The Man with One Red Shoe (1985)

geregisseerd door Stan Dragoti
met Tom Hanks, Dabney Coleman en Lori Singer

Remake van 'Le Grand Blond avec une Chaussure Noire' uit 1972. Criminelen die op het vliegveld een koerier moeten ontmoeten, worden achtervolgd door de CIA. De criminelen slagen erin de CIA te doen geloven dat de onschuldige voorbijganger Richard, die toevallig opvalt door een ongelijk paar schoenen, hun koerier is, waarna de CIA hem intensief begint te schaduwen.

FisherKing
Wat is ie slecht.. bedankt voor het toevoegen... maar niet heus.. Hoewel als ik me herinner was die Franse een stuk beter....

avatar van petey
jullei hebben gelijk, zoals zo vaak was het origineel stukken beter.

Origineel helaas niet op dvd (ook niet in Frankrijk). Ja, gedubd in Deutschland....

Ik vond dit wel een leuke film
zeker de moeite waard

avatar van Kricky
best een grappige film. lang geleden dat ik hem heb gezien

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Soms is de herinnering mooier dan de realiteit.. Toch stond toentertijd Hanks altijd garant voor een avondje lachen. Tijden veranderen helaas. Wat overblijft is een bij vlagen vermakelijk maar weinig zeggend filmpje met een al even matig verhaaltje.

avatar van niethie
Niet zo'n bijzondere komedie inderdaad, al was hij lang niet zo slecht als ik me hem herrinerde. Een leuke plotje, een paar leuke momenten en een aardige rol van Hanks, maar daar bleef het helaas ook bij.

2,5 sterren

avatar van DDT