Wer Früher Stirbt, Ist Länger Tot (2006)

Alternatieve titel: Grave Decisions

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Marcus H. Rosenmüller
met Markus Krojer, Fritz Karl en Jule Ronstedt

De 11-jaar oude Sebastian leeft samen met zijn vader en broer Franz in een Beiers dorpje. Wanneer hij op een dag hoort dat zijn moeder is gestorven tijdens zijn geboorte, is hij er van overtuigd dat haar dood zijn schuld is geweest. Sebastian ziet zichzelf al voor het vagevuur staan en bedenkt twee mogelijke manieren om de hel te vermijden: een onsterfelijke rockster worden of een nieuwe vrouw vinden voor zijn vader.

avatar van DieGo
Geweldige titel

avatar van Scorpio11
De titel is inderdaad de pure waarheid. Net als de uitdrukking;
"Geniet nu van het leven want je bent langer dood dan je leeft."

Volgens een Duitse vriend voegt het Beierse accent dat in deze film wordt gesproken veel toe en is de film alleen daardoor al komisch. Dit effect is wat minder als je geen Duitser bent denk ik. Het zal wel net zoiets zijn als voor Nederlanders het Vlaams van Urbanus.

Af en toe is de film ook wel erg grappig, maar vaker is het over-the-top en een beetje melig. Bovendien wordt er niet heel denderend geacteerd.

Toch niet onaardig, gewoon meelachen (gaat ondanks alles vanzelf) en niet te serieus over nadenken.

avatar van Brix
Vandaag op TV-Arte: 21:45 uur