• 10.577 nieuwsartikelen

Met onder meer: Sol Kyung-gu, Son Ye-jin en Kim Sang-kyung

Gesproken taal: Koreaans en Frans

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Ta-weo

"Tower Sky. 108 Stories. Survive at any cost."

'The Tower' volgt een groep mensen die tijdens kerstavond vast komen te zitten in één van de hoogste wolkenkrabbers in de stad Seoel, door een brand die is ontstaan in het gebouw. Terwijl de brand steeds meer uit de hand begint te lopen en dreigt te verspreiden naar de hogere verdiepingen moeten de overlevende mensen zich een veilige weg zien te banen naar de begane grond.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Kim Jang-ro

President Jo

avatar van Gang_Star

Gang_Star

De film opent traag en het duurt een tijdje voordat de film op gang komt. Als het gevaar in het gebouw ontstaat word het best goed in beeld gebracht. Verder redelijk wat actie in de vorm van explosies, en de rest van de film kijkt makkelijk weg.

avatar van HNCX700

HNCX700

The Tower komt regelmatig langs bij Film1 en kijk dan toch altijd weer even het moment dat de heli's met die sneeuwmachines langs de Towers vliegen. Op zich een mooi, in beeld gebracht, moment met die hologrammen, muziek en vuurwerk totdat het, onheilspellende, vuurwerk begint.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Aardige rampenfilm, de flauwe grappen en overdreven drama zij vergeven. Buitenom dat een prima rampenfilm.

avatar van WB

WB

Prima rampenfilm inderdaad. Eventjes door dat overacteren van de Zuid-Koreanen heen prikken, en die flauwe (zeer misplaatste) grappen wegdenken, en je hebt een aangename film. Prima effecten, prima verhaal (al zij het flinterdun), en lekker sfeertje in deze film.

Tarkus

Toen ik deze film zag liggen, voor maar 3 €, heb ik hem aangekocht, hoewel ik helemaal geen liefhebber ben van de Koreaanse film.

Maar de hoes heeft zo'n spectaculair beeld dat ik er toch benieuwd naar was en voor de prijs kon ik weinig verkeerds doen.

Maar de film heeft me zeer aangenaam verrast, hij is ook spectaculair.

De beelden roepen natuurlijk veel herinneringen op aan de realiteit van de Twin Towers in New York, maar hier gaat het niet om een aanslag maar dus wel een ongeluk, dat zeer goed in beeld is gebracht, soms wel heel realistische en schokkende beelden.

Sommige acteurs overacteren wel heel erg, maar daar moet je dus echt je aandacht niet op vestigen, de eigenlijke ramp, en de reddingsacties zijn de hoofdmoot van de film en die zijn prima weer gegeven.

Had nooit gedacht dat ik een Koreaanse film zo warm zou aanbevelen als deze, is echt de moeite waard !!

avatar van blackwolves

blackwolves

towering inferno in korea geen steve Mac queen and paul newman die de brand blussen maar toch zeker niet slecht gedaan. voor herhaling vatbaar. een wolkenkrabber flied in brand wanneer een helikopter tegen de wolkenkrabber crasht. langzaamaan verspreid het vuur zich in de wolkenkrabber mensen zoeken in panic naar een uitgang. de brandweerman is hauw ter plaatsen en probeert om het vuur te blussen maar merkt na een tijd dat dit een hopeloos geval is. ondertussen in de building vechten mensen tegen het vuur en zoeken een uitweg. de explosies volgen en het vuur verspreid zich verder. ja in korea weten ze zeker ook goede rampen films te maken. rampen film van korea over een brand in een building van 400 meter in seoul

avatar van princesspeach

princesspeach

Prachtige film .. mooie scenes bijv met het bakje en de lift. einde was voelbaar .. warm. *traantje * Kind vond ik wel irritant gekrijs elke keer.