Bill (2007)

Alternatieve titel: Meet Bill

Komedie / Drama

geregisseerd door Bernie Goldmann en Melisa Wallack
met Aaron Eckhart, Elizabeth Banks en Jessica Alba

Bill (Aaron Eckhart) is een onberispelijke en keurige man die, naast zijn leven prima op orde, een perfecte carrière heeft. Zijn leven komt op z'n kop te staan wanneer hij er achter komt dat zijn vrouw vreemd gaat met een lokale tv-presentator. Ondertussen krijgt Bill ook nog te maken met een jongen waar hij de mentor voor zijn stage moet zijn. En dan moet Bill ook nog eens op zijn gezondheid letten.

AHWA
Degelijk.

Aaron Eckhart speelt een geweldige rol, en z'n relatie met Banks is heel oprecht neergezet zonder te vervallen in cliches. Alba speelt voor de verandering eens een heel ontspannen bijrol. Lekker losjes en dat paste goed bij haar. Ook 'The kid' doet het leuk.

Dit is zo'n fimpje waarin er niet veel gebeurt, waar je nooit heel hard om moet lachen, maar wat gewoon erg lekker wegkijkt en waar niet veel mis mee is. Misschien is dat wel de duidelijkste omschrijving.

avatar van Friday the 13 th
Degelijke film! De humor bij momenten bijzonder droog, maar het begin is wat sloom.

Gelukkig weet Elizabeth Banks enorm veel goed te maken. Wat een prachtactrice!

avatar van erpunited
Redelijke film. Met leuke momenten. Niet super geacteerd, maar de dames zien er weer prachtig uit. Dit maakt het kijken weer draaglijker. Het verhaal is matig. Maar voor een zondagmiddag prima om te kijken

avatar van joe black
heb er goed mee gelachen. Vooral Eckhard was héérlijk in zijn rol!

Slechte film, het verhaal sleept zich maar voor. Zonde van je tijd

Na drie kwartier uitgezet.
Het was een ware kwelling om naar te kijken. Op geen enkel moment wist de film mij te boeien.
Het verdient het genre comedy totaal niet.

avatar van Captain Pervert
Ik heb dit predikaat al eerder aan films gegeven:

Niet grappig genoeg voor comedy, niet dramatisch genoeg voor drama.

Maak eerst eens die keuze, en dan een film. Dit is allemaal "wel aardig". Het verhaal sleept zich voort en is sowieso gestoeld op het belachelijke idee dat Bill zijn vrouw niet meteen verlaat. Wat moet je nou nog met die overspelige slet? Zo vreemd als de film dus begint, eindigt hij ook. Want wat Bill nou gaat doen, geen idee.

Eckhart doet het allemaal wel leuk, net als de rest van de cast, maar het suffe verhaal gaat nergens naartoe.

2 sterren

aardige film, maar ik vond hem niet zo interessant heb hem helemaal afgekeken.

maar om de humor kon ik niet echt lachen, kijkt wel makkelijk weg soms iets te makkelijk.

avatar van vcrrr
Ik vond dit een zeer onderhoudende film die drama en humor goed combineert. Ik durf een voorzichtige vergelijking te maken met de film 'Extract' (2009). Deze heb ik overigens dezelfde beoordeling gegeven. Leuk!

avatar van Jawat
Aardige film. Leuk gespeeld door de cast.

avatar van dit0rz
kan leuker,
slap verhaal die met kleine grapjes aan elkaar hangt

Nothing special

Captain Pervert schreef:

Precies dat had ik nu ook bij het kijken van deze film, een film zonder einde want wat is het einde ?

De cast van deze film vond ik overigens vrij goed en Aaron Eckhart en Elizabeth Banks deden het prima. De laatste genoemde zag er overigens ook heerlijk uit net zoals Jessica Alba die ook een leuke rol had in deze film. Jammer dat deze film nergens naartoe gaat want anders had ik hem waarschijnlijk leuker gevonden.

avatar van Aapje81
Nietszeggende film die het vooral moet hebben van Elizabeth Banks en een paar leuke grapjes maar dat was het dan ook wel. Het scenario is te suf voor woorden en Eckhart en Alba overtuigen voor geen meter.

Matig

avatar van missl
film heeft lang de tijd nodig om een beetje op gang te komen en sympathiek te worden. maar het geheel is een nogal flauw relaas over een man die niet weet wat hij wil.

avatar van Fran
Als Elizabeth Banks niet in deze film had gezeten had ik hem waarschijnlijk veel minder punten gegeven. Wat zette ze hier weer een sterke rol neer. En het was best een gecompliceerd karakter want in het begin vond ik het echt een superbitch terwijl je later opeens meer haar menselijke kant ziet. En ondanks dat ze zich nooit heeft verontschuldigd heeft voor haar gedrag of het heeft uitgelegd krijg je dan toch wel weer sympathie voor haar.

Ik heb wel een paar keer gelachen maar over het algemeen gezien was het allemaal een beetje de standaard grappen. Toch kijkt het wel lekker makkelijk en luchtig weg dus als licht tussendoortje is het goed te doen.

avatar van Decec
Ik vond een redelijke film, echt flauwe film.....
Wel uitgekeken, maar ik kreeg , helaas saai...

avatar van ExToR
Prima filmpje, maar daarentegen ook allemaal weer erg 'net niet'. Redelijk flauw, niet bijzonder grappig, niet bijzonder dramatisch. Verhaal is vrij slap (wat ik overigens nooit erg zwaar meereken bij het genre komedie). Ook bleef het verhaal zich constant voortslepen, maar bracht weinig duidelijkheid, zelfs niet tegen het einde van de film. Ook was het geheel nogal voorspelbaar. De personages waren nogal overdreven, maar pasten prima in het verhaal.

Leuke film om een keertje op een verregende avond te kijken, niet bijzonder grappig of sterk, maar toch aardig.

Een krappe 3*

avatar van rox91
Mwa deze film ging wel.
Ik vond 'm nog net interessant genoeg om helemaal af te kijken.

avatar van Elineloves
Ik heb het nog niet zo lang geleden ook bij een andere film gezegd, maar Aaron Eckhart blijft voor mij Harvey "Two-Face" Dent. Wat jammer is, want ik zou hem graag los van dat personage willen zien. Uiteindelijk lukt dat wel, mits de film onderhoudend genoeg is om me mee te slepen in het verhaal en in de verschillende karakters, maar bij een film die met vlagen bloeiend is zoals deze ''Meet Bill'' is het al wat lastiger.

Elizabeth Banks en Jessica Alba zijn eye candy, mooie vrouwen met een zeer krachtige uitstraling. Jammer dat de personages zo weinig sympathie weten op te wekken en dat je op afstand gehouden wordt. Weinig kans om enige binding te krijgen met de verschillende mensen die je ziet. Zelfs met Bill zelf blijft het op de vlakte.

Grootste probleem is dan ook dat het lijkt alsof de makers niet wisten welke richting uit te gaan met deze film. Enerzijds voelt het aan als een platte komedie, met grappen die je in een American Pie zou verwachten, en anderzijds wordt er een beroep gedaan op het empathisch vermogen van de kijker, maar het blijft te oppervlakkig en oninteressant om hier iets mee te kunnen doen. En daarbij, hoeveel films hebben we al gezien over zielige, onbegrepen mannen die niet tot hun recht komen op het werk, in de thuissituatie en in het sociale leven ook niet te succesvol zijn? Deze zielige 'puppies' hebben we al vaak genoeg gezien.

Gelukkig hadden we de vrouwen nog, en Logan Lerman. Hoewel hij een beetje aan de jonge kant is voor me, vond ik hem wel een schattig joch. Aan het acteerwerk ligt het niet, het probleem ligt bij het script, de rammelende verhaallijnen en de humor die niet altijd even geslaagd is. Zonde.

avatar van Soulistic
Flauwe film, boeide in mijn optiek nergens.
Slap verhaal, en Aaron was in alle opzichten TE sullig, waardoor het nergens geloofwaardig overkomt of ook maar enigzins sympathie opwekt.
Het lag er allemaal zo dik boven op, en zo voorspelbaar (behalve dan het einde).
Nee, dit was niet mijn film.
2 sterren

Matige film over een op het eerste gezicht gelukkig man (getrouwd en een baan), maar niets is minder waar. Het verhaal is vrij stuurloos en vooral tijdens de eerste helft gebeurd er gewoon vrij weinig. Echt grappig wordt het ook nergens. Over de acteurs valt niks te zeggen, maar het blijft allemaal vrij opervlakkig.

avatar van benni
Leuke film, mooie meiden. Vind alleen de kop van Aaron niet passen bij deze rol....

edit..., z'n acteerprestaties wel overigens, maar denk dat men een andere hiervoor had moeten casten....

avatar van Noodless
Mwah, viel niet tegen....maar het is een film die je snel vergeten bent. De cast is redelijk en er zijn wel een paar komische situaties die je een glimlachje op je gezicht kunnen toveren.
5/10

Laats opnieuw gekeken, toch wel leuke film! Misschien was het moment niet goed de vorige keer... Maak er dus ook een 3.5 van ipv. een 2.5

avatar van jippie2010
niks mis mee 3.0

avatar van HunterXHunter
Sentimenteel omschrijft deze film het best... Het is gewoon weer zo'n amerikaanse feel good film met een licht tintje comedy/ genante momenten maar voor de rest een heel slap verhaal.

Pluspuntjes:
-Jessica Alba speelt erin.
-Aaron Eckhard speelt zijn rol goed en zijn acteerwerk is het beste van de film.
-De middelbare scholier die stage loopt bij Aaron is wel een grappig mannetje.
-De film kijkt makkelijk weg.

Geloofwaardig vind ik niet echt hoe het personage wat Aaron Eckhard speelt reageert op het filmpje van z'n vrouw en hoe z'n vrouw er op reageert. Ze doet eigenlijk net alsof het normaal is dat ze met een andere gast naar bed gaat en haar man keihard vernederd... Ik zou haar persoonlijk een keiharde punch in de face gegeven heb met zo'n attitude
Eigenlijk was er een hele hoop niet geloofwaardig.

Zwakke film. Heel veel cliché. Een 2.5

avatar van K. V.
Bij deze had 'k niet echt verwachtingen, maar hij viel beter mee dan gedacht. 'k heb een aantal keren moeten lachen, dus dit was goed meegenomen voor een komedie. De cast deed het goed, tof dat Aaron Eckhart eens een komedierol speelt, het ging hem wel af. Verder vond 'k het verhaal niet zo bijzonder, maar vervelen deed het ook niet.
'k vond hem wel eens leuk om gezien te hebben.

avatar van MRDammann
Wel aardige komedie die leuk is om even te zien. Hij is niet bijzonder, maar er zitten wat leuke lachmomenten in. Ik heb wel genoten, alleen jammer van alweer een cliché-einde.