Stop-Loss (2008)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Kimberly Peirce
met Ryan Phillippe, Channing Tatum en Joseph Gordon-Levitt

De twee soldaten Brandon en Jared keren terug naar Texas na een vreselijke oorlog in Irak. Wegens onrust in Irak moeten de twee echter weer terugkeren om te helpen, maar Brandon weigert om terug te gaan.

avatar van stan
Ben toch wel erg benieuwd naar deze film.
Vind Phillipe toch een er ggoede acteur. Channing kan er ook wat van want in She's the man en Step Up vond ik hem ook erg sterk

Ben benieuwd

avatar van ericos
Oeehwww Joseph Gordon-Levitt speelt erin.
Ik vind hem altijd hele erg goed spelen!!!
Ben heel benieuwd nara deze film.

Deze moet ik zeker zien, de zelfde regisseur van Boys Don't Cry. Geweldige film! En vooral leuk dat dit een vrouwlijke regisseur is En die 3 jongens zijn niet verkeerd en vooral Ryan Phillippe niet

Lijkt me een goede film. Beide acteurs zijn goed en volgens mij zijn de beide heren zeer geschikt voor een film als deze. Tatum is zich goed aan het ontwikkelen en krijgt steeds interesantere rollen. Jammer dat A Guide To Reconizing Your Saints niet uitkomt in Nederland. Mocht iemand hier meer info over hebben, graag laten weten!

avatar van CAPIpsv
Wordt denk ik een goeie film,

Goeie cast, en een boeiend verhaal natuurlijk

Channing

avatar van Kisje
Ben erg benieuwd naar deze film... Ryan Philippe

avatar van .Fee.
Én Alex Frost, én Joseph Gordon-Levitt, én Channing Tantum én Abbie Cornish.

Heaven on earth.

Allemaal ontzettend goede acteurs. Ode aan de casting.

ben erg benieuwd naar deze film!
leuke cast! maar vooral ryan phillippe:)

avatar van wwelover
Aardige film.
Aardige cast. Maar nou ook niet weer hoogstaande rollen. Die gast die Hitman speelde deed het wel goed.

Begin was matig de oorlogsbeelden etc. Maar naar mate de film vordert wordt het emotioneler. Kan het ook niet echt een oorlogsfilm noemen.

Shocking moment als je die soldaat in bed ziet.

Jammer dat het einde zo slecht is.

avatar van Dutchmeister
Saaie film. Het is inderdaad wel schokkend als je die soldaat op bed ziet zitten. Verder kan de film mij niet echt overtuigen.

Raffael77
De cast is goed. Ze acteren goed. Mooie drama met harde feiten die ook nog eens waar zijn gebeurd.

Voor liefhebbers van The Brave One moeten deze film ook checken.

Wat een lage stemmen voor toch een mooie Oorlogs drama.

Ik ben het eens met de recensie van Raffael77.

avatar van jstinissen
Goede film

het type genre dat mij persoonlijk erg aanspreekt en daarom ook een hoge waardering. Gewoon een actuele kijk op de drama die nu dageijks vele gezinnen in irak en amerika treft.

Erg goeie film, zeer goed acteerwerk van Channing en Ryan. Is voor Channing weer is wat anders als een "Step Up film" en hiermee bewijst hij dat hij een echte goeie acteur is.

Het genre drama is niet mijn favoriete genre omdat het soms langdradig kan zijn maar dat vond ik bij deze film totaal niet.

Je ziet de andere kant van de oorlog tussen de US en Irak, Bush blijft maar soldaten naar Irak sturen om een oorlog die eigenlijk nergens op gebasseerd is want er wordt helemaal niet met echte soldaten gevochten, maar meer met verzet strijders die niks met 9/11 oid te maken hebben.

Tevens toont het aan dat Amerika meedogenloos is als het om haar soldaten gaat, het respect wat ik had voor het Amerikaanse leger word er wel door aangetast..

Verwacht geen film vol met actie zoals de meeste oorlogsfilms zijn, deze film zal mensen boeien die van een film met inhoud houden.

avatar van Captain Pervert
Sterke film met goede acteurs.
Mensen die hem goed vonden, kan ik zeker ook "In The Valley of Elah" aanraden.
De 3000 Amerikaanse doden in Irak krijgen hiermee een klein beetje meer een 'gezicht', dat is nooit verkeerd. Het zijn en blijven mensenlevens. Al is de boodschap achter de film minder verstrekkend dan ik verwachtte, en er is geen keiharde stellingname, maar toch is het een sterke film.

4 sterren

avatar van ralfsjam
mooi in elkaar gezet drama, goed geacteerd en in beeld gebracht. laat mooi het verhaal zien van de amerikaanse soldaten die terug komen uit irak. toch zijn dit niet echt mijn film's. maar goed, ik zie nog wel de kwaliteit van deze. 3.5

avatar van Esteban
Jammer genoeg moeten missen, al na amper één week was hij uit de meeste bioscopen verdwenen. Hopelijk snel op DVD.

Volgens mij moet ie nog in de bioscoop verschijnen. Ben wel erg benieuwd, vooral naar Joseph Gordon Levitt

avatar van Esteban
'k Had er moeten bij vermelden dat ik het over Belgie heb, waar hij al een tijdje uit is.

Goede film. In een goed tempo wordt het verhaal verteld. Verhaal zit goed in elkaar. Niet duidelijk was mij of het op een ware gebeurtenis is gebaseerd. M.i. wordt er op het einde niet de juiste keuze gemaakt.
Het is een film over en de consequenties van de oorlog in Irak. Daar zijn er inmiddels al verscheidene van. Ook deze valt op door realisme.
Erg sterke films zijn: Battle for Haditha enThe Mark of Cain. Waarschijnlijk beter nog. Hetzelfde genre en toneel.

avatar van nr10micha
Goede film over de oorlog in Irak. Je ziet hier een beetje wat je er allemaal aan over kan worden gehouden en wat Stop-loss is. Film is goed in elkaar gezet. Soms vind ik bij oorlogsfilms sommige stukken saai en lang duren, maar bij deze was dat zeker niet!

Pinjataaa!
Ik ben het helemaal eens met Dino_V, vond het een hele goede film en ik vind het goed dat ze deze kan van Irak laten zien..

avatar van Diederik58
Uitstekende film die de machteloosheid laat zien van soldaten om te strijden tegen het politieke apparaat. En ook het trauma waarmee deze soldaten worden opgezadeld.
De acteerprestaties waren prima. Het verhaal was goed neergezet.
Met name het einde vind ik goed gekozen.

avatar van dzeaz
gewoon goeie film, is echt niet mijn genre dus 3 sterren is echt
wel op z`n plaats denk ik

avatar van mixmaster
zeker een goeie film die perfect laat zien waar de amerikaanse soldaten mee te kampen hebben en de waanzin die erbij hoort.

avatar van kelama3
nou, ik begon aan deze film met goede moed, maar vond het uiteindelijk een teleurstelling.. het einde vond ik ... vul zelf maar in! wel sterk gespeeld door ryan phillipe, dat dan weer wel. voor diegene die een oorlogsfilm verwacht.. sla deze dan maar over ,het is meer een drama met de nadruk op drama

Super goeie film....kijkt prima weg...goed acteerwerk...het geeft prachtig weer, wat een oorlog met een mens kan doen...daarnaast het rechtssysteem...wat militairen verplicht om terug te gaan...zo krom als maar zijn kan....en mensen die voor zichzelf proberen te kiezen....een aanrader om te kijken!

Vet de trailers staan voortaan ook tussen de links bovenaan!