War (2007)

Alternatieve titel: Rogue Assassin

Actie / Thriller

geregisseerd door Philip G. Atwell
met Jet Li, Jason Statham en Devon Aoki

Wanneer de collega van FBI-agent Jack Crawford wordt vermoord door de mysterieuze huurmoordenaar 'Rogue', zweert hij wraak te nemen. Wat volgt is een intensieve klopjacht op 'Rogue', die bovendien een dodelijke oorlog heeft ontketend tussen twee Aziatische misdaadsyndicaten.

avatar van Poeha
Wederom een fijne aktiefilm, ditmaal met met Statham en Li samen in één film. Standaard of niet, dit is het soort film dat ik zo nu en dan graag zie. Eén van hun betere films. Daarentegen was het einde niet bepaald standaard. Die plotwending zag ik ook niet aankomen.

avatar van Toontje G
Niet aan beginnen, zonde van de tijd. Ik kan niet begrijpen dat een film als deze nog een gemm. haalt van meer dan 3 sterren. Er is werkelijk niemand in deze film die een beetje een redelijke prestatie neerzet. Wat een amateuristisch gedoe zeg.

avatar van elandenburg
Waanzinning goeie film, actie, verhaallijn, spanning etc.

Matige film waarin een agent al jaren op zoek is naar de moordenaar van zijn partner. Een simpel verhaaltje met clichématige personages. Hierdoor is de film wat aan de saaie kant. De plottwist tegen het einde kan dit ook niet goedmaken. De actie ziet er wel aardig uit, maar allemaal al eens eerder en beter gezien.

avatar van hutsekluts
Voor de tweede keer deze film gezien (was hem eigenlijk al weer vergeten) maar vond m.n. het slot (nu) niet goed. Het roept te veel vragen op die afbreuk doen aan de verhaallijn en de motieven van Crawford (Staham).

avatar van ILDIB
102 minuten cliche na cliche en verzameling van scenes die wel ergens anders zijn langsgekomen. Statham kijkt stoer, heeft natuurlijke een muscle car en li knokt er op los. Enkel het plotje was nog enigzins verheffend.

Ik snap eigenlijk niet deze redelijk hoge gemiddelde score. Het is gewoon een doodnormale actiefilm met een erg standaard verhaaltje.

avatar van Brabants
Altijd mooi uitgangspunt wanneer een verhaal gebaseerd is op twee karakters, die met elkaar nog een appeltje te schillen hebben. Jet Li en Jason Statham zijn allebei eigenzinnige persoonlijkheden met bepaalde vaardigheden die elkaar op dit gebied mooi aanvullen. Het script zit goed in mekaar en de Triade en Yakuza geeft het toch zeker een interessante aanvulling. Het geheel resulteert dan ook in een zeer vermakelijke film.

avatar van Sergio Leone
Vrij slecht.

Sowieso is het verhaaltje moeilijk volgen doordat iedereen op elkaar lijkt - het klinkt simplistisch, maar het is zo. Verder wordt er aardig wat geknokt en het spel waarin meerdere kampen tegen elkaar uitgespeeld wordt is een degelijk uitgangspunt.
De twistjes op het einde doen het niet voor mij. De eerste twist had de tweede niet nodig - die is onnodig en voegt geen klop toe aan het voorgaande.

Jason Statham versus Jet Li is een leuke combo en vooral Li vind ik aardig bezig. Hij kan enkel geen fatsoenlijk Engels. Statham is zoals in elke andere film en hem als slechterik zien is ook eens nieuw, al merk je daar de ganse film langs niks van.

Grootste manco is de regie, en dan vooral de editing. In de montagekamer moet er toch serieus wat misgelopen zijn. Van knokpartijen is amper iets te zien. Te pas maar vooral te onpas flitsen er snelle shots door beeld, worden er wat close-ups tussenin gegooid e.d. Meh.

avatar van John Milton
Ik zag net tot mijn grote schrik dat ik deze op 4 sterren had staan. Op een schaal van 1 tot 10, ja.
Wat een prutfilm. Op bijna alles wat wel behoorlijk wat aan te merken.

I love Statham.

pff....minst goede statham in mijn ogen ,ik zag de plot al van kilometers ver aankomen ,een geluk dat statham en li er nog wat plezier in hadden.Nee,gene vette.toch 2.5 voor de goede actie.

avatar van W.V.
Slecht script, zeer matig geacteerd, redelijke actescenes, verwarrend verhaal, zwakke muziek.
Kortom verspilde moeite, heb de film bekeken, was blij dat het er op zat.
Een 1 voor de moeite

avatar van Kondoro0614
Rogue Assassin

‘Rogue Assassin’ is een film dat ik eigenlijk voorheen al wel eens gezien heb, ik heb om een bepaalde reden de film verwijderd van mijn stemmenlijst en gisteren weer besloten hem opnieuw te bekijken. Bij de herziening wist ik eigenlijk vrij weinig nog van de film, een groot raadsel ook wel want het is al best wel een tijd geleden dat ik hem gezien heb, de zit was wel erg leuk en heb me ook uitstekend weten te vermaken.

De film heeft uiteraard geen super verhaal, je hoeft het niet te verwachten en je krijgt het ook zeker niet aangerijkt. Toch weet ‘Philip G. Atwell’ (die helaas Rogue Assassin al enige film heeft geregisseerd) er wel gewoon een spektakel van te maken, zeker is dit ook omdat Statham een heerlijk rol heeft en plak daar maar Jet Li bij, dan heb je een leuke vrijdagavond fight film voorgeschoteld. Toch is de film niet meer wat ik er van verwachtte en is de plottwist echt om te janken.

Ik wou dit in het middenstuk misschien wel mijn lieveling film van Statham noemen, het was oprecht zeer fijn om naar te kijken, de Chinatown Gang-Fights, de personage die Jet Li speelt en de districten zijn gewoon gaaf maar, om deze te kijken zou je ook een ‘Revenge of the Green Dragons (2014)' kunnen kijken, een misschien niet zo’n goeie film als ‘Rogue Assassin’, hij is wel erg gaaf!

Het verhaal is eigenlijk best wel kalmpjes. Crawford en Tom Lone zijn politie partners die samen op pad zijn gegaan en wat misdaden hebben ontdekt. Op een dag word er een huurmoordenaar of, gang-member naar het huis van Tom Lone gestuurd om hem en zijn familie te vermoorden. Tom Lone maakt mee dat zijn vrouw en dochtertje worden vermoord en dan word het zwart. Crawford komt aan bij het huis van Tom Lone en zit dat deze is af gefikt en besluit op de moordenaars uit te gaan. We komen dan snel uit bij de bepaalde clans die zich afspelen en zien daar de karakter ‘Rogue’ die word gespeeld door Jet Li. Crawford verdenkt rogue van het uitmoorden op zijn vriend en de familie en wil deze hoe dan ook pakken. We razen langs veel gangfights waaruit we zien dat de Rogue tegen beiden aan het vechten is.

We komen uit op een plottwist : de rogue is eigenlijk Tom Lone die zich heeft laten verbouwen doormiddel van plastisch chirurgie en daarna de vijanden wil vermoorden, zo ook Crawford die op het eind best wel makkelijk neergeschoten word waarna Tom vlucht en de film algauw stopt

Helaas is de plottwist niet gunstig uitgevallen waardoor ik de film toch minder leuk heb gevonden. Toch is het prima om naar te kijken, het verhaal is redelijk en daar blijft het bij. Statham speelt heerlijk, zo ook Jet Li en de actie is zeker erg gaaf. Heb me vermaakt maar, het is geen topper!

avatar van sandero16
Leuke film voor een keer. Op sommige punten wat ongeloofwaardig en heb Statham wel beter zien acteren.

Genoeg actie en veel was voorspelbaar. Het einde was wel weer verassend, waardoor ik toch op drie sterren uitkom.

vaag verhaal met een onbevredigend einde.Je blijft wel kijken maar je stelt je ook steeds de vraag: wie is wie ..Jammer!

avatar van macrobody
Doorsnee actiefilmpje die nogal ingewikkeld in elkaar zit met personages en tegen het einde van de film was ik er nog niet uit. Persoonlijk vind ik een film met Jason en Jet Li altijd de moeite waard en deze valt in de categorie wat mindere films, maar nog altijd net een voldoende voor de one-liners en vecht scenes.

Tarkus schreef:
Prima actiefilm, met veel gevechtscènes en vooral shoot-outs.
Zeer goede vertolkingen van Jet Li en Jason Statham die ook zeer goed op elkaar ingespeeld zijn.
Het scenario is uitstekend en zeer goed uitgewerkt, en het einde had ik zeker niet verwacht, het was een complete verrassing.
Bovendien is de soundtrack ook nog eens van prima kwaliteit.
Voor mij is dit een van de betere actiefilms, met een goed verhaal, van de laatste jaren.

Leuk om deze film weer eens te kunnen bekijken, is en blijft een uitstekende actiefilm met een goed scenario, wat niet altijd zo is bij dit soort films.