Sausage Party (2016)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Greg Tiernan en Conrad Vernon
met de stemmen van Seth Rogen, Jonah Hill en Kristen Wiig

'Sausage Party' volgt de queeste van een worst naar zijn oorsprong. Het betreft een worst die uit een winkelwagentje is gevallen. Samen met zijn nieuwe vrienden begint hij aan een gevaarlijke reis door de supermarkt om voor de verkoop van 4 juli weer in de schappen te liggen.

avatar van john mcclane 2
Helaas amper in de bios geweest en dat is zonde ,,had hem graag gezien op het grote doek,
Deze pixar ( dixars toystory ) op crack.
En als je denkt dat de trailer is het hoogtepunt, dat is het dus niet.( in bepaalde gedeeltes letterlijk )
Het is wel grof, maar stuit een beetje comedy liefhebber nergens tegen de borst.
We zijn inmiddels wel wat gewend.
Er zitten veel leuke vondsten in , maar of je zal schaterlachen ,? zou kunnen.
Het is grappig, met zelfs hier en daar een boodschap.
Maar het mikt vooral op de humor,en daarin is de film geslaagd .

avatar van Ajax&Litmanen1
I'm not a soft taco, I'm a hard horny taco.

Erg van deze volwassen, doch puberale animatiefilm genoten omdat het naast de heerlijke grofheid ook eens verfrissend is in een genre dat toch vooral bestaat uit brave familiefilms. Ik kan buiten de South Park film eigenlijk niet eens een R-rated animatiefilm opnoemen.

Sausage Party heeft zoveel seksistische, lompe en soms keiharde scenes in de film zitten dat je echt van deze humor moet houden om er van te genieten en om er echt goed om te lachen. Kan me voorstellen dat deze film veel hoge en veel lage cijfers scoort en weinig daar tussenin. Heb ieder geval erg gelachen om de hilarische eerste 20 minuten in de winkel, om de wrede afslachting in de keuken van de dame die de producten kocht en ook om de grote zelfverdedigingsactie van het voedsel op het einde. Ook heerlijk bizar met dat afgehakte hoofd van die stoner, hahaha. En als je dan denkt dat je alles hebt gezien, dan is er nog dat gestoorde, maar vreselijke grappige slot met de orgie. Zó fout, maar zó tof.

Mede dankzij de erg leuk ontworpen personages blijft de film constant grappig, al is het middenstuk wel duidelijk het minste deel van de film. Maar gezien de niet al te lange speelduur (maar lang genoeg hoor) valt dit allemaal wel te vergeven. Ook waren de diverse filmverwijzingen erg goed gedaan, vooral die van Saving Private Ryan (te grappig) en Terminator 2 (dat was wel even episch, zeker met de soundtrack van T2 erbij) als beste voorbeelden.

Sausage Party is niet perfect, maar wel een hele geslaagde toevoeging aan het animatiefilm genre. Ik hoop dat er meer van dit soort volwassen films komen.

Kleine 4*

avatar van LPereboom
Origineel, grof gebekt en toch redelijk grappig! ?

avatar van Uier
Had leuk kunnen zijn, maar slaat totaal de plank mis door een gebrek aan subtiliteit en dynamiek.

avatar van willemse81
Leuke, bizarre film met veel details en een dikke knipoog naar de echte wereld. Geen echte 'LOL'-film, maar wel veel grappige momenten en referenties.

avatar van DBTim
Viel mij alles mee. Vooral het eerste uur vond ik erg geslaagd. Paar keer goed moeten lachen om de stereotypen en woordspelingen (the crackers ). Het laatste half uur was wel een beetje too much, maar al met al behoorlijk geslaagd!

avatar van Alucard133
Kwam deze titel ergens tegen en zag dat Seth Rogen er iets mee te maken had.
Daarom gelijk geprobeerd en vond het absoluut grappig.
Het is wel typisch Rogen vermaak met veel fuck en woorden van gelijke strekking, maar toch
leuk omdat het het stereotype beeld van een Pixar/Disney onderuit haalt.

Ook fijn dat Wiig de stem goed doet, want in Ghostbusters was ze gruwelijk.

Ik keur 't goed. Fuck yeah!

Geweldige film, goed gelachen om de grofgebekte foodies en de geweldige woordspelingen

Alleen.. wat moet ik nu eten? "My own dirt?"

avatar van Antonev
Nou, dit was eens een keer iets geheel anders dan de zoetsappige animatie die we de afgelopen jaren voorgeschoteld gekregen hebben. Van begin tot het eind grof en geestig. Veel leuke details en verwijzingen naar andere films.

avatar van Filmkriebel
Troep van een bedenkelijk niveau. Kreeg er pijn aan mijn hoofd van... Ook de animatie is niet al te best in vergelijking met andere films die ik dit jaar heb gezien. Je moet al behoorlijk in je genitale fase blijven hangen zijn om dit een billenkletser van een film te vinden. Zo'n voor de hand liggende humor Maar goed, voor elke film is er een publiek. I respect that.

Echt briljant .. ik hou wel van deze humor. Niet voor Kids.. gewoon met een knipoog naar kijken. Beter dan al die science fucktion ?

Animatie voor volwassenen, zeker niet voor de kinderen. Veel seksgrappen, vulgair woordgebruik, afgehakte hoofden en uiteenspattende lichamen....Dat klinkt voor sommige misschien nog leuker dan dat het is want over de grote lijn is Sausage Party eerder belachelijk dan leuk. Het verhaaltje(levensmiddelen in de supermarkt krijgen bewustwording en komen in opstand tegen de grote boze mens) is echt kinderachtig, de grappen eromheen missen meestal subtiliteit en scherpte. Geloof me: U en ik hadden dit scenario ook in record tijd kunnen schrijven op een druilerige zondagmiddag. Rogen en zijn vriendenclub waren met het melige This is the End duidelijk beter op dreef. Los van de wel zeer geslaagde animatie: sla deze toch maar lekker over.

avatar van Brabants
Lekker grofgebekte animatie met schappen vol humor van de bovenste plank(haha!). Het zijn allemaal eigenzinnige karaktertjes en de casting is hierbij uiterst geslaagd. De film wil tevens een diepzinnige boodschap uitdragen, maar dit moet men zeker niet al te serieus nemen. De humor is gewoon afgezaagd, maar daarom niet minder grappig. Je houdt er van of nu juist niet. Er is geen gulde middenweg.

avatar van Cikx
Ouch, ik geef niet graag lage cijfers maar dit was niet wat ik ervan verwacht had na het zien van de trailer. Vrijwel de hele film voelt ontzettend geforceerd aan, met nog meer puberale grappen dan dat we van Rogen's clubje gewend zijn.

De leuke momenten waren op één hand te tellen: Saving Private Ryan, Meatloaf, de kokende vrouw en de orgie scene nog enigszins. De boodschap is net zo opzichtig als de schunnige grappen en ook de pacing laat te wensen over. Met name de scènes met de douche dragen hieraan bij.

Het is dat ik de film met een groep gekeken heb anders had ik de rit niet uit kunnen zitten.

avatar van Thomas83
Sterk gemengde gevoelens. Aan de ene kant zie je het uitgewerkte voornemen om eens een typisch Amerikaanse animatiefilm te maken, alleen dan vol grof taalgebruik en platte momentjes. Erg vermoeiend om dan om de zin wel een shit of fuck te horen. Zo gigantisch geforceerd. De film zou gebaat zijn geweest bij wat meer normale dialogen. Juist daardoor zie je teveel de schrijvers voor zich, grinnikend om wat voor ondeugends ze wel niet schrijven. En de personages en vooral locaties zijn toch niet al te interessant te noemen.

Maar achter die façade van platheid schuilt toch een net wat meer doordachte moraal. En juist de vulgaire verpakking maakt dat al het gepreek niet zo prekerig aanvoelt. Verder is de horror van al het eten dat er op zo'n brute manier aangaat ook erg sterk. Het geeft de film een lekker duister tintje. Om van de verrassende afslachting van de junkie en mensen in de supermarkt nog maar te zwijgen.

Vanaf dat moment slaat de film wel een bewonderenswaardig ongeremde richting in, met die gigantische orgie nog wel als het toppunt. Eigenlijk is het super puberaal, maar het is zo lekker onbevreesd en expliciet en uiteindelijk gewoon heel helder in zijn onderliggende boodschap dat het eigenlijk wel respect afdwingt. 2.5* dan maar.

avatar van Marvinleeaday
Viel mij bijzonder tegen, vooral het eind was diep triest.

Die orgie was er inderdaad wel wat te veel aan. Kleuterwerk.

( de scene in de keuken was dan wel weer briljant).

broncode
Diep verzonken in de gedachten of dit nu geniaal was of gewoon een ordinaire spoof. Onderhoudend was hij zeker en de karakters ontzettend goed gekozen. Het was natuurlijk een grote aanklacht tegen geloofsovertuigingen en het rationele deel werd dan weer gecounterd door de kauwgum '' Stephen hawking ''.
Laat het nog even in het midden want voor rating ik geef...

avatar van Mr-Mcmovie
Na "This Is The End" die mij enorm tegenviel had ik het zo beetje opgegeven films te zien die met Seth Rogen en co zijn, maar botste dan uiteindelijk op deze adult animatie. Wat ik zeker eerst niet verwachte, dacht dat dit een kinder prent was tot ik hier de beoordeling las, en zag dat het 16+ was dus wou deze meteen zien!

Een soort van Toy Story verhaaltje met een goede hoop vuile praat ertussen, en nog een portie drugs dat in deze gewoon weer aanwezig MOEST zijn wat we ondertussen gewoon zijn van films dat van deze mannen komen.

Ik vind de animatie juist leuk, en kleurrijk genoeg.

Heb me heel goed kunnen vermaken met deze heel leuke animatie voor volwassenen.

avatar van Macmanus
Leuke film.

Paar dingen doet deze film heel goed. Eindelijk weer eens een animatie film die niet op de familie is gericht (uit de US) en het concept is niets minder dan geweldig! Het blijft het Rogen team dus wat flauwigheden zijn nooit ver weg. Maar er zitten ook een paar geweldige vondsten in. Crackers! Je moet wel heel cynisch zijn wil je niet een paar keer smakelijk kunnen lachen. Sowieso hou ik van een film die religie aanpakt. (ook al is het niet altijd even subtiel) Tempo is ook lekker hoog waardoor je nooit verveeld. Orgie vond ik juist wel leuk. De sausage/bun jokes waren er al zo veelvuldig dat dit toch wel moest komen.

Hopelijk zet het bescheiden succes de weg open voor wat meer animatie in US voor de volwassene kijkers. Want sommige concepten werken alleen als animatie.

avatar van danuz
Al de humor je niet ligt of je (voor je idee) al honderden Seth en Co. films gezien hebt is Sausage Party eigenlijk een enorm saaie film. En niet eens zo heel anders als al die Pixarfilms – uitvergrote personages, uitvergrote emoties. Nee dan liever een South Park. Hierboven noemt iemand This is the End een grote tegenvaller (en dit dus een meevaller), ik heb het precies andersom...

avatar van Gang_Star
Een animatiefilm voor 16 jaar en ouder, dat zorgt bij mij toch voor interesse. Zonder enige informatie hier dan ook aan begonnen, om het puur op mij af te laten komen zonder enig idee te hebben waar het verhaal over zou gaan. Dat verhaal is hierin juist erg mager, maar het is best een leuke uitwerking. Veelal grof en zeer plat is het een verhaal die ook nog momenten bevat die je van tevoren niet ziet aankomen, want de onthoofding is bijvoorbeeld niet wat ik bij deze film had verwacht. Maar het is juist de grofheid die deze film redelijk genietbaar maakt.

avatar van Arneaux
Fuck yeah!

(En nee, dat is niet te kort. Dit is de uitzondering waarin de typisch Amerikaanse "fuck" en sex grappen een keer wél leuk zijn.)

Ik ben geen liefhebber van bloedirritante Seth Rogen. Slachtscenes zijn goed in beeld gebracht, de animaties zijn slecht, het verhaal is wel goed gevonden en heeft welliswaar diepgang. Apart om een enimatie met zoveel geweld en scheldpartijen te zien. 1 keer gezien, maar dit is ook de laatste keer. Onerscheidende film maar te druk en onstabiel...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Pubergrappen voor volwassenen. De film kleurt wat buiten de lijntjes met de humor. Helaas blijven dergelijke films enkel daar op teren en is het verder creatief weinig boeiend. De humor werkt met momenten wel, maar het is duidelijk dat het grote geld naar de meer gezinsbrede animaties gaat. De achterliggende parodie op religie geeft alles wel een extra laag. Slecht is het dus zeker niet, maar enkel opvallend omdat er weinig ander films over pratende worstjes zijn met humor voor 16+.

avatar van Flat Eric
Animatie voor volwassenen.

Over geile Taco's, Nazi zuurkool en worstjes die in een broodje willen zitten. Je moet er van houden. Niet helemaal mijn humor maar er zaten een paar politiek incorrecte grappen in die wel aardig gevonden waren. Het is in het begin een verfrissend idee al dat pratend voedsel maar na een half uur had ik het er wel een beetje mee gehad.
Daarbij vond ik de animatiestijl verder nogal lelijk en grof.

avatar van SmackItUp
Mee eens. Best een leuk idee om eten te laten praten, maar echt mooi zag het er niet uit. Toch heb ik mij best vermaakt door een aantal grove grappen die gemaakt werden.

lezertje
Als je van grappen houdt over worstjes wiens liefste wens het is om diep tussen een broodje te glijden dan is deze film, waar het woord ‘fuck’ en diverse varianten daarop nog vaker te horen is dan in ‘Scarface’ (1983), geschikt voor jou. Deze zielige geldverspilling van beroepspuber Seth Rogen is nog niet eens halve ster waard. Kan je ook minder dan nul sterren toekennen?

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Sausage Party (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Worstjes, broodjes, taco’s, kauwgum, honing mosterd dressing, … komen tot leven in Sausage Party, een amusante animatiefilm over het avontuur van producten in een supermarkt. Het concept is leuk bedacht maar er zijn genoeg Pixar, Dreamworks of andere animatiefilms met ditzelfde cliché gevulde verhaal en sociale commentaar. Wat deze film toch dat extraatje geeft is voornamelijk de puberale humor die we gewend zijn van Seth Rogen en zijn clubje. De animatie zelf is niets bijzonders maar de stereotiepe personages, de verwijzingen naar andere films (Saving Private Ryan of Terminator 2) en natuurlijke de grove humor maken dit toch een vermakelijk tienerfilmpje.

avatar van mcdaktari
Ach ik kon er de humor wel van in zien want ik kon er zo nu en dan wel om lachen.
Het is in ieder geval geen kinderfilm.