The Heartbreak Kid (2007)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Ben Stiller, Malin Åkerman en Michelle Monaghan

Na een reeks mislukte relaties begint Eddie Cantrow bijna de hoop op te geven om ooit nog getrouwd te raken. Daar komt echter verandering wanneer hij de bloedmooie Lila ontmoet, die hij al na een aantal weken ten huwelijk vraagt. Alles lijkt op het eerste gezicht perfect totdat ze op huwelijksreis gaan in Cabo, waar hij erachter komt dat zij lang niet zo perfect is als hij dacht. Ook ontmoet hij er de mooie Miranda, die Eddie aan het twijfelen brengt of het wel een goede zet was om met Lila te trouwen.

Tommy De Vito schreef:
Is dit serieus waar een Farrelly film? Wat een bar, bar slechte comedy zeg. Zo flauw en het slaat werkelijk waar nergens op. Totaal niet grappig, snel vergeten deze film..

Ach kom op zo slecht is hij echt niet. Ik vond hem zeer vermakelijk en grappig, maar inderdaad soms slaat het nergens op. Maar dat maak hem soms juist zo leuk.

casualjaantje
Leuke vermakelijke komedie met goede scènes en een goede cast. Soms een beetje te voorspelbaar en flauw, maar over het algemeen vermakelijk.

Vermakelijk.

avatar van benthe
Leuke komedie, af en toe wat flauw maar toch lekker tussendoor. 3*

avatar van daxclusive
Geinig filmpje voor tussendoor.

avatar van Minotaures
''Bitches be crazy, you know that.''

Wederom een luchtige komedie van Stiller. Net als Carell, is Stiller een leuk acteur voor komedie's.

Het is een leuk verhaal; zo van die verschikkelijke huwelijken waar de man/vrouw van je dromen juist het tegenovergestelde blijkt te zijn. Aardig leuke personages (Stiller's vader is bijv. geweldige personage), maar Jerry Stiller is dat sowieso al, met of zonder rol. Daarnaast zijn de 3 dames (Ben's 2de vrouw, Longoria, bij het einde) erg knap en mooi om naar te kijken. Na het trouwen beginnen er hliarische karakterveranderingen te vormen bij Akerman waar het Stiller toch vies zal tegenvallen. Leuk gedaan hoe het van redelijk naar erger en erger vordert. Tevens doet Akerman, een héle mooie vrouw, me op de één of ander manier een beetje aan Cameron Diaz denken.

De humor is vaak geslaagd en wekt een lach bij mij op. Het is af en toe wel flauw, maar meestal komt het wel leuk uit. Ook de locatie is ook leuk uitgekozen; een paradijs waar ze hun huwelijksvakantie vieren. De film speelt zich af op meerdere locatie's, maar hier staat hun vakantiebestemming centraal.

En wat ik erg belangrijk bij een 90+ minuten komedie vind is de tempo. Die zat er aardig in en die 115 minuten gingen aardig snel en werd nergens te langdradig en erg saai.

Een onderhoudende komedie wat een rampzalige plaatje vormt van wat er zou gebeuren als je met iemand trouwde die je niet goed genoeg kent.

Leuke komedie die op heel wat momenten ongemakkelijk word.

Het is wel dat ik Stiller de laatste tijd in bijna elke komedie voor zie komen, word daar wel een beetje Stiller-moe van. Hij speelt altijd de klungelige man die diep van binnen toch wel oprecht is maar het altijd verkeerd aanpakt en dat concept is wel goed maar zie het gewoon beetje te vaak.

Afgezien van dat heeft de film een leuk verhaal en ik geef m een 3,5*

avatar van Zandkuiken
Vermakelijk filmpje weer van de Farrelly's. Jammer dat de laatste pakweg 20 minuten beduidend minder leuk en bij momenten zelfs vervelend werden. Maar verder genoeg geslaagde grappen en een fijn vakantiesfeertje om er een positief gevoel aan over te houden. Vooral Stiller doet het goed als newlywed die zich steeds meer gaat ergeren aan de Missus.

avatar van u.alreadyknow
Eerlijk gezegd had ik wel een hoger gemiddelde verwacht bij deze film.
Ik vond hem heel erg grappig en heb hem ook meerdere keren gezien.
Beide Stiller's zijn grappig, en ook om Corddry kan ik echt lachen.
Voor mij werd het nergens echt flauw, vond heel de film leuk!
Ik denk dat als iemand anders de rol van Ben stiller had gekregen dat ik de film veel minder had gevonden.

melvddonk
Gisteren deze film herkeken met mijn vriend.

Een vermakelijk tussendoortje, dat erg gemakkelijk weg kijkt. Af en toe is het erg grappig. Vooral toen ze net getrouwd waren zaten er af en toe erg grappige stukjes in en heb ik moeten lachen. Jammer dat de film af en toe de vaart en de humor een beetje verloor en daardoor werden sommige stukjes ook veel minder leuk.

Malin Akerman vind ik nooit zo leuk en ook in deze film heb ik me er weer flink aan zitten irriteren. Ben Stiller deed het wel erg leuk en ook een leuke bijrol van Jerry Stiller, die ik eigenlijk alleen ken als de vader van Carrie uit The King of Queens.

avatar van Angelo2
Geweldige comedie. Ben zowiezo een Ben Stiller liefhebber. Die verontwaardigde blik altijd van hem. Geweldig. Volgens mij hou je er wel of hou je er niet van. Mijn humor is het wel.

Niet onaardig niemandalletje. Ik ben niet zo'n Ben Stiller fan, maar in deze film is hij wat minder druk dan gewoonlijk en zodoende best aardig op dreef.
Over het algemeen is het acteren een beetje ondermaats.
De scène met Jerry Stiller en Kayla Kleevage in het zwembad in Las vegas is een regelrechte afknapper. Daarom een halve * minder.
Sowieso geen film om te onthouden.

Ik dacht toen ik de film aanzette, zou wel eens een film willen zien waar Ben en Jerry samen in een film zouden spelen, op dat moment zie ik ze dus samen lopen in de film..
Moet ik wel gelijk zeggen, wat vond ik Jerry tegenvallen in de film, vond hem helemaal niet grappig.., het was een slechte versie van zijn rol van Arthur in de TKOQueens..

De film vond ik niet heel slecht, heb hem uit kunnen kijken, zaten leuke scène,'s in, en het idee was leuk en je kunt je inleven dat zoiets echt kan gebeuren..
Zaten ook best grove dingen en erg sexsistisch, dus voor de jongere kijker vind ik hem niet geschikt.
Het einde was voor een romantische film erg tegenvallen, sloeg ook helemaal nergens op..

avatar van VforVictor
Leuk voor een xtje meeer niet

avatar van david bohm
Wat wisselvallige comedy met Ben Stiller in een voor hem bekende rol van kneus. Voor een film van de gebroeders Farrelly geldt vaak hoe platter hoe beter en dat is ook hier weer het geval. Zodra de film wat serieuzere, romantische trekjes gaat aannemen wordt het wat minder tot zelfs vervelend. Acteerwerk is aardig, af en toe wat over-acting van met name de dames. Redelijk.

avatar van K. V.
Hij was niet mis, maar ook niks wereldschokkends, kortom ideaal voor een luie zondagavond. De humor was niet altijd even subtiel, maar bij een Farrellyfilm verwacht je wel dit ook niet.
Ben Stiller (met al redelijk wat grijs haar) speelde een beetje z'n vertrouwde rol, maar Malin Akerman deed me aan Cameron Diaz denken. Alleen vind 'k Cameron Diaz wel beter.
Tja eens leuk om te zien, maar wel eentje die 'k weer vlug zal zijn vergeten.

avatar van Pantoffel
Zwakke film.
Toen ik halverwege was heb ik me afgevraagd of ik hem wel zou uitkijken, heb het toch maar gedaan en misschien nog een geluk want in de tweede helft zitten enkele leuke momenten, iets wat in het eerste deel van de film volledig ontbreekt.

Eerst had ik nog wat medelijden met Eddie, dat hij geen vrouw kon krijgen, maar uiteindelijk snapte ik waarom hij er geen had.
Hij was gewoon een ongelooflijke zak.
En dan
Dat einde, dat hij alweer getrouwd was, ik moet toegeven, verrassend en achteraf bekeken niet totaal verkeerd, maar om die dan opnieuw te laten zitten, geeft gewoon weer hoe die Eddie is.

Deze film ga ik zeker geen tweede keer kijken.

avatar van Bibelonseberg
Wel een grappige maffe film

avatar van missl
Wat flauwe film maar ik had ook niets anders verwacht. Wel flauw maar wel in een mooie zomerse omgeving.

filmfan99
Voor mij was deze film weer een topper van de Farrellys maar als je het vergelijkt met wat deze twee al hebben gemaakt is dit toch een mindere film.Naar het einde toe zit er ook een grote fout in en die is dat de rol van Malin Akerman gewoon verdwijnt. Dat hij dan zijn ware liefde terug vindt en zo weer een typisch happy-ending en vergeleken met hun andere films is dit einde niet origineel vergeleken met de andere.

avatar van Timothyvdmeer
paar hilarische momenten maar helaas zakt het in tot een middelmatige romkom.

avatar van des1
Geweldige film. Kan niet anders zeggen. Humor niet zonder leed, een lach niet zonder last. Stiller vintage goed in dit soort films. Leuk dat pa ook een rol heeft, die kennen we nog als vader van George Costanza uit Seinfeld.

avatar van starsky87
Redelijk vermakelijke film, waar best nog wel om gelachen kan worden.

Alleen het einde viel me tegen, Stiller zei op het einde dat ie wou veranderen, maar blijkbaar is zijn personage niet zo goed dat dat ook daadwerkelijk gebeurd.

avatar van mr. Prizzi
Een van de weinige keren dat ik een remake uiterst geslaagd vind.
Het origineel uit 1972 met Cybill Shepherd was natuurlijk een klein meesterwerkje, maar Ben Stiller is uitermate geestig en maakt de film door zijn eigen stijl, prettig en onderhoudend. De humor komt soms met een zwart randje, sarcastisch en scherp maar altijd goed gedoseerd en doeltreffend.
Lekkere film, ook na zoveel jaren later.