Joy Ride 2: Dead Ahead (2008)

Thriller / Actie

geregisseerd door Louis Morneau
met Nick Zano, Kyle Schmid en Laura Jordan

Vier vrienden zijn onderweg naar een concert in Las Vegas, maar tijdens hun reis gaat hun auto plotseling kapot. Het viertal besluit vervolgens om een auto te stelen om zo hun reis te kunnen doorzetten. Maar ze ontdekken al snel dat deze auto eigendom is van Rusty Nails, een gestoorde vrachtwagenchauffeur die de achtervolging op het viertal inzet.

pumpking
Nergens vond ik hem spannend, dus laat die 'thriller' maar weg, dan zwijgen we nog over het acteerwerk.
De beginscène waarmee ze proberen aan te tonen dat de truckchauffeur geschift is was overbodig, hoe meer ze hem van vooraf tonen, hoe minder spanning erna.
Gewoon erg slechte film.

avatar van jeroentjuhhhhh
Niet echt genietbaar.

Natuurlijk een flinke stap terug t.o.v deel 1, hoewel ik dat nu baseer op een kijkbeurt die aardig gedateerd is. Dit tweede deel begint nog erg leuk maar wordt hoe langer het bezig is gewoon slechter en slechter.

De gore is érg flauw en bovendien overbodig, dat bewees z'n voorganger al en Louis Morneau bevestigt dat nu behoorlijk. Het is over het algemeen allemaal wel oke, zo is de opzet van een stel vrienden met het verstand van een opgedroogde drol die in de problemen raken nog altijd ontzettend vermakelijk. Joy Ride 2 doet hetzelfde als tig andere werkjes maar wat boeit het? Zolang het werkt zul je mij niet horen klagen.

De trucker is wel weer erg flauw en het einde is werkelijk te kut voor woorden. Een echte blamage is dit niet geworden, het is af en toe best vermakelijk, sfeervol of spannend zal ik echter nooit in 1 zin noemen met deze titel .

avatar van killer13
wat een troep zeg, deel 1 was geweldig maar dit... allesbehalve als je het mij vraagt. het begin was leuk en deed me vermoeden dat het een degenlijke film ging zijn met veel gore. niets speciaals maar toch leuk voor een keer te kijken. mijn vermoedens waren duidelijk mis. op het begin na is de gore erg zwak, totaal geen spanning en de sfeer is ook nergens te vinden. bij momenten lijkt het alsof er sfeer komt, maar helaas... niks! ik heb enorm veel moeite moeten doen om em niet uit te zetten. en het einde gezien te hebben (te slecht voor woorden), heb ik spijt dat ik dat em niet heb uit gezet. een totale verspilling van tijd zou ik het niet noemen maar dat is dan ook alles. 1 voor het begin en 1 voor het verhaal. dit zijn dan ook de enigst dingen die me aanspraken in deze film

avatar van m1701
Ik vond deze film eigenlijk best wel heel goed!
Goeie spanning, leuke opdrachten.
Niets ranzigs gewoon lekker spannend!
Vond het ook wel overtuigend geacteerd, alleen die gozer met dat lange haar was een beetje to much.

Absoluut geen slecht vervolg!!!

Ik vond hem erg leuk om zien.Voor mij moet hij zeker niet onder doen voor deel 1.Allen het einde.....mja ergens wel te verwachten he in dit jenre films.

avatar van Ace Hanlon
Geen topfilm, zeker niet, maar best wel goed om naar te kijken.
Er is wel een figuur bij, waar je gelijk een hekel aan krijgt.
Maar na "Duel" van Steven Spielberg, met Dennis Weaver, zijn al dit soort films toch maar "namaak"

3,5* heb ik er toch wel voor over.

avatar van Insignificance
Rusty Nail versus Goldilocks dit keer. Ietwat ruwer, explicieter en toch veel slechter dan z'n voorganger. Het oliedomme verhaaltje en het vervelende tienerspul (de third-wave emo-punker is onuitstaanbaar) zijn nog enigszins voor lief te nemen, maar ook de rest is een totale ergernis. Rusty is een parodie op zichzelf, de manier waarop hij deels uit beeld wordt gehouden is veel te knullig en hij lult ook nog eens veel te veel. De stuiterende auto ziet er niet uit en het oeverloze gepruts met muziek maakt het er alleen maar belachelijker op. Een fiasco.

avatar van tattoobob
Niet zo goed als zijn broertje maar zeker geen slechte film......nee ik ben niet ontevreden

avatar van Daan258
Lang niet zo goed en spannend als het eerste deel.
Acteerwerk was niet al te best, special effects zagen er af en toe slecht uit en er zaten ook een paar fouten in de film.

Matig filmpje.

ipman-99
"Rusty Nail Rules Part 2." ... " !!!

Fantastische Horror- Thriller - Roadmovie sequel (Heropfrissing) !!! Heerlijke
sequel met die fantastische slechterik Rusty Nail !
Vier vrienden (die niks met deel 1 te maken hebben) krijgen een gevecht op leven en dood
met onze slechterik van dienst ! Opnieuw haalt Rusty Nail zijn dodelijke kat en muis spelletjes
boven om onze vrienden langzaam maar zeker naar een andere wereld te helpen.
Nicki Aycox alias Melissa ("Supernatural") geeft een geweldige performance als de blonde chick
die geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken !
Heerlijk genoten van deze Roadmovie-Horrorfilm en de games van Rusty Nail !

avatar van playah26
Aardig vervolg maar kan niet tippen aan deel 1 die stukken beter was.

Acteer prestaties lieten te wensen over, verhaal magertjes maar toch goed te doen.

Dit is gewoon een horror film geen actie\thriller

avatar van Bottleneck
Dat einde en het lachje past goed bij de rest van de film: slecht. Niet spannend, slappe personages, audiovisueel flut en de killer lijkt wel een parodie op slasher-killers. Uiteraard wat hillbillies erbij (alleen dan in de vorm van truckers).. in feite is er helemaal niets mis met zo'n standaardformule maar als een film daar nergens leuk of sterk mee omgaat is het niks. Best knap trouwens dat je na een tijdje weer makkelijk kunt rondhobbelen met een kapotgeslagen knieschijf : ) Gauw vergeten deze suffe zooi.

avatar van Decec
Een goede horror/thriller/misdaad film...
Prima verhaal en goede thriller...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Geen goede HD kwaliteit breedbeeld, soms
geruis...

avatar van Lennert
Het viel te verwachten dat een vervolg na de erg leuke eerste film alleen maar zou tegenvallen. Niet alleen hebben we nu te maken met een verschrikkelijke hoeveelheid slechte acteurs die ook nog eens onsympathieke personages moeten neerzetten. Rusty Nail heeft niet de stem van Ted Levine en is zodoende een stuk minder angstaanjagend, terwijl men in de vorm van Nik een van de meest vervelende jongvolwassenen die ik ooit in een dergelijke film heb mogen aanschouwen. Slechte editting, oninteressante kills, een daverend gebrek aan spanning en bovenal erg lelijke cinematografie. En dan is er natuurlijk ook weer zo'n verplicht einde waar films als dit altijd onder lijden. Laat deel 3 maar zitten.

Confusie
Deze vond ik nog wel aardig. Rusty heeft hier de stem van een ferme negert en komt tenminste nooit duidelijk in beeld. Bij het derde deel dacht de regisseur blijkbaar dat het wel eens leuk zou zijn om hem toch maar eens een full frontal facing te geven, en dus heeft Rusty ineens het gezicht
van een of andere B-acteur. Waardoor in mijn beleving de essentie van deze serie redelijk verloren gaat.

Als dat de wijze moet zijn waarop een potentieel icoon uiteindelijk aan ons gepresenteerd wordt, met het uiterlijk van een of andere come lately.

Prima dat ze verschillende acteurs gebruiken maar hou ze dan ook allemaal buiten beeld, lijkt mij. En anders hadden ze het vanaf het begin al moeten doen, in de vorm van Ted Levine bijvoorbeeld, die zoiets wel zou kunnen dragen.

De eerste is duidelijk de beste en de derde duidelijk de minste, maar hoe dan ook vind ik ze in bepaalde mate allemaal wel vermakelijk en dit wel een geinige reeks waarvan ik ook een vierde eventueel nog wel een kansje zou willen geven.

avatar van xxERWINxx
Redelijke film, einde is wel spannend, maar de rest van de film niet zo, aangezien je hier al direct weet wie hierachter zit en in deel 1 was het allemaal nog nieuw en mysterieus.
Daarom is dit deel wel minder dan deel 1, enige wat raar was dat het de ene moment donker was en paar seconde later opeens weer licht ?
Toch maakt het einde wel een hoop goed met spanning, op naar deel 3

avatar van jordandejong
Begint behoorlijke zwak, met een hele lelijke tv-movie achtige look, maar wordt naarmate de film verder vordert toch wel zeer vermakelijk.

Het groepje opgejaagde twintigers is niet bijster interessant. Die gothic guy is in het begin zelfs bloedirritant, maar wordt in het heetst van de strijd eigenlijk nog het meest vermakelijke personage. Rusty Nail gaat in dit tweede deel wat bruter te werk, wat voor een aantal gore scenes zorgt. Grotendeels verdwenen is echter het 'stalk'-gedeelte wat deel 1 zo sterk maakte. Het gevoel dat Rusty Nail op ieder moment overal kan opduiken met zijn truck, dat is hier dus iets minder. Toch zitten er ook wel wat spannende scenes in, met als hoogtepunt de crash tussen de truck en de old-timer. Tof gefilmd.

Op veel momenten erg simpel en cliche, en vaak zelfs nogal dommig. Maar dommig heeft ook z'n charme, zolang het maar vermakelijk is. En dat is Joy Ride 2 dus wel. Af en toe zelfs even aardig spannend.