Daffy Duck's Movie: Fantastic Island (1983)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Friz Freleng, Chuck Jones, Robert McKimson, Phil Monroe en David Detiege
met de stemmen van Mel Blanc, June Foray en Les Tremayne

Daffy Duck en Speedy Gonzales vinden een schatkaart dat hen naar een wensput leidt. Daffy richt er een vakantieoord op en zo kunnen diverse Looney Tunes-figuren hun wens doen. Ondertussen doen Yosemite Sam en Tasmanian Devil er alles aan om hun schatkaart terug te krijgen.

avatar van streeter
Jammer dat deze niet op DVD is - ik vond die compilatie-films altijd erg leuk.
In deze zijn 10 filmpjes van tussen 1949 en 1963 te zien.

avatar van FillumGek
Ja ik had hem maar eens toegevoegd. Vroeger op video gehad en vond hem heel erg leuk. Was sowieso gek van Looney Tunes.

Helaas kan ik hem niet meer herzien, misschien als hij een keer op tv komt. Goeie ouwe tijd...

Deze film echt heel lang op de video band gehad.. echt leuke film was dat

avatar van FillumGek
Weer gezien en ik voelde me weer als een kind zo blij. Als kind heb ik deze heel erg vaak gezien, evenals vele andere LT-filmpjes. Leuk om hem nu weer terug te zien.

Een aantal Looney Tunes figuurtjes doen een wens en aan de hand van die wens wordt een kortfilmpje getoond. Die kortfilmpjes zijn zoals altijd geweldig. De grappen op zich zijn wat kinderachtig natuurlijk, maar het zijn vaak de personages die echt grappig zijn. De manier waarop ze bewegen, praten of geanimeerd zijn. Zo moest ik lachen om Sylvester, wanneer hij extreem snel naar zijn ziekenhuisbed terug hinkelt. Gewoon heel leuk geanimeerd. En zo zijn er nog wel tig voorbeelden te noemen. Ik merkte ook dat ik de Looney Tunes stiekem veel leuker vind dan Disney's Donald en co.

avatar van Decec
Een matig familie/animatie/komedie film...
Leuk verhaal...
Geschikt voor jeugdfilm...
Wel vroeger gezien...
Vreselijk achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Alleen 4:3 beeld, geen breedbeeld...