The Looney, Looney, Looney Bugs Bunny Movie (1981)

Animatie / Familie

geregisseerd door Gerry Chiniquy, Friz Freleng en Phil Monroe
met de stemmen van Mel Blanc, June Foray en Stan Freberg

Tweede van drie Bugs-Bunnyfilms bestaande uit een compilatie van oud materiaal samengebonden door nieuw materiaal. Het nieuwe materiaal bestaat hier uit een ceremonie waarbij oude Looney-Tunesfilms nog eenmaal vertoond worden.

Miep miep!!!

Dirigent
Bugs Bunny vind ik altijd een leuk personage uit de Looney Tunes en hier heeft hij dan ook een grote rol verder is Daffy Duck ook erg leuk om naar te kijken dus ik vind dit wel leuke films.

avatar van tommykonijn
Ik vind Bugs Bunny ook een geniaal personage in The Looney Tunes maar zijn Films vind ik minder maar toch niet slecht dus The Looney, Looney, Looney Bus Bunny Movie vind ik Vermakelijk maar meer niet.

avatar van clockwork72
Miep Miiiiieeeep!!!!

avatar van henkula
Ehh, what's up, doc?

Dick2008
Stan Freberg is ook een mooie komiek geweest. Ik lig altijd dubbel bij zijn versie van Harry Belanfonte Day-O. Too loud man, my ears. . En verder natuurlijk Mel Blanc die o.a. ook de Woody Woodpecker stem deed.

De Bugs Bunny en Daffy Duck cartoons zijn hartstikkelijke leuk. Grootste verschil is dat een cartoon een aantal minuten duurt en dat je nou zit met een filmlengte, waarbij je tussendoor wordt opgescheept met tekenfilms die helemaal niet leuk zijn, het resultaat, 2.0.

avatar van MizKriz
Ik ben een eeuwige Looney Tunes fan,
dit vind ik dan werkelijk ook de geniaalste "film", ook de geestigste.
Ik vind het wel een beetje triest dat enkel Daffy Duck en Bugs Bunny er in voorkwamen,
de andere Looney Tuners hadden ook wel een iets grotere rol mogen hebben in deze.
Maar deze is wel erg vermakelijk, je moet natuurlijk een Looney Tune liefhebber zijn.

Dick2008 schreef:

Een matige compilatiefilm deze film. Miep miep komt er niet in voor en gelukkig maar. Wel Yosemite Sam en die vind ik ook al tamelijk irritant en diens aandeel in de film is vrij groot.

Eerst wordt er begonnen met de oscar winnende Knighty Knight Bugs, die wel redelijk is, maar zoals gezegd, ik vind Sam niet leuk. Vervolgens krijgen je dan een drie act film met vrij lange gedeelten, waarin er gerefereerd wordt naar de slapstick- en gangsterfilms van vroeger, en als laatste de award-uitreiking bij films. Het duurt vrij lang voor de voor mij favoriete Looney Tunes naast Bugs Bunny aan de orde komen. Maar na een half uur wordt het wachten toch beloond, eerst Porky + Daffy, vervolgens Sylvester + Tweety. Aan het eind komen dan Daffy + Bugs tegenover elkaar te staan. Dat laatste gedeelte is dan meteen het leukste. Verder terug in de film zitten er hier en daar ook leuke gedeelten in, maar het wordt dus wel gecombineerd met andere stukken film, die niet zo leuk zijn en jammer dat ze dat zo hebben gedaan. Hierdoor is het niet zo erg geslaagd, maar dat is wel vaker zo met speelfilm-versies die van oorsprong heel korte films waren. Gelukkig viel er toch nog wel één en ander te lachen, vooral aan het einde dus. Het is wel leuk getekend dat wel en de stemmen, die bijna allemaal door Blanc zijn gedaan, zijn erg goed. Op de dvd zijn nog 3 extra cartoons, ook mooi meegenomen.
Bij IMDb is mijn stem 4.0

Leuke poster hier.

avatar van Decec
Een redelijk familie/animatie/komedie/muziek/misdaad/western film...
Gewoon leuk verhaal,
geschikt voor jeugdfilm...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Alleen 4:3 beeld, geen breedbeeld,
goed kwaliteit kort beeld...

avatar van renzoroy
Decec schreef:
Een redelijk familie/animatie/komedie/muziek/misdaad/western film...
Gewoon leuk verhaal,
geschikt voor jeugdfilm...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Alleen 4:3 beeld, geen breedbeeld,
goed kwaliteit kort beeld...

Dolby digital en breedbeeld bestonden nog niet in 1981...
En geschikt voor jeugdfilm? de looney tunes films worden over het algemeen ook gemaakt voor de jeugd...

avatar van Decec
Jawel andere films hebben ook dolby digital voor oude jaartal