Eye of the Beholder (1999)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Australië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Stephan Elliott
met Ewan McGregor, Ashley Judd en Patrick Bergin

Een Britse privé-detective met als bijnaam Eye (McGregor) schaduwt al jaren een seriemoordenares in Amerika genaamd Joanna (Judd). Joanna verleidt mannen en vermoordt ze daarna. Eye, die jaren geleden door zijn vrouw en kind is verlaten, heeft Joanna nooit gesproken maar treedt vreemd genoeg wel regelmatig op als haar beschermengel.

Deze film probeert een hoop, maar bereikt niks. Het resultaat is een onsamenhangend zooitje. Ben het met Petey eens; waar het allemaal over gaat blijft volledig in het duister. Het stukje met Priestley was het absolute dieptepunt.

Van deze film heb ik helaas nooit de eerste 10 minuten gezien. Maar de rest van de film vond ik dik in orde met prima rollen van Ewan McGregor en Ashley Judd (wat een schoonheid in deze film). Het verhaal vond ik best goed en wist me te boeien tot het einde. Het einde vond ik trouwens best mooi.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Saaiheid troef.

Duidelijkheid is ver te zoeken in dit mysterie. Het thrilleraspect werkt nauwelijks vanwege de onsamenhangende gang van zaken. De film kent een paar leuke shots, maar is inhoudelijk gezien beneden de maat en een rommeltje.

Matig.