• 8.607.540 stemmen

Met onder meer: Marc Anthony, Jennifer Lopez en Federico Castelluccio

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot El Cantante

"Based on the true story of the King of Salsa, Hector Lavoe"

Het verhaal over Hector Lavoe (Anthony), één van de grootste Latijns-Amerikaanse zangers van de jaren '70. Hij was een salsa-zanger met een zoetgevooisde stem en de reputatie van een wildeman. Zijn carrière en privéleven komen in grote problemen door zijn heroïneverslaving en daaropeenvolgend een besmetting door het HIV-virus.

imageimage

avatar van Martin Van K

Martin Van K

Jennifer Lopez met manlief in éénzelfde film. Dat belooft...

avatar van iluvmovies

iluvmovies

Marc Anthony was fantastisch in Man of Fire en hij heeft het voordeel dat hij op Hector Lavoe lijkt. Hij schijnt ook een grote fan van Lavoe te zijn.

Jennifer Lopez vind ik een goede actrice, maar ik weet dat niet iedereen mijn mening deelt...

Maar dit is in ieder geval niet nog een romantische komedie of een grote Hollywood-productie voor 'J-Lo'.

De (indie)film is geselecteerd voor het Toronto International Film Festival. Volgende week zullen de eerste recensies wel binnenkomen...

avatar van Hi-Tek

Hi-Tek

Afgelopen film met mevrouw Lopez en manlief in één film was toch niet bepaald een meesterwerk geworden, integendeel a big mistake. En Marc was een beetje op de achtergrond in Man on Fire, maar dat doet er niet toe de film heeft toch niet bepaald potentie om een geslaagde film te worden. De regisseur heeft al 2 biopics op zijn naam die verreweg van goed zijn en zijn andere films zijn ook niet geweldig te noemen.

edit: ik vraag me af waarom ik hier uberhaupt een bericht plaats.

avatar van salsero

salsero

Hi-Tek, misschien valt die film bij jouw soort mensen slecht ..maar in heel zuid amerika gaat hij goed vallen! Hector lavoe is een legende ben blij dat er een film over zijn leven van hem is gemaakt en dan doet het er niet toe als het acteer werk niet zo super is gespeeld maar ja ik moet hem zelf ook nog bekijken !

avatar van EuroArnhem

EuroArnhem

Heeft iemand enig idee of en wanneer deze film in Nederland in premiere gaat?

avatar van --jlo--fan

--jlo--fan

Lijkt me leuke film het rol van jennifer en marc passen goed bij deze film want marc anthony komt uit puerto ricaanse afkomst en is wereldberoemd en succesvol met z'n zangcarriere ben erg blij dat er film gemaakt word over het legende Hector Lavoe dit film word een succes.

avatar van amanda22

amanda22

Ik vond het een mooie film. Ik vind Jennifer Lopez zoiezo een goede actrice maar Marc Anthony doet het ook zeker niet slecht! Ik vind dit soor films toch altijd heel mooi! 4*

avatar van el padrino

el padrino

ik sluit me aan bij amanda22. 4 sterren

avatar van eppy

eppy

goeie film met een sterk verhaal, ook al laat deze veel aan de verbeelding over, normaal heb ik een hekel aan lopez als actrice..die irritante nazale stem met accent, maar in deze film was ze sterk

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Visueel gezien vond ik deze film heel mooi. Het kleurgebruik was heel apart gedaan. Dat was zeker een pluspunt.

Wat ik zo jammer vond aan deze film zo samenhangend was in fragmenten. Het was niet een heel verhaal in mijn gevoel. Als je bijvoorbeeld kijkt naar zijn "menthal breakdown". : het ene moment zit hij opeens met een revolver in zijn hand in een stoel bij het bed, het volgende moment pakt zij de hoorn van de telefoon op en hop we gaan door naar de volgende scene waarin ze tegenover hem in een stoel gaat zitten in de psychiatrische inrichting en ze een paar woorden delen, en hop: we gaan door naar de volgende scene en daar is hij alweer uit de inrichting.

Je gaat gewoon als een vliegende vaart en op een oppervlakkige manier door de film heen zonder een binding met het verhaal te krijgen. Tenminste .... dat was bij mij zo. Alsof je met iemand naar vakantiefoto's zit te kijken.

Marc Anthony en Jennifer Lopez vond ik wel heel goed in deze film.

avatar van MaryCorleone

MaryCorleone

De scene van het concert in Puerto Rico deed mij heel erg denken aan de beroemde scene uit de documentaire 'zij gelooft in mij'...

Verder mooie film, heeeeeeeerlijke muziek! 3,5*

avatar van Queen-Bee

Queen-Bee

Ik heb een waanzinnige hekel aan JLo,

tevens aan Mark Anthony...

Maar wàt een mooie film...

't Swingt de pan uit!!!

avatar van lucdecoster

lucdecoster

MaryCorleone schreef:

Verder mooie film, heeeeeeeerlijke muziek! 3,5*

Fantastische zwoele muziekfilm.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Dit Drama beviel me best. De muziek was best mooi, dit mag ook een van Lopez haar beste rollen genoemd worden. En het verhaal kwam best interessant over. 3,5.

avatar van Black Math

Black Math

Recentelijk ben ik meer geïnteresseerd geraakt in salsa en het eerste salsanummer dat ik hoorde was El Cantante van Héctor Lavoe. Inmiddels ook Willie Colón en Rubén Blades leren kennen, hun album Siembra geldt als het absolute hoogtepunt van de salsa, of is in ieder geval het best verkochte salsa album ooit. De mannen speelden ook een belangrijke rol in het leven van Lavoe, aangezien laatstgenoemde in de band zat van Colón, die ook toen Lavoe solo ging hem nog steeds produceerde, en Blades de schrijver is van El Cantante, wat waarschijnlijk het bekendste nummer van Lavoe was.

De film is helaas een tegenvaller. De muziek is weliswaar erg gaaf en Anthony zet een goede impressie neer van Lavoe tijdens de optredens in de film, maar voor de rest is dit de zoveelste film over iemand die aan de drugs gaat, wat z'n ondergang wordt. Voor mijn gevoel had er zoveel meer uitgehaald kunnen worden. Hoe groeide Lavoe uit tot zo'n belangrijke zanger? Hier wordt nogal overheen gesprongen. In de film was hij ineens beroemd. En waarom was hij bijvoorbeeld zo charismatisch? Volgens wat ik over hem gelezen heb was hij heel erg grappig; het komt maar heel spaarzaam naar voren in de film.

Colón, die een erg goede vriend van Lavoe was, heeft afstand genomen van de film die volgens hem teveel focust op de drugs en te weinig op de destructieve invloed die de platenindustrie op Lavoe had. En Puchi, de vrouw van Lavoe, schijnt ook een bijzonder slechte invloed op hem gehad te hebben, maar aangezien deze film gebaseerd is op interviews met haar is deze film "geschikt gemaakt" voor de rol van Lopez, aldus Colón.

Kortom, het biografische gehalte is vrij dubieus, en de focus op drugs is een cliché. De opeenvolging van scènes waarin Lavoe onder invloed is en dus nauwelijks wat kan doen of onhandelbaar is, begint op een gegeven moment ook zwaar te vervelen. Hier had meer mee gedaan worden, een grotere focus op de muziek en een minder grote focus op de drugs was in mijn ogen interessanter geweest. Dat was ook beter voor de salsa geweest denk ik zo. 1,5*.