Shooter (2007)

3,63

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

714 BERICHTEN 49 MENINGEN
avatar van greatest
een 4

Mooi aktie film, veel schiet gebeuren, mooie acteer werk btw.

behalve van die fbi vent, paste gewoon niet erin.
Mooie sniper scenes.

avatar van Getting Louder
Ithildin schreef:
Wat heb ik er een hekel aan als soldaten, FBI-agenten en veiligheidsbeamten die er verder niks mee te maken hebben, door de held nota bene, neer worden gemaaid als vanzelfsprekend. Zelfs na 30 van die films krijg ik dat soort dingen niet door mn strot geduwd.
Verder nette actie, belachelijk verhaal.

Ja inderdaad, ik denk hier vaak aan tijdens dit soort films. Dan denk ik vaak, wat nou als die agent die denet werd neergeschoten de hoofdrolspeler in een andere film was geweest. Dan zou je met hem meevoelen, zijn vrouw is bijv. zwanger. De ander heeft zijn laatste werkdag. De ander is net getrouwd.
En dan opeens komt er zo'n kerel en die dood hem voor no reason.

Op zich ook nog wel een leuk film plot misschien. Je blijft waarschijnlijk wel met een kut gevoel achter als je hoofdrolspeler opeens for no reason wordt neergemaaid door een aktieheld.

djelle schreef:
Misschien, maar dat is nog altijd geen excuus om ze zomaar neer te maaien.

Zomaar? Hij zou worden overvallen en mag dan alles in het werk stellen om zijn eigen leven te redden, of niet soms?

avatar van Harley1973
erg boeiende film! Kijken als je van dit genre houd!!!!!!

Echt een geweldige film

Goeie films voor 2007 tOp film zeker weten

avatar van Killerbert
zeer goede film, naar mijn mening de beste van 2007

avatar van Tariq^^
Echt te gave film.. 5*

Vooral die actie echt geweldig

Shooter is een goede aktie-film en spannend van begin tot einde. Deze film is een aanrader voor de liefhebber. Ik geef een dikke 5

avatar van superbassie
Gewoon een vette actiefilm!
Wahlberg speelt prima, hij lijkt erg op Matt Damon btw. Ook Danny Glover in de rol als badguy doet het goed.
Verhaal is niet echt top, je moet het ook niet te serieus nemen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een leuke film is om te kijken.
Oh ja, Kate Mara ziet er toppie uit in deze film!

avatar van Fran
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Er zaten hele goede actiescène's in deze film maar ik vond het verhaal er omheen af en toe flinterdun. Het blijft mij toch een raadsel waarom ze zoveel moeite hebben gedaan om hem uit te schakelen.

Hij zat in zijn huisje in de bergen, viel niemand lastig, die geheime missie waarin hij zat, daar had hij geen weet van. Dus ik snap niet waarom ze zoveel moeite zouden doen om hem er in te luizen om hem uit te schakelen maar misschien zie ik iets over het hoofd.

avatar van Mister_Movie
Fran schreef:

Tja, daar zeg je zoiets...het motief.

Volgens mij gebruikten ze hem gewoon om die bisschop uit te schakelen, waarna ze in de plaats van verdacht plotseling ook nog eens de helden werden. Waarom die bisschop dan weer uitgeschakeld moest worden, tja...

ags50 schreef:

Ja, dat dan weer wel natuurlijk. Maar dat is sowies niet erg intessant om te zien in dit soort films. De "held" die min of meer "onschuldigen" vermoordt... 't is toch iig leuker wanneer het echte 'bad guys' zijn.

djelle schreef:

Heb ik een andere film gezien dan jij? Dat waren toch de bad guys die eropuit waren gestuurd, nl. FBI- en (mogelijk) CIA-agenten (deze laatste mogen officieel niet binnen de VS opereren)? Wie hebben hen gestuurd? Volgens mij toch degenen die ook betrokken waren bij de opdracht aan het begin van de film of de reden daarvan wisten. Super bad guys, dus, zoals de aartsbisschop al van plan was te zeggen.

djelle
Volgens mij waren daar soldaten tussen (op bepaalde momenten) die van niets beter wisten. Maar goed, je kan gelijk hebben...

djelle schreef:
Volgens mij waren daar soldaten tussen die van niets beter wisten. Maar goed, je kan gelijk hebben...
Heel goed mogelijk dat soldaten erbij waren die van niets wisten (maar, gezien mijn eerdere uitlating, wegens het dragen van een vuurwapen principieel NIET onschuldig kunnen zijn, in dit geval hooguit onwetend), net zoals Wahlberg ook geloofde voor de goede zaak te strijden totdat hij door zijn opdrachtgevers in de steek werd gelaten (begin van de film). Vandaar ook mijn verwijzing naar de woorden van de aartsbisschop, dat regeringen meer weten dan ze laten merken en stevig een oogje (of zelfs twee) dichtknijpen. Bij de processen van Neurenberg (1945 e.v.) is al vastgelegd dat je je niet kunt verschuilen achter het "Wir haben nichts gewußt" en je daarmee onschuldig blijft.

djelle
Mja, ik vind dat toch 2 heel verschillende situaties hoor... Maar ergens heb je wel gelijk dat die soldaten niet geheel onschuldig zijn. Toch is dat nog anders dan wanneer mensen bv geheel bewust, puur voor eigenbelang iemand willen vermoorden.

avatar van martinovitch
Pas gezien en ik vind het een zeer goede actie film.
veel actie, geweld, ... alles wat een goede actie moet hebben.
voor mij 4*

Prima actie film met een uitstekend spelende Mark Wahlberg.

Het verhaal zit ook goed in elkaar en de film verveelt eigenlijk geen minuut. De film zit boordevol actie en het einde is uitstekend.

De film heeft veel weg van de film "Commando" met Arnold Schwarzenegger. Maar Shooter vind ik persoonlijk beter omdat hij beter in elkaar zit en bovendien ook spannender is.

avatar van sinterklaas
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mijn eerste stem en film dit jaar.

Een erg mooie thriller. Mark Wahlberg heb ik niet vaak in films gezien maar hierin speelt ie erg goed. De inhoud van de film is ook prima en soms lijkt het wel een beetje op een roadmovie. De actiescenes zitten ook goed in elkaar en de verdere acteurs doen het ook goed. Ook was het leuk om Danny Glover weer eens te zien(Als Bad Guy). Ook de Sniperkills zagen er prima en mooi uit. Bv:Hoe Swagger van een paar 100 meter afstand zo iemands duim eraf kon schieten

Gewoon een prima actiefilm: Verzorgde actiescenes en mooie sniperscenes, goed acteerwerk en een snufje dat weg heeft van een roadmovie.

Prima Film!

Zeker een leuke film, in de trend van de Bourne films. Als men echter meer diepgang wil weten van de personage's dan kan ik het boek wel aanraden! Het verhaal is al uit 1993, dus het boek is niet 1 op 1 met de film... "De dood in het vizier" Stephen Hunter 1993 4 stereenvoor de film.

lange tijd niet meer van die lekkere actie films gezien. Deze mag zeker de naam topfilm dragen van mij!

4 sterren, één van de beste actiefilms de laatste tijd.

Goede film, als je van actiefilms houd.

Redelijk verhaal dat goed in volgorde wordt verteld. Het begin vond ik erg goed gedaan dat stuk in Ethiopie, maar het einde viel me nogal tegen, beetje zwak einde na zon goede film, die me eigenlijk niet kon vervelen. 3,5 *

avatar van Minority_Check
leuke actie film
ik vond het een beetje als the bourne identity
iemand die achter zijn bazen gaat en wraak neemt
ik vond wel een beetje dat er te weinig actie inzat maarja hij was wel goed

avatar van HarmJanStegenga
Leuke en zeer vermakelijke film! Goede acteurs gecast. Mark Wahlberg is (weer) top en Michael Peña is ook goed. Ned Beatty kon ik nog van Deliverance en Kate Mara (als Sarah) is heerlijk. Klein rolletje van onze vriend Danny Glover die we ook eens als bad-guy mogen bewonderen. Zeker een leuke actiefilm voor een zondagmiddag!

avatar van JohnMcLane
HarmJanStegenga schreef:

Zeker

avatar van dieterverhaeghe
Volgens mij de beste film van een zwak 2007...

Zeer vermakelijke actiefilm die er mooi uitziet, spectaculaire actiescenes bevat en het verhaal (hoe vergezocht ook) erg amusant is. De film duurt vrij lang maar de vaart blijft er goed in. Wahlberg doet het prima in de hoofdrol en de overdreven bijrol van Glover past prima in zo'n film.
Als minpunt moet ik zeggen dat de verhaallijn rondom FBI agent Nick erg vergezocht is en niet erg overtuigd. Gelukkig kan dat de pret niet drukken!

The Last
Leno schreef:

Ik had het niet beter kunnen zeggen.