El Cantante (2006)

geregisseerd door Leon Ichaso
met Marc Anthony, Jennifer Lopez en Federico Castelluccio

Het verhaal over Hector Lavoe (Anthony), één van de grootste Latijns-Amerikaanse zangers van de jaren '70. Hij was een salsa-zanger met een zoetgevooisde stem en de reputatie van een wildeman. Zijn carrière en privéleven komen in grote problemen door zijn heroïneverslaving en daaropeenvolgend een besmetting door het HIV-virus.

avatar van Martin Van K
Jennifer Lopez met manlief in éénzelfde film. Dat belooft...

Marc Anthony was fantastisch in Man of Fire en hij heeft het voordeel dat hij op Hector Lavoe lijkt. Hij schijnt ook een grote fan van Lavoe te zijn.

Jennifer Lopez vind ik een goede actrice, maar ik weet dat niet iedereen mijn mening deelt...
Maar dit is in ieder geval niet nog een romantische komedie of een grote Hollywood-productie voor 'J-Lo'.

De (indie)film is geselecteerd voor het Toronto International Film Festival. Volgende week zullen de eerste recensies wel binnenkomen...

Hi-Tek
Afgelopen film met mevrouw Lopez en manlief in één film was toch niet bepaald een meesterwerk geworden, integendeel a big mistake. En Marc was een beetje op de achtergrond in Man on Fire, maar dat doet er niet toe de film heeft toch niet bepaald potentie om een geslaagde film te worden. De regisseur heeft al 2 biopics op zijn naam die verreweg van goed zijn en zijn andere films zijn ook niet geweldig te noemen.

edit: ik vraag me af waarom ik hier uberhaupt een bericht plaats.

Hi-Tek, misschien valt die film bij jouw soort mensen slecht ..maar in heel zuid amerika gaat hij goed vallen! Hector lavoe is een legende ben blij dat er een film over zijn leven van hem is gemaakt en dan doet het er niet toe als het acteer werk niet zo super is gespeeld maar ja ik moet hem zelf ook nog bekijken !

Heeft iemand enig idee of en wanneer deze film in Nederland in premiere gaat?

Lijkt me leuke film het rol van jennifer en marc passen goed bij deze film want marc anthony komt uit puerto ricaanse afkomst en is wereldberoemd en succesvol met z'n zangcarriere ben erg blij dat er film gemaakt word over het legende Hector Lavoe dit film word een succes.

avatar van amanda22
Ik vond het een mooie film. Ik vind Jennifer Lopez zoiezo een goede actrice maar Marc Anthony doet het ook zeker niet slecht! Ik vind dit soor films toch altijd heel mooi! 4*

ik sluit me aan bij amanda22. 4 sterren

avatar van eppy
goeie film met een sterk verhaal, ook al laat deze veel aan de verbeelding over, normaal heb ik een hekel aan lopez als actrice..die irritante nazale stem met accent, maar in deze film was ze sterk

avatar van Fran
Visueel gezien vond ik deze film heel mooi. Het kleurgebruik was heel apart gedaan. Dat was zeker een pluspunt.

Wat ik zo jammer vond aan deze film zo samenhangend was in fragmenten. Het was niet een heel verhaal in mijn gevoel. Als je bijvoorbeeld kijkt naar zijn "menthal breakdown". : het ene moment zit hij opeens met een revolver in zijn hand in een stoel bij het bed, het volgende moment pakt zij de hoorn van de telefoon op en hop we gaan door naar de volgende scene waarin ze tegenover hem in een stoel gaat zitten in de psychiatrische inrichting en ze een paar woorden delen, en hop: we gaan door naar de volgende scene en daar is hij alweer uit de inrichting.

Je gaat gewoon als een vliegende vaart en op een oppervlakkige manier door de film heen zonder een binding met het verhaal te krijgen. Tenminste .... dat was bij mij zo. Alsof je met iemand naar vakantiefoto's zit te kijken.

Marc Anthony en Jennifer Lopez vond ik wel heel goed in deze film.

avatar van MaryCorleone
De scene van het concert in Puerto Rico deed mij heel erg denken aan de beroemde scene uit de documentaire 'zij gelooft in mij'...
Verder mooie film, heeeeeeeerlijke muziek! 3,5*

avatar van Queen-Bee
Ik heb een waanzinnige hekel aan JLo,
tevens aan Mark Anthony...

Maar wàt een mooie film...

't Swingt de pan uit!!!

avatar van lucdecoster
MaryCorleone schreef:
Verder mooie film, heeeeeeeerlijke muziek! 3,5*

Fantastische zwoele muziekfilm.

avatar van movie acteurs
Dit Drama beviel me best. De muziek was best mooi, dit mag ook een van Lopez haar beste rollen genoemd worden. En het verhaal kwam best interessant over. 3,5.