.

Maar sowieso spreken de films van Baumbach me zelden aan. Vooral gekenmerd door vervelende personages die in wat aangezet drama hun weg proberen vinden. Baumbach zit vol met het type "echte" mensen die ik in het "echte" leven zoveel mogelijk probeer te vermijden.

Nu niet dat deze film zo geweldig realistisch aanvoelt. Er zit ook wel een scheut comedy in, maar die is zelden grappig. Niet scherp genoeg, niet overdreven genoeg, niet duister genoeg ... 't is in ieder geval niet genoeg. Qua drama zou het beter uit de verf kunnen komen, maar daarvoor is de regie van Baumbach dan weer vééls te pover.

Acteerwerk is dan nog het beste aan de film, maar daar red je ook geen meubelen mee. En het duurt niet al te lang, waardoor erger leed nog verkomen wordt. Maar de film wist helemaal niks met mij te doen, buiten hier en daar wat irritatie oproepen dan.

avatar van Molly.

Zwolle84

Ver-schrik-ke-lijk inderdaad.

avatar van IH88

IH88

“Make sure you can handle rejection. I can't.”

Films van Baumbach kan ik meestal wel waarderen, maar Margot at the Wedding is één van zijn mindere films. Onuitstaanbare personages, een zeer vreemde balans tussen humor en drama die niet werkt en een gewoonweg saai verhaal. Familieperikelen zijn waarschijnlijk nog nooit zo saai in beeld gebracht. Daar kan zelfs Nicole Kidman niet aan veranderen.