Brooklyn Rules (2007)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Michael Corrente
met Freddie Prinze Jr., Jerry Ferrara en Scott Caan

Drie vrienden die opgroeien in Brooklyn krijgen door de komst van John Gotti ook te maken met misdaad. Michael is een aardige charmeur, die zich via trucs door de universiteit heenworstelt. Zijn vriend Carmine is een vrouwengek, die het criminele pad op gaat en Bobby een doodnormale jongen, die gewoon met zijn vriendin in de wijk wil wonen. Wanneer Carmine in de problemen komt moeten Michael en Bobby voor hun vriend opkomen.

avatar van jorkie
goed verhaal, weinig actie voor een gangsterfilm, dat wel.
maar verder een mooie film voor nog eens te zien!

Artifact
Wie zegt dat dit een 'gangsterfilm' is?

donnie B.
release videotheek???

ik weet niet goed wat ik nou van deze film moet denken, ik vond het zeker geen slechte film, maar door het duidelijk ontbreken van een echte verhaallijn ook weer niet heel geweldig.
Leuk om eens te zien, maar ook niet meer dan dat.

avatar van james_cameron
Verrassend sterke, subtiele misdaadfilm in de stijl van (hoe kan het ook anders?) Goodfellas. Dit soort films staat of valt altijd met de cast en de juiste sfeertekening. Gelukkig zijn beiden dik in orde. Regisseur Corrente heeft dan ook inmiddels zijn sporen verdiend in het genre. Hij werkte onder meer mee aan The Sopranos en heeft een vergelijkbare film (Federal Hill) op zijn naam staan. Van de cast is voormalig babyface Prinze Jr. de grootste verrassing. Hij is overtuigend in de hoofdrol en weet zelfs het dikke Brooklyn-accent goed over te brengen. Ook zijn vriendschap met Caan en Ferrara is goed uitgewerkt. Het script zit sterk in elkaar en er zijn veel kleurrijke details alsmede een broodnodige portie humor. Als je een keiharde gangsterfilm verwacht kom je bedrogen uit, maar als een sfeervol coming-of-age misdaaddrama is de film een aanrader.

avatar van Holy Grail
leuke film, simpel verhaal eigenlijk wel. maar ik heb me wel vermaakt.

4***

Een beetje mengeling tussen maffia misdaadverhaal en vriendschapverhaal.Beiden raken elkaar.
Al gaat het hier in deze film beduidend meer om de onderlinge band van een aantal jeugdvrienden die het pad kruizen van een maffia baas( vertolkt door Baldwin) Deze ontmoeting beinvloed uiteindelijk hun leven op dramatische wijze.
Prima te verteren film. Hier en daar een vleugje jaren 80 sound.
Maar echt groots en of enerverend wordt het niet.
Ruime 3*

avatar van Flanagan
jorkie schreef:
goed verhaal, weinig actie voor een gangsterfilm, dat wel.
maar verder een mooie film voor nog eens te zien!

Weinig actie zeg jij ......... ja dat klopt want er staat ook duidelijk Drama / Misdaad in de inleiding

avatar van tal1b
Holy Grail schreef:
leuke film, simpel verhaal eigenlijk wel. maar ik heb me wel vermaakt.

4***

best hoog voor een simpele film
om eerlijk te zijn, vond ik hm wat matig.
camerawerk was opzich wel goed, alleen voorspelbaar en niet echt overtuigend gedaan allemaal.

Steeds denk je goh wanneer begint het nou en voor je het weet is de film afgelopen. De film is een kruising tusen een highschoolfilm met dito meisjes en een gangsterfilm. Een soort "Goodfellas" voor tieners.

Mooie film, goede opbouw en goed geacteerd. Niet echt een gangstermovie maar een met actie, drama en humor.
Aanrader.

Heel mooie film. Erg goed opgebouwd en het verhaal is uitstekend uitegewerkt. Zeer goed geacteerd waardoor je met de personen meeleeft. Zeker een aanrader.

Het is een goede (misdaad)film. Wel enigszins symplistich daardoor zonder hoofdbrekens te volgen. Het enige wat m.i. ontbrak was echte spanning. Het was een goed verteld verhaal.

Driver_hhg
Heerlijke film om naar te kijken. Heb 'm dan ook in één zucht uitgekeken. Lekker geacteerd en leuk verhaal.

Melvin Udall
In vogelvlucht wordt een periode in het leven van de vrienden, Michael, Carmine en Bobby neergezet.
Een typisch mafiaverhaal met een voorspelbaar karakter, geen verrassingen maar doordat het geheel prima is uitgewerkt en alle acteurs lekker op dreef zijn komt Brooklyn Rules makkelijk boven de middellijn uit.

zeer mooie film, een van de betere die ik de laatste tijd gezien heb. Inderdaad weinig actie, maar dat maakt mij niet zoveel uit.

Verhaal is goed en alles word mooi in beeld gebracht, sterk geacteerd van de acteurs ook

zeker een aanrader dus !!

avatar van nacbreda076
De Blauwe Rijder schreef:

mee eens! had er meer van verwacht

avatar van ThaMovieVoter
Geen slechte film, maar het is indd nogal clichématig. Ik vind vooral dat die Freddie Prinze een te gemaakte Italiaan speelt, met een nogal geforceerd accent. Alec Baldwin speelt daarentegen, zoals ik van hem gewend ben, een degelijke rol, maar ik vind hem niet echt op zijn plaats als Mafiosi. Verder doet dat geen afbreuk aan de film, net zoals het flinterdunne verhaal, dat op een gepaste wijze wordt verteld. Ideaal voor het tijdstip waarop ik hem heb gekeken: na middernacht. Vermakend, maar niet meer.

orbit
Filmpje alà Brooklyn Tale en vele anderen.. weinig nieuws, maar wel kundig gemaakt en geacteerd.

Een soort "Goodfellas" voor tieners.

Beter is het niet te verwoorden.

avatar van Sldghmmr
orbit schreef:
Filmpje alà Brooklyn Tale

Brooklyn Tale ken ik niet... bedoel je A Bronx Tale?

Sldghmmr schreef:

Brooklyn Tale ken ik niet... bedoel je A Bronx Tale?

Inderdaad, keek ook al raar op bij Brooklyn Tale, zal waarschijnlijk je suggestie zijn.

avatar van P8rb
Sterke misdaadfilm, ik moest soms denken aan Goodfellas, maar deze vond ik nog wel iets beter. De vriendschap van de drie jongens komt erg echt over en ze acteren goed. Met de komst van die kerel van de maffia speelt Carmine zijn verandering erg goed.

Het is natuurlijk weinig nieuws, en je kunt het allemaal standaard noemen, maar mits kundig gemaakt, zoals orbit al vermeldde, kun je best wel iets erg leuks uit de verf laten komen. Kleine 4*

Het enige rede waarop je het met Goodfellas kunt vergelijken zijn die voice-overs (en dat het hetzelfde genre). Voor de rest een compleet ander verhaal en alles. Dit vind ik juist goed, geen poging tot een film die goed is na doen, maar gewoon een eigen verhaal vertellen.

Goodfellas vind ik een enorm goeie film, maar gaat dat nou om vriendschap? Echt goeie vriendschap? nee. En brooklyn rules wel.

En wat nou dat gezeik over Goodfellas voor tienes en dat gedoe? Geen een achterlijk American Pie of Scary Movie grapje kwam dr in voor en denk echt niet dat tieners die die film kijken het gevoel kunnen snappen van volwassen vrienden.

Maar goed
Goeie film, leuk om een keer te zien. Goodfella's is een ander soort film, en vind persoonlijk die film beter, maar je kunt deze 2 films niet met elkaar vergelijken!
3,5 (misschien 4)

avatar van ikbenleon
Ik heb er van genoten een goede film om te volgen, niet te moelijk zeker de moeite waard om lekker voor onderuit te gaan,bijna een topper
voormij ****

avatar van nightbreed
Deze film speelt het duidelijk op safe. Geen rare dingen, niets vernieuwends en niets schokkends. De film is in het begin een verdund aftreksel van goede maffiafilms.
Het eerste half uur word je met de cliches om de oren geslagen.
Gelukkig gaat de film daarna een wat minder platgelopen weggetje in, en op dat moment wordt de film ook wat boeiender.
Het acteerwerk is niet slecht maar het is verre van goed, alleen Baldwin vond ik goed te noemen. De hoofdrolspeler (die ik een matig acteur vind) vond ik een totale miscast, laat hem maar lekker puberkomedies en romantische komedies doen, dat is meer zijn genre. De dialogen zijn hier en daar ook wat slapjes en flauw. De film kijkt wel lekker weg en de regie is zeer degelijk, daarom kom ik nog uit op een 6,5/10. Ik rond altijd naar boven af waardoor ik hier op een 3,5 kom, een cijfer dat eigenlijk net iets te veel eer is voor dit werkje.

Handsome Bill
Leuk tussendoortje maar voegt niets, maar dan ook werkelijk niets, toe aan het genre maffiafilms.
Desalniettemin heb ik me best vermaakt met deze film.
Een paar leuke grappen, fuckin dit fuckin dat je kent het maffia gedoe wel.

avatar van 606
Erg goede misdaad film en baldwin speelt goed als badguy.
Mooi verhaal en goed uitgewerkt.

4 sterren

Geweldige film!

avatar van Bob Gray
Niet bijzonder maar gewoon een aangename film die geen moment verveeld maar ook geen moment de middelmaat ontstijgt.