ad
  • 8.079.837 stemmen

Eye of the Beholder (1999)

Thriller / Mystery | 109 minuten

Genre: Thriller / Mystery

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Canada / Australië

Geregisseerd door: Stephan Elliott

Met onder meer: Ewan McGregor, Ashley Judd en Patrick Bergin

Releasedatum: 4 september 1999

Over Eye of the Beholder

"Obsession is in the eye of the beholder."

Een Britse privé-detective met als bijnaam Eye (McGregor) schaduwt al jaren een seriemoordenares in Amerika genaamd Joanna (Judd). Joanna verleidt mannen en vermoordt ze daarna. Eye, die jaren geleden door zijn vrouw en kind is verlaten, heeft Joanna nooit gesproken maar treedt vreemd genoeg wel regelmatig op als haar beschermengel.

imageimageimageimageimage

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Waar gaat die over?? Kan iemand hem mij uitleggen.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Petey, kijk em nog een keer, zou ik zeggen

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

liever niet, dan ga ik liever mijn hersens schoonpoetsen met schuurpapier, dat is vast minder pinlijk.

Deze film probeert een hoop, maar bereikt niks. Het resultaat is een onsamenhangend zooitje. Ben het met Petey eens; waar het allemaal over gaat blijft volledig in het duister. Het stukje met Priestley was het absolute dieptepunt.

avatar van wackyboy

wackyboy

Wat een waardeloos prul zeg, ergerlijk gewoon. Heb de t.v. bijna uitgezet. Vreemd hoe Ewan McGregor soms in de meest waardeloze films kan opduiken (zie Rogue Trader) en daarnaast zulke goede rollen kan neerzetten in Trainspotting en Moulin Rouge.

avatar van KarinV

KarinV

Sterker: ik heb de tv uitgezet. Na zo'n 20 minuten ergerde ik me mateloos, heb de tv uitgezet en ben maar achter de pc gaan zitten

avatar van bisse

bisse

Het is gewoon jammer dat er een aantal onsamenhangende dingen spelen die niet helemaal goed uit de verf komen maar er zitten ook hele sterke elementen in de film.Waar het om gaat is niet al te moeilijk, namelijk ontembare obsessie.Ik kan de film zijn foutjes wel vergeven en vond hem al met al toch erg interessant.

avatar van neo

neo (crew)

Gaap, he goed stukje score van Marius de Vries, gaap, he goed stukje score van Marius de Vries,

gaap... En zo ging het maar door. 2 sterren

Die man heeft ook met U2 gewerkt weet ik. Is het een Nederlander?

avatar van neo

neo (crew)

Dacht het niet.

avatar van Teskuh17

Teskuh17

Deze film vind ik maar een beetje wazig, ik wil hem ook niet meer voor de 2e keer zien. Ewan toch!

avatar van Justice4All

Justice4All

What the F**k is this.

Ik weet niet wat het moet voorstellen. Is het een thriller of een drama. Alleen de spannendste stuk is: politieagent wordt vermoord in hotelkameren dat het vrouwtje op laatst een autoongeluk krijgtmeer niet. 1 1/2 *

avatar van Purmerend

Purmerend

Sterrenbeeld, duiven, pruiken, beeldtelefoon: 1,5*

avatar van hessel

hessel

ik vond de film redelijk. opzich vond ik ewan goed acteren. alleen snap ik niet dat de meeste mensen hierboven de bedoeling van de film niet snappen. vrij simpel eigenlijk! de vrouw is vroeger verlaten door haar vader, ewan is zijn kind ''kwijtgeraakt''. ewan voelt zich dus verantwoordelijk voor die vrouw, omdat hij daar zijn kind in terug ziet. er is dus eigenlijk geen sprake van een liefdes relatie, maar van een vader/dochter relatie. opzich best leuk weergegeven in deze film. 2,5*

avatar van trebor

trebor

Ashley Judd is altijd leuk om te bekijken. De film is traag en de verhaallijn niet altijd even duidelijk. Wel aardig voor een zondagmiddag. **.5

avatar van muss1905

muss1905

vette film het is een goede triller

avatar van horrorfreak23

horrorfreak23

prachtige film. Jammer van de lage rating maar dat ligt dan weer aan de smaak zeker

Theunissen

Van deze film heb ik helaas nooit de eerste 10 minuten gezien. Maar de rest van de film vond ik dik in orde met prima rollen van Ewan McGregor en Ashley Judd (wat een schoonheid in deze film). Het verhaal vond ik best goed en wist me te boeien tot het einde. Het einde vond ik trouwens best mooi.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Saaiheid troef.

Duidelijkheid is ver te zoeken in dit mysterie. Het thrilleraspect werkt nauwelijks vanwege de onsamenhangende gang van zaken. De film kent een paar leuke shots, maar is inhoudelijk gezien beneden de maat en een rommeltje.

Matig.

Tarkus

Over deze film kan ik kort zijn, hij is ronduit slecht.

De enige die me een beetje kon bekoren was Ashley Judd, maar ook van haar heb ik al betere dingen gezien.

Als je de prent ooit eens tegen komt, TV of op DVD, laat hem dat gerust liggen, je hebt niets gemist.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel