Open Graves (2009)

Verenigde Staten / Spanje
Mystery / Thriller

geregisseerd door Álvaro de Armiñán
met Mike Vogel, Eliza Dushku en Iman Nazemzadeh

Een groep nieuwsgierige surfers die zich hun eigen vergankelijkheid niet bewust zijn, ontdekken een oud bordspel met de naam "Mamba". Na een ronde sterven de jonge mensen een onverklaarbare dood. De achterblijvers denken een verband te herkennen tussen het spel en het werkelijke heengaan. Jason en Erica vechten nog één keer om het eigen leven en om de hoop hun doodgewaande vrienden uit deze nachtmerrie te bevrijden.

avatar van kirelam
Waaneer komt deze film uit ???

Slechte onbeduidende film jammer voor Eliza Dushku.

avatar van fubarro
Een spannende film welke niet verveeld. Aardige schrikmomenten alleen waren de trucages met de slangen slecht uitgevoerd.

B film

Nancy1980
Ik heb me eigenlijk best vermaakt met deze film.
Het verhaal is leuk, en de acteurs zijn appetijtelijk om te zien.
Echter zijn sommige special effects erg slecht, zoals de slangen en het meisje dat later uit het water komt als heks vondt ik ook jammer.
De film komt neer op een soort Jumanji, maar dan anders,

avatar van 606
Verassend met mooie stukjes van de moorden
Mix van jumanji en final destination.
Sommige special effects waren niet zo heel goed.
Maar overige rest was prima.

3,5 ster

Een combinatie tussen Jumanji en final destination.
Leuk verhaaltje, niet echt bijzonder en eigenlijk erg voorspelbaar.
Er zitten een paar echt slechte acteurs/ actrices in wat het een beetje een B film maakt.

avatar van RickZ
Simpele horror, mysterie rondom een spel op leven en dood. Redelijke film, met enkele horrorachtige scenes.

avatar van gringo84
ken wel janken dat ik hem afgekeken heb
zooooooo bagger
klotefilm
niet eens aan beginnen 3x nixxx

avatar van Boeikens
Redelijk goed.

Meevallend verhaal en redelijk goed omgezet.
Acteurs vallen best mee, matige spanning in toch betere sfeer. Weinig gore en redelijke fx, behalve die slangen dan.

avatar van FillumGek
De vergelijking met 'Jumanji' is snel gemaakt, alleen is 'Open Graves' op alle vlakken suffer. Zo werd de spanning in Jumanji goed opgebouwd en had het spel een leuker thema, de jungle. Het spel 'Mamba' wordt gewoon bij een willekeurig persoon in de handen gedrukt. Een groepje jongeren - die je heel slecht leert kennen - gaan het spelen en om de beurt gaan ze dood. Het spel ziet er suf uit en wordt eigenlijk niet goed geïntroduceerd. Het intro vooraf heeft ook geen enkele betekenis.

De acteerprestaties vond ik van sommigen ook vrij zwak, alleen Dushku is altijd wel leuk om te zien spelen. De special effects waren af en toe zwaar ondermaats en de gore was onvoldoende. Het was allemaal een beetje te flauw.

Volwassen versie van Jumanji met een beetje het idee van The Final Destination principe erin. Desondanks vond ik het één van de betere thrillers die ik afgelopen tijd heb gezien.

Toch vond ik het allemaal een beetje rommelig in elkaar zitten,
qua categorie past hij perfect in het rijtje thuis,

Voor een doordeweekse dag een mooi filmpje om te kijken

avatar van Mai*
Wat een graf film!

Gewoon een soort van final destenation alleen nu speelden ze een spel! Gewoon zoveel dingen die niet klopte en zo goed geacteerd was het nou ook weer niet.
Al was de blonde jongen en tomas wel leuk om aan te zien.

Nee, zeker geen aanrader!

avatar van -M-
-M-
Een matige film. Niet echt goede effecten. Het iedee achter de film is wel goed alleen had een en ander veel beter uitgewerkt kunnen worden. Het einde vond ik vrij snel al te verwachten.

Ik kan er niet meer van maken dan een 2*

avatar van JacoBaco
Echt weer zo'n typische 2,5* horrorfilm. De moeite waard om te kijken, maar daarna weer gauw vergeten.

De film gaat over een groepje Amerikaanse surfende studenten in Spanje. 1 van hem krijgt een mysterieus bordspel in handen, genaamd Mamba en natuurlijk gaan ze het uitproberen. Alleen na het spelen vinden er gebeurtenissen plaats die het spel al voorspelde. Klinkt spannend, maar dat is het natuurlijk niet.

Het eerste slachtoffer komt vrij leuk om het leven, maar wat er aan vooraf gaat, is verschrikkelijk. Hij rijdt midden in de nacht in zijn auto, maar stopt even om te urineren bij een afgrond. Vervolgens word hij aangevallen door een Libelle en valt naar beneden. Hij kon zich nog wel even vasthouden aan wat prikkeldraad, maar helaas.... Eenmaal beneden word hij te grazen genomen door een stel moordlustige Krabben!

Maar er zit er nog 1 bij die ik nog veel erger vind. Een jongen bij een houtzagerij krijgt plotseling te maken met giftige slangen. (Black Mamba's) Hij gaat er als een haas vandoor, wat best slim is. Alleen ja, hij komt een aantal seconde later op het idee om toch maar via een berg met gestapelde boomstammen naar boven te klimmen. Wat is er mis met gewoon wegrennen?? Ok, en boven word hij natuurlijk aan het schrikken gemaakt door een Black Mamba, die natuurlijk allang wist dat hij naar boven zou klimmen.

Gelukkig valt het verder nog wel mee. Het einde van de film is inmiddels ook niet meer origineel. Wie recentelijk Triangle heeft gezien, snapt denk ik wel wat ik bedoel.

2,5* voor wat standaard vermaak.

avatar van ASman
Kijk leuk weg en is ook wel degelijk goed gemaakt gezien een duidelijk klein budget, maar meer ook niet.
Inderdaad wel een soort van mix tussen Final Destination ( O-V-E-R-D-U-I-D-E-L-I-J-K ) en - vul hier eender welke ouijabord-film in. Eliza Dushku blijft natuurlijk onwerkelijk lekker en vooral in het begin mag de gore er zeker zijn ( echte Fulci-vibe in eentje). Maar gaandeweg wordt het allemaal bijzonder afgezwakt en blijft er van alles toch net te weinig over. Te weinig gore ( jammer , want het begon toch allemaal relatief bloederiger. ) en net te weinig Dushku ( al kan je daar moeilijk genoeg van krijgen). Verder is de regie nog wel aardig , maar zijn de kill scenes bij momenten toch erg debiel opgezet en is de cgi bij momenten behoorlijk vreselijk.
Eens opzetten als je echt niets te doen hebt.

Het is inderdaad een mix tussen Jumanji en Final Destination. Erg grappig gevonden moet ik eerlijk zeggen. Ik vond deze film een klein beetje voorspellend, maar toch erg spannend en vet. Dat op 1 kleine scene na, waar de slangen toch wel erg nep uitzien. De rest vind ik echt goed gemaakt en vet gevonden.

En ja waarom wens je niet meteen dat je 1 week terug gaat wetende wat je nu weet, dat is pas blond .

Best een leuke thriller. Keek lekker makkelijk weg en het verhaal was ook zeker goed te doen!

avatar van Noodless
De film begint aardig en zoals Asman hier al zei , is er leuke gore in het begin. Helaas wordt het nadien steeds minder en minder.
Je weet als kijker natuurlijk ook hoe het naar het einde toe zal eindigen ( niet echt een minpunt ), maar wat daarna dan volgt als slot laat echt de wensen over. 4/10

NightSpirit
Ontzettend saaie goedkope slaapverwekkende 1 uit een dozijn horrorfilm dit. Na een uur kon ik het gewoon niet meer aanzien. 1,5*

avatar van Nientje1980
Zoo zeg, wat een boutfilm.
De enige die nog iets toevoegd is eliza, maar verder...
Een paar leuke gore stukjes.
De acteurs moeten tieners voorstellen van max 20 jaar oud??? deze lijken mij tussen de 30 en de 40 te zijn en super slecht geacteerd.
jammer
had best iets kunnen zijn

Een soort Jumanji meets Final Destination maar dan minder goed.

avatar van DjFrankie
Leuke film precies in mijn straatje wat ik leuk vind.
IK houd van dit genre Jumanji meets Final Destination zoals de bovenbuurman zei, vandaar een 7 !

avatar van Gang_Star
Een voor 2009 nogal zeer matige thriller.
Een film waarvan velen zeggen een mix tussen Jumani en Final Destination. Maar zo moet je bovenal niet deze film gaan bekijken. De link wordt gelegd door het feit dat de jongeren een borspel spelen (Jumani link) waarbij de uitkomst in het spel dodelijk kan zijn in het echt (Final Destination link). Persoonlijk zou ik dan de grootste link naar Jumani leggen, want de personages gaan op manieren dood, waarover een spreuk is gelezen in het spel en met de dood betrekking heeft.
Echter, de film is verre van spannend en ik miste een goed sfeertje. Het einde was helemaal belachelijk uitgewerkt dat de wens alle gebeurtenissen ongedaan maakte en dat de groep op het punt stond om het spel te gaan spelen .