F.I.S.T (1978)

geregisseerd door Norman Jewison
met Sylvester Stallone, Rod Steiger en Peter Boyle

Cleveland 1937. De arbeider Johnny Kovak is het beu om 14 uur per dag te werken en er slechts acht uitbetaald te krijgen. Net zoals zoveel anderen vindt Johnny dat hij door zijn werkgever uitgebuit wordt. Wanneer een werkmakker onrechtmatig ontslagen wordt, eist Johnny een gesprek met de directeur. Die belooft hem dat de werkomstandigheden zullen verbeterd worden. Maar hij houdt zijn woord niet en ontslaat het personeel. Enkele dagen later wordt Johnny benaderd door Vince Doyle, voorzitter van de truckervakbond F.I.S.T. Stilaan werkt Johnny zich omhoog in de vakbond.

Aardig drama met een goed acterende Sylvester Stallone. Wist niet dat Stallone dat kon

avatar van 606
Floris22 schreef:
Ik vind dit een verdomd goeie film. Stallone eens niet in de superhelden rol. Ook het einde verrastte me positief.

Wat je zegt de film verraste me aardig en verhaal vond ik ook erg interessant.

4 sterren

avatar van movie acteurs
Vond hem anders een beetje traag. Vooral met die twee uur. Toch jammer, vooral omdat je dit soort rollen van Stallone niet vaak ziet.
Prettig om hem eens zo te zien acteren dus dat is een 2,5 wel waard.

avatar van cor1946
Goede film met goed werk van Stallone.