The Night Listener (2006)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Patrick Stettner
met Robin Williams, Toni Colette en Rory Culkin

Gabriel Noone (Williams) is de host van de late night radio show Noone at Midnight. Zijn relatie met zijn vriend Jess is na tien jaar stukgelopen. Over de telefoon begint hij een vertrouwensrelatie met zijn grootste fan, de veertienjarige Pete Logand (Culkin). Wanneer er steeds meer bekend wordt over de achtergrond van Pete wordt het leven van Gabriel een grote chaos en wordt hij met alles en iedereen geconfronteerd.

avatar van RWL
RWL
konsash schreef:
Maar nu viel ik er halverwege in en vroeg ik me continu af of Pete echt was enz enz.. maar toen kwam het einde en snapte ik er niets meer van..
Kan iemand dus kort en krachtig uitleggen wat de clue van de film is?

Clue: Kijk de film eens vanaf het begin

Okee.. bedankt. Fijn om te weten dat het dus niet aan mij lag.. maar ik wil het heel graag weten .. nu.. geen optie?

avatar van Aazhyd
Nou, ok, hier een spoiler:

Pete bestaat dus niet echt, de vrouw heeft hem verzonnen. Ze is ook niet blind. Waarschijnlijk heeft ze een ziekelijke zucht naar aandacht, en heeft ze daarom Pete verzonnen.
Het is niet duidelijk of Pete ooit echt heeft bestaan en waarom de vrouw deze stoornis heeft.

Leek me allemaal duidelijk als je de film helemaal hebt gezien, overigens.

Thanks.. ik heb dus inderdaad de eerste drie kwartier gemist. Ik zal hem nog eens kijken.. maar ook ik dacht steeds dat pete niet echt was. Maar omdat ze het op het einde weer over hem had dacht ik juist dat het niet zo was.. hmm.. ga snel de film huren Haha..

avatar van EveAndro
Redelijk spannende film en toch nog rustig ook.Ik zou een andere hoofdrolspeler gekozen hebben en niet zo'n wat oudere, lijzige man met een stoppelbaard. We don't like ' stoppelbaarden' ....... hoewel het echt mode lijkt te zijn op dit moment.

avatar van K. V.
'k vond de film toch veeleer drama dan psychologische thriller. Vond hem goed voor een keertje, maar toch ook niet meer dan dat.

avatar van Pazmaster
Goede film met een lekker mysterieus sfeertje die tot het einde blijft boeien. Ook het einde is wel leuk, en R. Williams en de rest van de cast spelen goed. Prima filmpje dat gebaseerd is op waargebeurde feiten, ik heb me er mee vermaakt. 3,5 ster

avatar van Decec
Een goede Misdaad/Mysterie/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Robin Williams...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Aardig idee, matige uitvoering. Er wordt erg uitgebreid de tijd genomen om het verhaal te vertellen en de puzzelstukjes op zijn plaats te laten vallen en daardoor kabbelt de film op veel momenten maar wat voort, zonder de kijker echt vast te grijpen. Je verliest als kijker dan ook geregeld wel eens de aandacht, terwijl je bij een film als dit toch meer op het puntje van je stoel zou moeten zitten. Maar vooral jammer is dat je als kijker zo veel te veel tijd krijgt om de al niet zo ingewikkelde climax makkelijk te voorspellen. Deze conclusie laat je dan ook snel met een nogal ontevreden gevoel achter. Gelukkig zijn er ook positieve kanten te belichten, want de cast is prima. Vooral Toni Colette speelt een erg sterke rol, terwijl een Joe Morton, Sandra Oh en Rory Culking ook prima vertolkingen afleveren. Ook Williams is prima, maar dit mag ook wel, de man is praktisch in elk shot aanwezig. Als laatste zijn de sfeerschepping en muziek van Peter Nashel niet verkeerd en doen hun ding. Jammer genoeg is deze thriller verder niet al te bevredigend, er had mijn inziens wel iets meer in gezeten.

2,5 sterren.

avatar van Hollywood007
Na het bekijken van deze film had ik het gevoel dat er eigenlijk niet zo heel veel gebeurde. Het verhaal had best nog meer wendingen ven verassingen kunnen hebben. Toch ben ik best tevreden over dit filmpje. Hoewel er niet zoveel gebeurd, gebeurd er toch genoeg om je aan het scherm geplakt te houden. Je wil weten hoe het nu zit en persoonlijk zat ik op het puntje van men stoel. Maar toch lijkt het achteraf een kort en simpel verhaaltje te zijn.
Leuk voor een keer, meer dan leuk zelfs, maar om hem een tweede keer te bekijken mist hij wel wat. Dan is hij zelfs een beetje saai.

avatar van BlueJudaskiss
Spannende, sfeervolle thriller met een mooie tegencasting voor Robin Williams. Wel jammer van dat einde... het lag zo voor de hand dat ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had.

avatar van eka81
Aazhyd schreef:
Nou, ok, hier een spoiler:

Leek me allemaal duidelijk als je de film helemaal hebt gezien, overigens.

zo is het en niet anders.

avatar van flaphead
Niet zo slecht als de waarderingen doen vermoeden. Een sobere drama/thriller met mysterieuze trekjes die de door de subtiele spanning de aandacht prima weet vast te houden, ondanks het rechtlijnige en niet al te vlotte verhaal. Robin Williams speelt keurig een ingetogen rol en zijn homoseksuele relatie wordt niet Hollywoodiaans uitgebeeld en dat is ook eens prettig. De sfeer is wat aan de donkere kant, de camera- en beeldvoering niet bijzonder.
Op het eind denk je dat het verhaal meer uitdieping had mogen hebben. Dat wordt versterkt als blijkt dat het om een waargebeurd verhaal gaat. Met slechts 81 minuten op de teller (ik bleek ook nog eens een edited versie gezien te hebben) voelt dat echt als een gemist kans.

avatar van SmackItUp
Die laatste scène, waarom?! Kost de film 1 ster vanuit mijn kant. Verder een aardig mysterieus filmpje dat door zijn schijnbare voorspelbaarheid onvoorspelbaar wordt. Aardig in elkaar gedraaid, fijn sfeertje, maar dat einde had echt niet gehoeven.