Sausage Party (2016)

2,91

Animatie / Komedie

geregisseerd door Greg Tiernan en Conrad Vernon
met de stemmen van Seth Rogen, Jonah Hill en Kristen Wiig

'Sausage Party' volgt de queeste van een worst naar zijn oorsprong. Het betreft een worst die uit een winkelwagentje is gevallen. Samen met zijn nieuwe vrienden begint hij aan een gevaarlijke reis door de supermarkt om voor de verkoop van 4 juli weer in de schappen te liggen.

74 BERICHTEN 26 MENINGEN
avatar van Ste*
geplaatst: 10 december 2016, 22:49 uur [permalink]
Zodra je (deze) Amerikanen de vrijheid geeft om alles te doen buiten een bepaalde ‘rating’ om is het meteen fucks and drugs wat de klok slaat met dit soort komedies. Vind ik altijd wat overdone en flauw en alleen ‘omdat het kan’.

Los daarvan vond ik het wel echt een leuke film, waar niet zozeer de grofheid als wel de vele, vele verwijzingen de boventoon voeren. Om de zoveel seconden zie je wel weer een referentie naar de actualiteit, popcultuur of raciale stereotyperingen. Veel te vaak om nog subtiel te zijn, en vaak ligt het er ook duimendik bovenop, maar voor een constante glimlach en plezier weet het zeker te zorgen. Lijkt me ook echt een feest om een film als deze te maken.
Sowieso vind ik het onderwerp voedsel gewoon erg leuk, helemaal omdat je daarmee natuurlijk uit een eindeloze bron van creativiteit en vondsten kan putten.

Regelmatig is het iets te plat (de Douche vond ik een behoorlijk awkward personage), maar dat wordt dan weer goedgemaakt door bijvoorbeeld die Stephen Hawking-bubblegum (hoe kom je erop) en de hilarische scenes waarin het voedsel ‘vermoord’ wordt.

Dikke 3,5*

avatar van PEN15
geplaatst: 28 december 2016, 05:12 uur [permalink]
smakeloze, slappe worstenhap

met deze poster had ik de grappen wat meer in die geest verwacht. Op wat kleine woordspelingen na vond ik de humor van bedenkelijk onvolwassen kinderachtig niveau en het verhaal was veel te onnzoel en vergezocht. Is het echt zo lollig als er dermate om de haverklap wordt gevloekt? Antwoord zal overbodig zijn als ik zo naar de top 250 kijk.... ahem, kuch... als het nou gevatte beledigingen waren of als het gebruik daarvan werd beperkt tot enkele personages kan ik het me nog voorstellen, maar iedereen en de ganse tijd? Soortgelijks ook bij Ted 2010, schiet me echt in het verkeerde keelgat.

avatar van N00dles
geplaatst: 28 december 2016, 23:00 uur [permalink]
Best een creatief idee, en animaties met eten zijn altijd leuk, maar inhoudelijk kun je er geen 90 minuten mee vullen zonder allerlei andere onzin bij te bedenken (zoals die flauwe Douche). Ik denk dat het beter had gewerkt als een korte 15 minuten animatie. Vooral het einde vond ik eigenlijk best raar en afgeraffeld.

Het was wel leuk om te zien hoe ze verwijzingen naar voedsel en allerlei metaforen gebruikten voor het 'leven buiten de supermarkt'. Dat verschillende schappen allemaal andere ideeën hadden over het 'hiernamaals' vond ik een grappig raakvlak met de echte wereld.
Het is wel allemaal een stuk minder braaf dan de gemiddelde animatie, maar eigenlijk betekent dat vooral veel flauwe drugs- en sekshumor. En een puberaal gehalte aan 'fucks'.

Een scene waarin voedsel werd klaargemaakt door een vrouw in haar keuken is al veel leuker, met allerlei creatief geanimeerde 'sterfscenes'.
Wel jammer dat het voor driekwart Amerika-only producten zijn die we in onze supermarkten niet hebben.

avatar van MovieHolic
geplaatst: 6 januari, 01:26 uur [permalink]
Echt een geniale animatiefilm dit!! Niet voor kinderen zeg maar xD!
Enorm origineel, lekker grof taalgebruik en aan sexytalk geen gebrek.
Maar zonder grappen ik heb echt genoten van deze film!!

avatar van Crook
geplaatst: 15 januari, 00:31 uur [permalink]
Dit was echt briljant (ik was wel stoned)

avatar van MDRAIJER
geplaatst: 16 januari, 14:59 uur [permalink]
Flauw en puberaal maar met vlagen grappig en soms ook net iets te grof. Maar goed, het blijven de grappen van Rogen, Hill & de gang.

Leuke verwijzingen naar Meat Loaf, The Beatles, Saving Private Ryan, Stephen Hawking etc.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 16 januari, 21:38 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sausage Party

Heb nu dan eindelijke deze film gekeken maar hij is ver onder mijn verwachtingen in verlopen. Had de film eerder geschat op een ander niveau dan dat hij nu heeft ,waar ik wel een beetje van schrok. We beginnen met een ellendig lang intro-liedje wat later in de film wel een hoofdonderwerp word. Het blijkt dan zo te zijn dat de levensmiddelen in de supermarkten leven, en de mensheid als ‘goden’ zien. Ik vond de animaties nou niet echt je van het en het was soms te oversekst.

Sausage Party was al vanaf het begin bekend omdat hij voor het ouderlijk publiek was, dat kon je niet gelijk zien tot dat de wezens gingen praten. Het was al gauw grof, oversekst of iets anders (niet voor de jeugd) waarbij je soms toch even op je hoofd krabde want de film kende een andere doelgroep. Al waren de personages heel kinderlijk bedacht, het geheel daar weer om heen was gewoon te volwassen, het was meer een tegenstrijdige film dan dat hij daadwerkelijk leuk werd.

Oke goed, je wist van te voren toch dat het ging gebeuren. De orgie (groepsseks) die op het laatst kwam was mij dan echt te overdreven. Als iets wel weg mocht was dit het, dit was gewoon niet leuk om naar te kijken. Ja ik ben van het mannelijk geslacht en ik vind dit soort dingen echt niet erg in een film maar, je kunt ook overdrijven.

Sausage Party is een film waarbij je toch wel even stil staat bij het verhaal, want die is vrij simpel. Een knakworst en een broodje zijn verliefd op elkaar. Toen er een honing-mosterd saus weer werd terug gebracht, die het wrede leven van de ‘goden’ wist namelijk: het opeten van de etenswaar, werd hij helemaal gek. De pot ging zelfmoord plegen waarna de worst en het broodje op vrije voeten kwamen. De knakworst ging op onderzoek uit om de waarheid te weten, terwijl zijn vriendje mee genomen werd en wist te ontsnappen. Ze komen achter de waarheid en de supermarkt gaat achter de mensen aan. Best simpel en kinderlijk maar ook wel weer leuk.

Hoewel ik mij de film anders heb voorgesteld en hij me soms wat tegenviel was hij zeker niet saai. Heb me het avondje wel gevuld maar, ik verwachtte er totaal wat anders van en, dat was jammer!

geplaatst: 20 januari, 01:03 uur [permalink]
Man man wat een zaadfilm
k kan er geen worst van maken zo slecht vond ik t. Was op het einde helemaal klaar met die worst en dat broodje.

geplaatst: 20 januari, 23:25 uur [permalink]
Matig.

Toch wel grappig om te lezen dat dit een film voor "volwassenen" is, terwijl 16+ eigenlijk gewoon wil zeggen dat je een uitermate puberaal werkje voorgeschoteld krijgt. Op zich niks mis mee, maar héél volwassenen is dit natuurlijk niet. Integendeel.

Jammer genoeg is een deel van de humor gewoon weer simpele vuilbekkerij. Veel fuck zeggen is niet bijster grappig en als het dan toch echt moet dan wil een smakelijk Brits accent wel eens helpen. Bij Amerikanen is het vaak wel willen maar niet kunnen. Ook de zinspelingen worden té vaak herhaald en vallen te vaak in hetzelfde straatje. En de puns zijn gewoon erg flauw en niet geschikt als running gag.

De film is leuker wanneer er met parodieën en analogieën gespeeld wordt. De Saving Private Ryan scene is erg leuk gedaan, al vond ik de horror keuken nog net wat beter. Je zit even naar een mini-Braindead te kijken. Ook de trap tegen de schenen van religie is wel geinig, maar dan merk je dat de schrijvers niet echt vernuftig genoeg waren om het écht goed te maken.

Wat de regie betreft trouwens: de ene heeft ooit een Thomas the Tank Engine film gemaakt, de andere Shrek 2. Geeft al zo'n beetje aan wat je van de regie mag verwachten. Stemmenwerk bestaat vooral uit bekende namen, al zitten de meeste wel zo vast aan hun typetje dat het zelden echt storend is.

Ondanks de kort speelduur had ik het na een uurtje wel gezien. De film is niet consequent grappig genoeg en het laatste uur is eigenlijk een uitvergroting van de mindere humor. Toch zitten er een paar erg fijne scenes in en is het eerste uur redelijk makkelijk doorheen te komen. 't Is beter beduidend beter dan Pixar en gevolg, maar naar een aardig eindje verwijderd van "goed".

avatar van Mitakcor
geplaatst: 26 januari, 12:56 uur [permalink]
Om eerlijk te zijn vind ik het idee best creatief. Het is net als het afslachten van mensen door dieren. Maar de manier om de film te maken vind ik jammer genoeg heel erg flauw. Het begint wel realistisch maar gauw merk je later dat het gewoon een film zonder doel is. Na een half uurtje is het gewoon niet grappig meer. Een geweldig idee maar de uitwerking heeft het helaas geweldig verpest.

avatar van umbra
geplaatst: 5 februari, 00:12 uur [permalink]
Crook schreef:
Dit was echt briljant (ik was wel stoned)

Echt e, was hier ook mega vet 😄

geplaatst: 21 februari, 14:29 uur [permalink]
Goeie film over een worstje dat niet kan wachten tot hij gekocht wordt en samen met zijn broodje kan zijn. Een toch wel originele animatiefilm die toch wel een tegenhanger genoemd kan worden van de Disney en Pixar-films. Lekker grof op meerdere niveaus en ondanks dat er meer dan genoeg te lachen valt had de film ook zeker niet langer moeten duren. Een toffe stemmencast (o.a. Edward Norton die Woody Allen imiteert). Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Daan258
geplaatst: 8 maart, 21:41 uur [permalink]
Zo lang op gewacht, zo lang naar uitgekeken en dat behoorlijk tegengevallen.

Gisteren na lange tijd opgezet en had er onwijs veel zin in. Een hele gave stemmencast maar dit was ook het enige wat echt leuk was aan de film want ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt heb kunnen lachen om de film. Ja, er zaten zeker wel een aantal aardige leuke scene's tussen waar ik om heb kunnen lachen maar zeker niet van wat ik ervan verwacht had.
Ik kan de film gewoon eigenlijk alleen met één woord omschrijven en dat is vermakelijk.
Het verhaal was ook erg leuk ook al ging er daar ik niet met die gedachten in maar echt alleen om de humor maar nogmaals viel dit zo onwijs tegen.
Slecht is de film zeker niet en heb hem ook zonder moeite kunnen afkijken en denk ik zeker dat de film vele male leuker is als je nogal lam of lekker stoned bent XD.

Maar helaas kan ik er nu niet meer dan een 2,5* voor geven.

avatar van Nicholas
geplaatst: 9 april, 10:57 uur [permalink]
Punten voor originaliteit en een enkel geinig momentje, maar overall een enorme tegenvaller. Er valt gewoon veel te weinig te lachen en dat maak je niet goed met hoop fucks.