Rest Stop: Don't Look Back (2008)

Alternatieve titel: Rest Stop 2: Don't Look Back

Horror / Thriller

geregisseerd door Shawn Papazian
met Richard Tillman, Joey Mendicino en Julie Mond

Irak veteraan Tom Hilts (Richard Tillman) maakt een reisje in de auto met zijn vriendin en zijn beste vriend. Maar tijdens deze reis ontmoeten ze dezelfde psychopatische chauffeur waar Tom's broer Jess en diens vriendin Nicole precies een jaar geleden mee in aanraking zijn gekomen. Voor Jess en zijn vriendin is het niet al te best afgelopen, maar zal dit ook gebeuren met Tom en de rest?

avatar van AmazingPP
Aardig vervolg op de eerste film, maar het blijft allemaal wat vaag, tot aan het einde toe eigenlijk. Heb me er best mee vermaakt, maar heb al honderden betere films gezien in dit genre. Al met al 3 *.

avatar van Boeikens
Redelijk.

Het verklaart wel enkele ongerijmdheden uit het eerste deel.
Het acteren valt best mee en de gore was mooi gebracht. Ook de sfeer komt goed over maar de spanning bleef maar middelmaat. Hetzelfde verhaal zonder al dat geestengedoe had ik stukken beter gevonden.

avatar van glimmerman2000
Idd redelijk vervolg.
De ogen verbranden is uiteindelijk niet het juiste recept gebleken,Het eerste deel vond ik beter, maar een vervolg geeft het altijd moeilijk.
Het derde deel zal ook wel uitkomen, heb ik het idee.

avatar van FilmFreakDimi
Wordt vervolgt....

avatar van Naomi Watts
Een aardig vervolg maar het geweldige eerste deel evenaren is dan ook wel een mission impossible. Heerlijk om weer terug te gaan naar het onheilspellende rest stop net aan de rand van Californie. Acteerwerk is niet echt goed maar slecht acteerwerk vindt ik toch wel één van de charmes van dit genre. Het gore gehalte is in orde maar de torture segments vallen een beetje in herhaling. Ook het hele verhaal achter die trucker vond ik een beetje overbodig en een behoorlijke dooddoener. Al met al zeer vermakelijk omdat ik het eerste deel een warm hart toedraag. 3,5*

avatar van jeroentjuhhhhh
Ongeveer gelijk aan het eerste deel.
De locatie is in dit deel minder, vond het eerste deel een stuk sfeervoller.
Dit vervolg is wel weer een stuk waziger, wat de spanning ten goede komt. Ook zit er een stuk meer gore in (Wat nog steeds niks indrukwekkends is eigenlijk).

Einde is vooral erg jammer, wel leuk bedacht maar te veel met het oog op nog een vervolg geschreven waardoor het toch niet helemaal top uitpakt.

2.5*, zelfde als deel 1.

SvV
Het gebeurd bijna nooit dat ik een horror film een 1 geef want het genre spreekt mij gewoon erg aan maar dit vond ik echt nergens op slaan, wat een shit. Mja.. misschien deel 1 kijken en misschien kijk ik dan ook anders naar deze.

avatar van _Daan_
Goed vervolg nu wachten op deel 3?

kaydegreef
Het eerste deel vond ik leuk, maar dit was gewoon een flop.

avatar van voomzap
Het eertse deel was waardeloos,
skippen, want die hoef je niet gezien te hebben voor deze lekker geschifte horror.

- stukken beter dit. 3,0

warner brothers zag wat in het eerste deel en pompt er een redelijk budget in, het product is een goed tweede deel, verrassend want meestal gaat het bergafwaarst met sequels van horrors.
werderom redelijk acteerwerk, origineel verhaal, en goeie special effects, en natuurlijk een einde dat open genoeg is voor een vervolg.

avatar van Carlos Olivera
Redelijk... ook niet meer. Acteerwerk, special effects, gore, verhaal.. allemaal redelijk. Leuk om 1 keer te bekijken na het eerste deel.

avatar van rep_robert
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit deel leuker dan deel 1, wat een regelrechte flop was. Gek dat ik en mijn kameraad waren gingen we deze ook maar kijken, puur om het lekker af te kraken. Maar zowaar zitten er gewoon een aantal betere elementen in, laat ik maar met het allerbelangrijkste beginnen:
De hoofdrolspelers doen geen domme en onlogische dingen en blijven niet op dezelfde plek rondhangen, wat dat meisje in deel 1 dus wel de hele tijd deed. Dit scheelt echt een slok op de borrel en maakt het al een stuk aangenamer om naar te kijken. Ook het gebruik van de muziek is hier iets minder ergerlijk(en dan vooral de beginscene), al blijf ik die roadmovie muziek compleet misplaatst vinden in dit genre, haalt toch een boel spanning weg. Maar het is i.i.g. iets beter dan in het 1e deel.
Zelfs ben ik een paar keer geschrokken, iets wat deel 1 me ook al niet flikte, vooral de scene dat die jongen in die dixie wc die arm ziet. Mooi momentje.

Tuurlijk is de film verder niet al te best, er wordt nu weer TE veel duidelijk gemaakt, het hele background verhaal en de spookachtige twist konden mij niet zoveel bekoren, heb het liever niet zo paranormaal in dit soort films. Ook het gedrag in de dixie wc was niet geloofwaardig, die dingen meuren als de pest, vooral die waar de poep zelfs boven dreef en die jongen ging rustig even een boekje lezen, grappig, maar ongeloofwaardig

Het einde daarintegen was wel weer ok, lekker verassend en verneukeratief, leuke vondst

Voor de rest een niet al te sterke horrorfilm, maar zeker een hele verbetering t.o.v. het zeer zwakke deel 1.

avatar van Insignificance
Ongeveer dezelfde slotsom als het eerste deel; groots is het allemaal niet, er valt het nodige op aan te merken, maar vervelen of ergeren doet het nou ook weer niet. Wel is er een ander verschil. Waar deel 1 in nevelen gehuld bleef, legt dit deel het mysterie wel bloot.

Niet dat dat de film naar een hoger plan tilt, daarvoor blijft het te schraal. Zo vergeet het een tergend spelletje tussen killer en zijn roadkill op te voeren. Een gespannen sfeertje haalt het dan ook niet. Wel is er de nodige en gebruikelijke horror-gein zodat het niet helemaal in elkaar zakt. Had wel wat freakier gemogen, maar wel te doen voor een keertje.

avatar van Elineloves
Zeer degelijk vervolg. Het verhaal gaat verder waar het eerste deel gestopt was, en ik vond het ook erg prettig om veel dezelfde acteurs weer terug te zien. (Denk aan dat verschrikkelijke gezin). Net als in Rest Stop vond ik ze creepy en angstaanjagend. Gelukkig bevat deze sequel opnieuw enkele prima gorescènes en zitten er genoeg spanningsmomenten in die de kijker geboeid weten te houden. Op de special effects zijn goed te pruimen en de ondersteuning van de muziek stelt ook niet teleur. Als je een liefhebber bent van folterconsoorten is dit zeker geen slechte film. Dat het verhaal iets minder is dan het eerste deel, vergeet je dan ook snel.

melvddonk
@ Elineloves: Ik vond juist de muziek wel teleur stellen. Niet zozeer de keuze van de muziek, maar het geluid. Iedereen sprak heel zacht en dan ging ineens de muziek en de ranzige scenes heel hard.. Ik werd gek van dat hard/zacht-gedoe. Maar dat kan ook aan mijn dvd gelegen hebben.

Meneer Bungel
Maakt het nog veel uit of je het eerste deel gezien hebt of niet?

Reinbo
Begreep al niet dat er twee verschillende hoesjes van deze film waren. Blijkt dit deel 2 te zijn.

Beetje suf ook, zo'n kleine subtitel. Verder aardig horror roadmovietje. Zal volgende keer deel 1 meenemen uit de videotheek.

avatar van Edie
Wist niet dat er een tweede deel van was alweer, met het eerste had ik me erg goed vermaakt.. Dit tweede deel was wel een stuk minder, vaag. Nu is een vervolg vrijwel altijd wat minder, spanning was er totaal niet maar wel af en toe een beetje leuke gore.

Er staat die nu op tv is, maar is helemaal niet zo

Daan258 schreef:
Er staat die nu op tv is, maar is helemaal niet zo

ja... wordt het dan herhaald ofzo?

HoneyRyder schreef:

ja... wordt het dan herhaald ofzo?

Geen idee, maar ik denk het niet.

jmmr, wilde heel graag de film zien!

avatar van DjFrankie
Aardig vervolg, waar ook wel weer een deel 3 van zal komen.

avatar van tattoobob
Redelijk goed vervolg op het eerste....

avatar van blue_blood
Hier kon ik dus helemaal niets mee! Het verhaal werd nergens interessant. De personages lieten me koud en het acteerwerk was van een bedroevend niveau. Van sfeer en spanning was er geen sprake. Hierdoor was het slaapverwekkend en vervelend om grotendeels naar neppe gebeurtenissen te kijken. Verder waren sommige momenten redelijk vaag. Wellicht had ik toch eerst deel 1 moeten kijken?

avatar van FillumGek
Dat je een vervolg wilt maken op het nietszeggende eerste deel is mij een raadsel. Echter is dit deel toch een tikkie beter, maar een hoogvlieger is het nog steeds niet.

De film is een direct vervolg met terugkerende castmembers ( hoewel Nicole nu door Mond gespeeld wordt). Ik vond Jessie Ward erg leuk waar Colgate-smile Tillman en de roodharige Gyllenhaal look-a-like er niet uitsprongen. Opvallend dat de personages geen gekke dingen doen, wat zo te zien meteen resulteert in een lage bodycount. Misschien volgende keer toch maar weer jezelf opsluiten op het toilet? Of misschien een grappige neger meenemen in het gezelschap?

Hoewel, erg goed brengen ze het er niet vanaf, maar dat spookgedoe werd op een gegeven moment echt te flauw. Vind het nog steeds een beetje ongepast. Het achtergrondverhaal wordt duidelijker maar wereldschokkend is het zeker niet. Qua gore valt het ook allemaal mee (of tegen). Geen echt noemenswaardige scenes verder, en zeker geen bijzondere film.

avatar van Franza
Redelijk goed vervolg op een bizar zwak deel 1...

Dit is uiteindelijk toch een redelijk amusante film gebleken.
Alle vragen die je in deel 1 had worden in dit deel uitgediept en nu begrijp je het wat beter.
Dat wil niet zeggen dat deel 1 beter word, maar je begrijpt het tenminste.
Wat ookeen groot pluspunt is ten aanzien van deel 1 is dat de personages niet zo ontiegelijk dom zijn.

Dit is totaal geen hoogvlieger overigens maar een dunne voldoende.
Ik heb zelfs nog even aan een half puntje lager gedacht door het eind.
Dat had van mij iets sensationeler gemogen.

Conclusie: Geen bijzondere film, maar wel amusant om een keer te kijken.
Een dunne 3*

avatar van Daan258
Ooit is een keer alle 2 de delen bekeken maar het enige wat ik me ervan kon herinneren is dat ik deel 2 iets leuker vond.
Daarom ook dit deel is opnieuw bekeken.

Niet goed, niet slecht.
Heb me zeker kunnen vermaken met de film door de redelijk goede sfeer wat me af en toe zelfs wel iets weg vond hebben van Texas Chainsaw Massacre en Wolf Creek. Daarnaast hier en daar ook nog een beetje gore wat soms ook nog best aardig in beeld was gebracht. Daarnaast was het verhaal opzich ook nog wel vermakelijk. Niet bijzonder ofzo maar leuk hoe je tegen het eind een beetje te zien krijgt hoe het allemaal in elkaar stak. Was namelijk bang voor een eind dat uit het niets stopt, gelukkig was dit niet het geval.
Het acteerwerk was niet al te best maar al met al aardig mee kunnen vermaken.
Vooral te danken aan de sfeer.

Helaas net geen voldoende. Daarom een 2,5*