Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Stephen Herek
met Keanu Reeves, Alex Winter en George Carlin

Ted en Bill zullen niet slagen als ze geen voldoende halen voor hun presentatie geschiedenis. Een zekere Rufus komt met een telefooncel uit de toekomst om ze te helpen. Samen reizen ze door de tijd om onderzoek te doen voor de presentatie.

Dit is dus een erg grappige film ze zijn misschien beetje oud maar toch erg koel. Je kunt gewoon lekker kijken en erg veel lachen, ik iig en nogmaals bedankt voor het toevoegen Jordy

neo (crew)
erg grappig

Dit is de oer vage buddies film met een goed vervolg. Keanu Reeves heeft volgens mij bij deze films iets teveel geblowd ofzo, want hij heeft nooit meer anders geacteerd

Toen ik deze voor het eerst zag vond ik hem echt Vet! Ok dat is dus alweer 6 jaar of langer geleden =] Best lache voor die tijd.

BS
excellent,het zegt het al.zelfs deel 2 is leuk.
4 sterren.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg komische film. Reeves en Winter zetten leuke Wayne's World-achtige types neer, het verhaal is erg vermakelijk en barst van de komische momenten. Wat ik het best aan de film vond was de geweldige tijdreis-logica, bijvoorbeeld "hee we hebben de sleutels nodig, laten we ze morgen met de tijdmachine hier neer leggen, dan liggen ze nu dus hier". 3 en een halve ster.

avatar van petey
Het niveau dat Keanu aankan, volgens een hoop mensen speelde hij gewoon zichzelf.

gimli f
Leuke film hoor- vroeger regelmatig gezien. Blijft aardig.

Gisteren heb ik weer deze film zitten kijken en het idee van mensen uit het verleden hierheen halen is erg leuk uitgewerkt

4 *

avatar van SpikeR
Vorige maand weer is een keer gekeken vond het een geweldig komische film
Vooral niet bij nadenken, maar gewoon kijken

Leuk is dat ze in de film alvast afspreken om (ik dacht) sleutels op een plek te leggen als ze weer in het heden zijn en omdat ze zelf in het verleden zitten liggen de sleutels er in eens.

Dit is later een beetje gekopieerd in de film Frequency

****

avatar van Poisonthewell
Vandaag op tv gezien; ik heb me echt rot gelachen! Tienercomedy van hoog niveau!

sebas83
vervolg is beter

avatar van Zavo
Poisonthewell schreef:

Komedie voor tieners van laag niveau bedoel je.

Niet bijzonder dit. Een paar leuke personages en hier en daar wat grappige quotes maar meer dan dat heeft deze film niet te bieden. 2*

avatar van martijn77
met name 1 van de laatste quotes van Ted: "Hey Bill, maybe we should actually learn how to play..?"

Bill: "Yeah dude, maybe you're right."

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Geweldige film met verschillende leuke originele grappen.

its my life
Poisonthewell schreef:

Nou

vandaag weer eens gezien na mischien z'n 10jaar, heb net zo gelachen om deze film als ik het me herinner, napolleon en socarets zijn de twee grappigste figuren die ontvoerd worde door Bill&Ted. dikke #3,5

Heerlijke comedy, geweldig... "whoah dude"

Keanu Reeves als jochie

Vind deze reeks leuker dan Wayne's world.

Zavo schreef:

Komedie voor tieners van laag niveau bedoel je.

Laag niveau? Deze film is gewoon hartstikke leuk. Ik kan niks 'laags' bemerken in deze film

avatar van SuperSideSwipe
Ik ben echt dol op ditsoort films, Waynes world (die ik overigens wel veel beter vond) is ook zo een soort film.

Het is echt dubbel liggen met die twee dwaze figuren.
Hele relaxede film!

avatar van kinjutsu
Please welcome The Very Excelent Barbarian:

GHENGIS KAHN!!!

Natuurlijk was vooral de acteur die Ghengis speelde totaal ongeschikt. Echt een hele zieke gast was dat namelijk, maar daar gaat t nu ff niet om.

Erg grappige film, deel 2 zal wel minder zijn.

avatar van Nitra
dit is echt DE teenage comedy voor mij !!
misschien dat de oudere volk hem niets vindt maar ik vond hem echt een top teenage film
zeker 10 keer gezien !
jammer van de gemiddelde score van hier
6.6/10 krijgt hij van IMDB !

avatar van bvonk
wat een hoop onzin film! maar wel leuk!
4.0

avatar van FillumGek
Heb hem net gezien. Tot halverwege de film had ik zoiets van; standaard filmpje met saaie stukken en hier en daar een leuke quote. Ik bleef hangen op 2 sterren...

Echter, na die helft werd het steeds leuker, vooral als ze in deze tijd terecht komen. Ik moest vooral lachen met Napoleon op de waterglijbaan en dat hij de bowlingzaal wordt uitgegooid Of dat ze allemaal bij het politiebureau zitten. Zo droog

3.5 sterren!

avatar van BlueJudaskiss
Vooruit, 3,5*. Film werd naar het einde toe steeds leuker Ik typ dit voordat ik bovenstaande bericht van FillumGek lees; we komen redelijk overeen. Ik vond vooral de laatste scenes in de school en in de garage geweldig. En Socrates en Freud he!

jeugd sentiment !!

avatar van D-ark
Voor de tweede keer gezien.
Execlent !