Brooklyn Rules (2007)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Michael Corrente
met Freddie Prinze Jr., Jerry Ferrara en Scott Caan

Drie vrienden die opgroeien in Brooklyn krijgen door de komst van John Gotti ook te maken met misdaad. Michael is een aardige charmeur, die zich via trucs door de universiteit heenworstelt. Zijn vriend Carmine is een vrouwengek, die het criminele pad op gaat en Bobby een doodnormale jongen, die gewoon met zijn vriendin in de wijk wil wonen. Wanneer Carmine in de problemen komt moeten Michael en Bobby voor hun vriend opkomen.

donnie B.
Spannende trailer!! Weer eens een goede misdaadfilm, en Alec Baldwin is weer op dreef!!

avatar van 606
hebben jullie de trailer al

donnie B.
606 schreef:
hebben jullie de trailer al

zie www.apple.com/trailers

Wanneer is de release in Nederland?? Lijkt me een toppertje.

avatar van fritsy
Je kan ook op de bovenstaande IMDb link klikken voor de trailer?

avatar van brave71
Denk je, sjonge, hoge score zal wel een goede film zijn.

Maar kijk je naar de stemmen.............
Kunnen die mensen niet verwijdert worden? Altijd 5 ofzo stemmen........

Ik ben in elk geval benieuwd ....

avatar van Rookbom
Weer eens een goede misdaadfilm waarin Alec Baldwin als topper uit de bus komt een vette 3.5

heb m net bekeken en heeft me zeer vermaakt

avatar van Cheyennexx
Superrrrr film!!!!!! Echt apart!!!!!!! Echt een super film!!!!! Die gaat bij 1 van mijn toppers hoor!!!!! Ook heel inspirerend!!!!!!!

Gisteravond gekeken.
Vond het een vermakelijke film maar meer ook niet.
Ik had gehoopt (na eerdere berichten)op meer aktie en spanning.
Daarom krijgt deze film van mij een 3.0

avatar van TheRisingSun
Vergelijkbaar met "10th & Wolf"?

avatar van voomzap
Hoorde dat dit een must-see is voor fans van The Sopranos. Daar heb ik de complete 6 seizoenen in één adem van weggekeken - ben benieuwd...

Jic
Heb net de film gekeken maar vind de 3,87 wel erg hoog ik verwacht ook dat het cijfer verder zal dalen als er meer serieuze stemmen uitgebracht worden...

Jic
brave71 schreef:
Denk je, sjonge, hoge score zal wel een goede film zijn.

Maar kijk je naar de stemmen.............
Kunnen die mensen niet verwijdert worden? Altijd 5 ofzo stemmen........

Ik ben in elk geval benieuwd ....

dacht ik ook viel iets tegen

Cheyennexx schreef:

Haha

Hele langzame film. Ontzettend voorspelbaar. Er gebeurd werkelijk niets. En dan als er eindelijk (het overduidelijke voorspelbare) gebeurd is de film binnen 5 minuten afgelopen.
Werd ook maar matig geacteeerd. In menig Disney film zit meer actie.

avatar van voomzap
Goede acteurs, prima setting... het eerste half uur denk je dat film ergens naartoe gaat, alleen... dan blijft het op hetzelfde niveau hangen... jammer!

Wat ik eerder hoorde klopt op zich wel... met wat goede wil is dit vergelijkbaar met de nu al legendarische serie The Sopranos (qua rolverdeling en setting), alleen daarin zaten sterkere acteurs en waren sowieso de dialogen vele malen scherper... niet voor niets een 9,4 op imdb... Maar goed, misschien ook niet eerlijk om dit te vergelijken daarmee hehe - het draait hier minder om de mafia en meer om een groep vrienden die opgroeit in (een buurt met) een mafiamileu.

Toch maar naar boven afgerond - een 3.

Raffael77
Zeer matige film. Na het zien van The Mafia(Docu) is dit erg slecht in elkaar gezet. Wel bestaan de jongens zoals Cambino's, Bonnano's en John Gotti. alleeen je mist heel veel. De nieuws berichten waren echt in deze film over die vermoorde gangster die trouwens veraden was. De rest is nep.

Geen aanrader. 2

Vond het een goede film. wel mooi om te zien hoe 3 verschillende vrienden trouw aan elkaar blijven.

kan me voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn. het is geen standaard film waar de hoofdrolspeler superman is...en daar moet je van houden * 3.5*

Heb me zeker wel vermaakt met deze film, een boeiend verhaal met wat actie hier en daar .Wel natuurlijk de cliche maffia dingetjes , maar niet onaardig. Kijkt lekker weg , maar niet bijzonder goed .
Van mij een 3.5

Zeer goede film met een goed verhaal.
Alleen jammer van de zin: Ze doen mayonaise bij hun patat in Engeland. Een dikke 4*

avatar van ralfsjam
tja wat zal ik zeggen... volgens mij kun je deze film op 2 verschillende manieren kijken. op de ene manier als maffia film met wraak en afrekeningen, maar dan is het een wat laffe film. maar aan de andere kant kun je hem zien als een verhaal over vriendschap over 3 personen die in een maffia buurt opgroeien, en dan is hij wel aardig. het is een vrij trage film waar niet zo veel in gebeurd. daarom viel hij wat tegen. maar toch was hij wel aardig.
de 3 personen waren wel goed gecast en Alec speelde een leuke rode lijn. ik geef hem een zeven. 3.5 dus. leuk wegkijkertje voor op de bank niet meer dan dat!

en over die patat in engeland?... wisten hun veel in die tijd!

Diesel
De 'hippe' 80's soundtrack en de geweldige rol van Alec Baldwin tillen de film naar een hoger niveau. Scott Caan, de zoon van, valt ook op. De rest van de leads doen het beduidend minder. Freddie Prinze bevindt zich op vreemd territorium (grote miscast), Mena Suvari op de automatische piloot en Jerry Ferrara moet nog veel leren.
Het verhaal, well, been there done that. De cliché's vliegen je om de oren, een van de vrienden wordt een dag voordat hij gaat trouwen afgeknald, zijn beste vrienden wreken hem, jongen komt tegen zijn wil terecht in het misdaadcircuit, jongen en meisje met verschillende achtergronden worden verliefd, grote maffiabaas wordt op straat doorzeefd met kogels, mensen die de omgeving waar ze opgegroeid zijn willen ontvluchten, een psycho gangster die de hoofdrolspelers lastigvalt, oorlog tussen mob families, zakenman wordt zwaar mishandeld omdat hij de business van de maffia schade toebrengt, maffia types met eigenaardige trekjes, vriendschap overwint alles, jongen weet 'het slechte milieu' te ontvluchten en gaat studeren, etc.
Ik vond het niet een vervelende film maar geen moment had ik het gevoel dat ik 'something special' aan het kijken was. Bij andere films in dit genre, zoals Mean Streets, A Bronx Tale, State of Grace, GoodFellas etc. had ik dat gevoel wel. Vooral met A Bronx Tale vertoond deze film veel overeenkomsten, en ABT is superieur aan deze.

avatar van Emilio Santos
Ik ben het met josiedaposie eens, de film kijkt lekker weg maar is niet bijzonder goed. Ik vind zelf dat er wel wat meer actie in had gemogen.

Ik vond hem een klein beetje tegenvallen voor een film die hier ruim 3,5 sterren scoort.
Hoewel de vriendschap van de jongens mooi en goed wordt weergegeven, vind ik dat de film ietwat traag verloopt, op enkele scene's na dan. Vooral het einde vond ik persoonlijk minder omdat ik meer drama verwachtte.

3 sterren

De film gaat ook meer om de vriendschap dan om het item maffia en ik moet zeggen dat de film zeer geslaagd was een aanrader.

avatar van jstinissen
4 sterren geweldige film...
goed verhaal

zit goed in elkaar zeker een aanrader

avatar van Martijn88
Zeker een aanrader!!..
Wat een mooie film zeg.

4 sterren:-D.

Standaard maffiaverhaaltje met wel goede acteurs, dus zeker niet meer dan 3,5 * waard. Hou je van dit genre dan is ie wel aan te raden.

wat een zaad film, veel te langdradige scenes en een heel voorspelbaar en goedkoop einde. naja voor de ondertitels met woorden als piemelzuiger en neukjezelf geef ik dan toch maar een 0,5

Prima film, alleen het einde werd wel wat snel afgehandeld. Inderdaad ook wel wat voorspelbaar, maar niettemin wel een aanrader.
3 sterren van mij.

Cheyennexx schreef:

jij snapt het principe van sterren geven niet helemaal?!?!

alleen maar 5jes geven en 1 keer een halfje en een keer een 4 en half.
je kan mij niet vertellen dat je alleen maar topfilms ziet?!