Tadpole (2000)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gary Winick
met Sigourney Weaver, Aaron Stanford en John Ritter

Wanneer de 15-jarige Oscar de trein naar huis neemt om daar Thanksgiving te vieren, laat hij zijn beste vriend Charlie weten dat hij een plan heeft: hij zal het hart veroveren van zijn ware liefde. Er is echter een probleem: Oscar's ware liefde is zijn stiefmoeder Eve.

avatar van narva77
Hmm deze wou ik ook nog toevoegen, hou wel van dit soort films zucht

Vanavond gezien in de sneak... beetje slap uitgewerkt... niet leuk op drie scenes na... 2 * voor die hele spaarzame leuke momenten.

Ik wil niet lullig doen, maar welke tiener van 15 wordt nu smoorverliefd op Sig Weaver (53) ? Ik wil maar zeggen : het uitgangspunt van de film is onzin, en daar zit je dan voortdurend tegenaan te hikken.
Weaver heeft trouwens niks te doen in de film. Ze heeft een functie. Geen rol.

Verder is alles even saai en tuttig. Te lange niet-leuke dialogen [een enkele grappige grap valt dan altijd extra op], saaie regie, oersaai camerawerk, bij elkaar gesprokkelde muziek (van Charles Trenet tot Mozart tot weetikveel)...

Waarom worden we hier in Europa gepest met dit soort minder-dan-middelmatig reuk- en smaakloos broddelwerk uit de States ? KAN dit nu zo maar, Vakantieman ?

Weer naar de sneak geweest Hugo? Waarom niet naar Road to Perdition gegaan, als ik vragen mag?

Buitengewoon aangenaam gezelschap. En luidruchtige nabespreking.

Dan komt een matige film nog niet eens zo slecht uit..

Elk nadeel...

Als je, net zoals ik ook van kleinere, serieuzere films houdt dan kan ik je deze film van harte aanraden. Een paar top acteurs die door nieuwkomer Aaron Stanford worden weggespeeld (terwijl ze zeker niet hun slechste rollen spelen) met zijn soms komische maar merendeel ingetogen spel. Ook Bebe Neuwirth, die je waarschijnlijk kent van de tv-series Cheers en Frasier, speelt de sterren van de hemel als zijnde de onbedoelde "lover" van Aaron.

John Ritter maar vooral Sigourney Weaver vielen mij daarin integen weer wat tegen. Wat Weaver betreft, zij zal nooit van het "Aliens"-imago afkomen en bij deze het advies aan haar om zich maar geheel aan die serie te wijden.

Van mij krijgt deze film 4,5 ster.

Ed

hugohei schreef:

Weaver heeft trouwens niks te doen in de film. Ze heeft een functie. Geen rol.

Waarom kan je niet verliefd worden op iemand van 53?

Mee eens, leeftijd speelt dan toch geen rol?

Hi ha huichelaar...

hugo, je bent vergeten er een smiley achter te zetten.

Herald
empirekees schreef:

Waarom kan je niet verliefd worden op iemand van 53?

je leest het verkeerd, hoe kan iemand verliefd worden op Sigourney Weaver van 53 terwijl Bebe Neuwirth veel knapper is

Emdee... je hebt gelijk. Ik heb een hekel aan hulpstukken.
Je bent nu getuige van mijn Eerste Smiley op MovieMeter [... als het lukt] :

(het is even wennen)

FisherKing
goed Hugo

Volgens mij staat het mondje de verkeerde kant op.

Heb je het mondje van Sigourney wel es bekeken ??

Ben ik nog niet aan toegekomen, ik vond de rest ook al niet veel soeps. (Renske, dit is een grapje )

FisherKing
Ja erg triest. Heeft geen lipposuctie gedaan

avatar van wackyboy
Vreemd filmpje met een erg misleidende roze met groene Olsen-twin type hoes. Je krijgt bij het zien van de hoes bijna het idee een standaard rom-com gehuurd te hebben. Niets is minder waar natuurlijk, het gaat hier om een Sundance festival film, die blijkbaar nog een prijs gewonnen heeft ook. Dat lijkt me een beetje te veel eer.
De film deed me achtereenvolgens denken aan Six Degrees of Separation, Harold and Maud en een aflevering van Spongebob waarin hij door middel van aanplak bakkebaarden probeert te bewijzen dat hij toch echt volwassen is.
Na de ergernis over het low budget camera werk, begon ik de film toch een beetje te waarderen. Vooral door het spel van Aaron Stanford die in het echt natuurlijk van ze lang zal ze leven geen 15 is.
Maar goed, die Michael J. Fox truuk is al vaker toegepast. Ik heb eigenlijk wel genoten van zijn rol van semi intelectueel pubertje. Bebe Neuwirth, als de wat losgeslagen vriendin van Sigourney Weaver, was een ander hoogtepuntje in de film. Al met al niets om over naar huis te schrijven, maar ook weer niet zo slecht als sommige van de postings je willen laten geloven.

avatar van moviefreak#1
wackyboy schreef:

Helemaal mee eens. Goede acteerprestaties , een interessant Graduate achtig verhaal maar helaas iets te kort.

avatar van Safri
Toch vreemd hoor. Als de rollen om waren gedraaid, dus: 40-jarige man doet het met 15-jarig meisje dan was deze film bestempeld als een provocerend, grensverleggend drama met een vleugje zwarte humor.
Nu is het gewoon een lichtvoetige comedy waar je verder niet zoveel over hoeft na te denken.

It's a strange world...

Ik vond dit wel een leuk klein filmpje. ongelofelijk dat dit dezelfde aaron stanford is uit X2 als Pyro.

avatar van Gehenna
Een soort omgekeerde Lolita haha, ben wel jaloers op dat ventje dat met Weaver mag kussen;) 3*

ik vond het een supersaaie film, heel erg kort en niet grappig

*1,0

oja een ding vergeten!

absoluut geen verhaal!!

ik maak er een 0,5 van

avatar van james_cameron
Woody Allen-achtige variant op The Graduate, maar dan minder. Beetje pretentieus soms en vrij lelijk gefilmd, maar de cast is prima en de meeste dialogen grappig. Bebe Neuwirth komt wat mij betreft als beste uit de bus; nooit eerder was zij zo sexy en subtiel grappig. Stanford zet een vrij onsympathieke hoofdpersoon neer, wat het grootste manko van de film is. Toch beter dan ik had verwacht, zeker als je naar de negatieve berichten hierboven kijkt.

avatar van Quentin
Inderdaad een heel behoorlijke film met een neurotische Allen-achtige sfeer. Vond zelf Stanford prima, alsmede de rest van de cast. Alleen jammer de film zo matig gedraaid werd.

veron35
hugohei schreef:

Zeder als zo'n lekker meske van zijn eigenleeftijd ook nog eens op hem valt.

The Graduate was 20 keer zo goed.

avatar van matthijs_013
Zeer onrealistisch. Ja, er zijn tieners die een stuk meer volwassen zijn voor hun leeftijd, maar dit sloeg echt alles. Het personage van Diane snapte ik ook niet echt. Heee, ik ben in de 40, maar je 15-jarige zoon en ik zijn minnaars...

Daarnaast was de film wel vermakelijk. Ondanks het kleine budget toch een aantal grote namen die overigens enthousiast meewerkten aan de film.