Pups (1999)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Ash Baron-Cohen
met Cameron Van Hoy, Mischa Barton en Burt Reynolds

Een verwaarloosde tiener (Van Hoy) haalt zijn vriendin over (Barton) om met mama's pistool een bank te overvallen. Het stel raakt ingesloten en het is aan onderhandelaar Bender (Reynolds) om de zaak te redden.

avatar van Leland Palmer
waxs schreef:

Ze is lekker man, hier is ze nog jong en heeft ze nog minder tieten dan nowadays, tegenwoordig vind ik haar wel erg knap.

Haha, machtig!

Mss een beetje saai,
maar hij is opzich leuk.

avatar van jeroentjuhhhhh
Tijd geleden op mtv gezien, vond het een redelijk geslaagde film, misschien beetje saai af en toe maar het idee is leuk en redelijk geacteerd.

E2K
Goede film, echter vaak bekritiseerd door mensen, deze kritiek is (volgens mij) voortgekomen uit hun onvermogen zich te verplaatsen in 2 kinderen.
Al lijkt captain pervert daar geen moeite mee te hebben

avatar van Phantasm
Wel een beetje ongeloofwaardig allemaal, maar goed, toch wel weer boeiend om naar te kijken.

avatar van Darbie
Zéér, zéér sterke film !!!

En als ik dan de waardering zie, ben ik niet eens verbaasd.
De middelmaat regeert.
Dat is een bekend gegeven.

Energieke variant op Dog Day Afternoon, maar toch nogal anders waarbij de ontevreden,
radeloze jonge overvallers vooral sympathiek overkomen, uitstekend gespeeld door Van Hoy en
Barton. De gedrevenheid (tegen het hysterische aan) van Hoy vond ik beslist niet storend,
eenvoudigweg omdat hij voortreffelijk acteert. Ook het spel van Reynolds is eigenlijk niets op
aan te merken.
Met ook geweldig, flitsend camerawerk, erg knap gedaan. De film is behalve af en toe grappig
eerder ontroerend dan spannend, en heeft van begin af aan eigenlijk al een luchtige toon ook
al zijn de beweegredenen van het stel bitter en wrang.
En maken de vermakelijk opeenvolgende verwikkelingen de film tot een aangename kijkbeurt.
Vond dit toch wel een bizondere film. De titel verwijst natuurlijk naar die ene scene met de
jonge hondjes. En ondertussen waarschijnlijk ook naar een doelende onschuld van de beide
tieners (Eigenlijk ook nog pups?)
Het slot is misschien een gemakzuchtige mik op goedkoop sentiment. Maar wel ook een
bevestiging van waar de film de gehele duur op zinspeelt: De roekeloze, vertederende onschuld
van twee pubers.