Rest Stop (2006)

Alternatieve titel: Rest Stop: Dead Ahead

Horror / Thriller

geregisseerd door John Shiban
met Deanna Russo, Jaimie Alexander en Joey Mendicino

Jess zit achter het stuur. Nicole zit naast hem en aan het eind van de weg zien ze het betoverende Hollywood liggen. Wanneer de gevluchte geliefden bij een verlaten rustplek pauzeren, verdwijnt Jess. En iemand anders komt te voorschijn, iemand met zijn eigen krankzinnige gedachten over plezier. Met allerlei gereedschap als boormachines en nietapparaten. Allerlei gereedschap om in het nabijliggende woud te gebruiken..of op mensen.

avatar van Senta
Op zich prima ingedrienten voor een prima horror film. Afgelegen plek, zoveel mislukte kansen, maar dat gejammer, gevloek en gegil van de actrice.....Dat begon mij op een gegeven moment wel heel erg te irriteren, en maakte de scenes wel onnodig lang.
Bijvoorbeeld de scene met de agent. Toch krijgt ie een drie omdat ik het verhaal wel orgineel vond en graag naar dit genre kijk.

avatar van Zandadder
Film leek wel 2,5 uur te duren... middenstuk veel te traag, storend onwaarschijnlijk en onbevredigend. erg slecht. 1,5*

avatar van K. V.
De film bulkt van de creativiteit en diepgaande dialogen zoals "Fuck you, you fucker". Niet dus, behalve de laatste quote
Nee, de film is een nogal standaard slasher die nergens verrast, maar eigenlijk ook niet echt superslecht is. De film kijkt wel vlot weg, maar het laat zeker geen grote indruk na.
Best is de film op verstand nul bekijken, zo is hij best genietbaar. Tja, je kunt hem eens meepikken als ze hem op tv tonen, maar kopen zou 'k niet doen.

avatar van tattoobob
Zeker geen verkeerd filmpje dit!!!!

avatar van FillumGek
Na zeven jaar eens kijken of ik het 'misbaksel' van toen inmiddels kan opwaarderen. Ja, dat kan ik, maar het is nog steeds geen echte topper helaas. Shiban speelt met het eeuwenoude kat-en-muis gegeven maar Rest Stop wilt nooit echt spannend worden.

De film opent met een stelletje dat op weg is naar L.A. begeleid door slecht gekozen muziek. Al snel is Jesse pleitos, waarna vriendinlief besluit om anderhalf uur op haar gat te blijven zitten terwijl meneer psychopaat rondsjeest. Jaimie Alexander is geen uitmuntend talent, maar wel op zijn plaats in een middelmatig filmpje als dit waarin je al schreeuwend de ene na de andere onlogische keuze dient te maken.

Het is jammer dat sommige dingen niet uit de verf komen. Zo is het mysterie rondt de chauffeur niet boeiend. Ze zeggen dat hij niet menselijk is, maar is hij dan een geest, net zoals de agent? Hoe kan hij anders op het laatst achter Nicole staan terwijl de auto was ontploft? En Nicole(?) die op het eind onzichtbaar is geworden in de kast... geen idee waar ik dit allemaal moet plaatsen. Het zooitje heeft potentie, maar is hier gewoon niet goed uitgewerkt.

De camperfamilie was vrij nutteloos, en lang niet zo overtuigend als menig genregenoot. Qua gore is het nog voldoende, al had ook dit nog wat meer gemogen om toch nog van een groot pluspunt te kunnen spreken. Ik noemde Alexander al een geschikte actrice voor dit dertien-in-een-dozijn filmpje maar Lawrence slaat de plank volledig mis door te blijven raaskallen over zijn laatste woorden. Just die already.

Niet hoogstaand, een beetje vermakelijk is het wel. Je mist echter niks mocht je deze film skippen. Jammer dat het potentieel niet voldoende wordt genut.

avatar van Franza
Rest stop
Wat een slechte film...
Ik had eigenlijk na de eerste 5 minuten de "rest stop" moeten zetten.
Daarom zal de film ook wel zo heetten.

Ten eerste wat een dom hoofdpersoon.
Ze gewoon kunnen ontsnappen als ze gewoon door de bossen was gerent.
*Qua spanning stond het voor mij ook op een zeer laag pitje.
*Het acteerwerk was ronduit bagger (normaal ben ik daar niet zo gek kritisch op.)
*Het heeft een klote-eind.(erg saai)
*De film is niet echt inventief.
*Had zoveel meer ingezeten.

Ondanks alles ga ik toch deeltje 2 een keer bekijken en erop hopen dat die leuker is.
Op hoop van zegen.
Voor nu 1*

avatar van Phantasm
Niet echt slecht en niet echt goed, leuk om een keer gezien te hebben.