F.I.S.T (1978)

geregisseerd door Norman Jewison
met Sylvester Stallone, Rod Steiger en Peter Boyle

Cleveland 1937. De arbeider Johnny Kovak is het beu om 14 uur per dag te werken en er slechts acht uitbetaald te krijgen. Net zoals zoveel anderen vindt Johnny dat hij door zijn werkgever uitgebuit wordt. Wanneer een werkmakker onrechtmatig ontslagen wordt, eist Johnny een gesprek met de directeur. Die belooft hem dat de werkomstandigheden zullen verbeterd worden. Maar hij houdt zijn woord niet en ontslaat het personeel. Enkele dagen later wordt Johnny benaderd door Vince Doyle, voorzitter van de truckervakbond F.I.S.T. Stilaan werkt Johnny zich omhoog in de vakbond.

neo (crew)
een van de weinige goeie films met stallone

vic
ik vond hem zeker geen slecht figuur slaan. Maar hij was niet zo goed als in Rocky 1 en Copland (wat de enige keren is dat hij erg goed acteerd)

FisherKing
Na copland inderdaad aardige prestatie van Stallone in een hele onderhoudende film

avatar van Floris22
Ik vind dit een verdomd goeie film. Stallone eens niet in de superhelden rol. Ook het einde verrastte me positief.

avatar van predator
Ik vond Stallone idd goed optreden in deze film. Maar is al lang geleden dat ik het gezien heb; toen liet het in ieder geval een goede indruk achter.

kArIzMa_TuRk
redelijke film, Stallone kan aardig goed acteren. ook in dit film was hij wel goed. verdient een 2½*

Goeie film 4.0

Inderdaad één van de weinig goede films van Sylvester Stallone, geen actie deze keer maar een goed drama, met een redelijk sterke rol voor Stallone, hij acteert ook knap in deze film.

Net weer gekeken. Blijft echt 1 van mn favoriete films met een duidelijke boodschap en overtuigend acteerwerk. Uiteraard een wat minder budget, maar dat valt nauwelijks op. Bovendien, dit is de enige film van Stallone tot dusverre, waarin zijn personage dood gaat. Een voor de massa onbekende film die ik kan aanraden aan eenieder die van jaren '30 films houdt in de grauwe straten van de stad.

Aardig drama met een goed acterende Sylvester Stallone. Wist niet dat Stallone dat kon

aerts007
Floris22 schreef:

Hier van hetzelfde,goeie film met een prima Stallone.

avatar van 606
Floris22 schreef:

Wat je zegt de film verraste me aardig en verhaal vond ik ook erg interessant.

4 sterren

Zeer ondergewaardeerde pseudo biografie (los gebaseerd op het leven van Jimmy Hoffa) waarin Stallone laat zien ook werkelijk te kunnen acteren.

avatar van movie acteurs
Vond hem anders een beetje traag. Vooral met die twee uur. Toch jammer, vooral omdat je dit soort rollen van Stallone niet vaak ziet.
Prettig om hem eens zo te zien acteren dus dat is een 2,5 wel waard.

avatar van Cosworth
neo schreef:
een van de weinige goeie films met stallone

Zeker niet mee eens hij heeft naar mijn idee weinig slechte films bijna allen goed,
Maar naar jouw top 10 kijkend zegt me het ook wel genoeg:)

avatar van DragQueen
Een zeer onderhoudende dramafilm, met een goede acteerprestatie van Stallone. verder nogal een vrij trage film op sommige punten, waarin het prima verhaal rustig opgebouwd wordt. 3,5 ster.

puckb96
Wat een saaie film met een normaal hele goede Sylvester Stallone. Blijkbaar verwacht ik iets te veel van hem en aangezien dit geen actiefilm is. Het verhaal is wel interessant krijgt hij een half puntje voor en het acteerwerk 1 punt! Dus scoort een 1,5!

avatar van m1chel
Erg sterke film van Stalone. Jammer dat weinig mensen deze film konden waarderen.

avatar van mar007
nou ik kon het wel waarderen hoor,lang geleden gezien maar ik vond
het toen een goede film,wil deze film wel graag herzien.

avatar van Devedeetje
Dit is een absolute TOPPER ! ! ! ! !

Stallone heeft mindere, maar ook zeker z'n betere films...
F.I.S.T. is niet zijn bekendste, maar wat mij betreft wel zijn allerbeste film !
Verhaal, sfeer en vertolkingen zijn van de bovenste plank.
Geen verstand-op-nul actiefilm, maar toch met voldoende stevige actie-scenes.
~
Zeker voor de rasechte Stallone-fans ~een Must-See~
Maar anders ook ~een regelrechte AANRADER~

avatar van DiDa
Vandaag gekocht op blu ray! Heb deze nog nooit gezien. Ben zeer benieuwd!

avatar van dvdfreak123
Eens iets anders of we gewoon zijn van Stallone. Toch vermakelijke film. Einde is ook onverwachts maar zeker goed. We zien Stallone eens echt acteren in plaats van knokken en schieten. Film boeit de ganse speelduur. Niet zijn beste film of zo maar toch zeker 1 die te waarderen is. Krijgt van mij 7,5/10 Speelduur op de site klopt wel niet het is 125 min en niet 145 min

avatar van Thorongil
Best een leuke film. Goed geacteerd van Stallone en verveelde geen seconde. Wel wat abrupt einde.
Zeker de moeite eens te zien!

avatar van cor1946
Goede film met goed werk van Stallone.