Beetlejuice (1988)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton
met Michael Keaton, Geena Davis en Alec Baldwin

Barbara en Adam Maitland zijn betrokken bij een zwaar auto-ongeval. Wanneer ze thuiskomen beseffen ze dat ze eigenlijk niet meer leven. Hun huis wordt verkocht en de nieuwe eigenaars willen het omtoveren tot een excentriek gebouw. De Maitlands hebben het hier zeer moeilijk mee en beseffen dat ze de nieuwe eigenaars als spoken angst kunnen aanjagen. Maar al vlug dringt het tot hen door dat het leven na de dood niet zo eenvoudig is. Wanneer ze willen spoken, zullen ze eerst moeten leren hoe dat werkt. Ook al krijgen ze de hulp van Juno, toch blijken de nieuwe eigenaars zeer goed opgewassen tegen lugubere geluiden en vreemde krachten. De Maitlands raken stilaan wanhopig en vragen de hulp van Beetlejuice, een spook dat zich kan omvormen tot een verschrikkelijk monster.

Zitten erg leuke stukken in maar wordt soms ook een beetje irritant en dat is erg jammer.

neo (crew)
zeer leuke burtonfilm.keaton's rol is echt de leukste.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Het verhaaltje stelt niet zoveel voor, maar er zitten een aantal zeer grappige scenes in. Bovendien ziet de film er, zoals we van Burton gewend zijn, prachtig uit. Ik had van het Beetlejuice personage van Keaton echter wel wat meer verwacht. 3 sterren.

Vermakelijk en leuk....het is al tijd geleden dat ik deze film heb gezien maar ik vond 'm vroeger erg leuk en heb 'm dan ook heel erg vaak gezien...

avatar van You_bastard
Beetlejuice Beetlejuice Beetlejuice.

Laatst nog gekeken en ik vond hem erg tegen vallen. 2 sterren.

Ik vond de tekenfilm vroeger echt cool, alleen deze schijnt tegen te vallen.

Eva
Says who? Is gewoon leuk, hoor.

Geef mij maar de stop-motion van Beetlejuice dan de digitale poppen van Star Wars. Inderdaad, ik heb op JP gestemd!

BS
vind Keaton een beetje irritant,maar zo is de rol geschreven.
De film zelf vind ik erg goed.Vooral te special efect zijn leuk.Niet alle (buiten het huis is slecht) maar de rest is idd gewoon goed gemaakt.
Er wordt erg goed in geacteerd en het wordt goed neergezet.Toch maar eens kijken zou ik zeggen.
3 sterren dus

FisherKing
Ik vind het toch een hilarische film hoor.

avatar van Mindflight
ik vond het best een rot film eigenlijk
het cult-gehalte is hoog, maar ik heb me echt niet vermaakt.

ik ben een grote fan van tim burton, vooral vanwege "the nightmare before christmas", "edward scissorhands" en zijn gedichten... maar deze film kon ik niet zo waarderen, alhoewel de meeste burton ingredienten er wel in zitten.... 2.5*

met 0,5 ster verhoogd naar 3,5 sterren. Toch wel erg vermakelijk! Prachtige rol van Michael Keaton....

Deze film viel me tegen. Het verhaal stelt niet veel voor, maar kent wel z'n leuke momenten. De rol van Keaton was in het begin wel leuk, maar werd gedurende de film irritant. 2*

avatar van Goodfella
Lekker weird, alleen helaas wat te flauw (overdreven extravagant) hier en daar. 3 *

avatar van Captain Pervert
Burtonfilms zijn voor Burtonfans. Ben ik niet. Ziet er leuk uit allemaal maar het is niet aan mij besteed. 2.5 sterren

avatar van Esteban
Buiten het feit dat het scenario wat rammelt valt de film best mee. Hét minpunt in mijn ogen? Michael Keaton! Wie heeft het ooit in z'n hoofd gehaald Michael Keaton als Beetlejuice te casten? Not good! **1/2

De cartoon was 1000 x beter

avatar van wackyboy
Huh??!! Michael Keaton slecht gecast? Ik vond hem perfect in deze rol. Erg goed geacteerd, zou niet weten wie het beter gedaan zou hebben.
Ik ben wel een fan van Tim Burton en vond dit een van zijn betere. Verhaal vond ik goed gevonden, meestal zijn "haunted house" scenario's geschreven vanuit het perspectief van degenen die last hebben van geesten. Niet vanuit het perspectief van geesten die last hebben van nieuwe bewoners. Verder is Tim Burton in deze film helemaal loos gegaan met zijn fantasie en dat maakt zijn films speciaal. Enige minpunten vind ik dat de film soms een beetje de Disney kan uit lijkt te gaan; mogen wat mij betreft wel wat meer scherpere kantjes in. De special effects zijn ook wat verouderd, maar goed; de film is ook al zo'n zestien jaar oud.

avatar van Purmerend
Leuke film, met mooie special effects. Trouwens lekkere muziek op het eind.

Die Alec Baldwin lijkt enorm veel op Erik Breukink!

Hoewel ik tot nu toe alle films van Burton erg goed kan waarderen, vond ik deze toch wat teleurstellend. Ik vond het jammer dat het verhaal nergens 'heen' wilde. Geena Davis en Alec Baldwin konden nooit overtuigen. Keaton daarentegen wel. Samen met de mooie decors en muziek was hij het lichtpuntje van de film.

2,5 *

avatar van wackyboy
Purmerend schreef:

Die Alec Baldwin lijkt enorm veel op Erik Breukink!

Haha, goeie. Nu je het zegt lijkt-ie er inderdaad wel op. Wel de Breukink van 5 jaar terug trouwens, met in-de-war kapsel en streepjes overhemd.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Niet zijn beste, maar toch is Beetle Juice een rasechte, typische Burton. Geestig verhaaltje, mooie decors, een uitstekende score van Elfman. Gooi daarbij een vermakelijke cast (met Keaton als overduidelijk hoogtepunt) en je hebt een erg amusant filmpje. Had desondanks hier en daar wel ietsjes scherper en meer over-the-top gemogen.

3,5 sterren.

avatar van Sjan
Ik laat mijn 3* staan: geen hoogvlieger deze film, maar wel originele decors en een geinig verhaal. De fantasiewereld is in ieder geval weer prima aanwezig. De leukste momenten vond ik toch als Beetlejuice zelf in de film aanwezig was, jammergenoeg was dit niet echt vaak.

avatar van gemaster
Alhoewel ik veel beter ben gewend van Burton(Batman films, Ed Wood, Sleepy Hollow), was deze film ook zeker niet slecht. Het probleem was inderdaad dat het verhaal nergens naar toe wilde. Om sommige stukjes moest ik wel lachen, maar het was vaak allemaal net niet. 3,5 zeer kleine sterretjes.

avatar van Flipman
k heb hem een 4 gegeven, maar ik moet hem nog een keer zien. Ik weet wel dat ik me de eerste keer (vooral dankzij de geweldige prestatie van michael Keaton) ZEER heb vermaakt!

avatar van Flipman
Er zit ook een quote in de film, die ik maar al te graag gebruik. De dochter van de mensen die in het huis van Baldwin & Davis komen wonen: "My whole life is one dark room..."

djelle
Vond hem niet zo geweldig... Denk vooral de humor die me niet zo lag. 2

Caligula
Let op Beetlegeuse, hij lijkt verdacht veel op Kevin Costner...

avatar van Anatolia
Ja, daarom is hij Michael Keaton.

?