ad
  • 8.183.828 stemmen

He Was a Quiet Man (2007)

Drama / Thriller | 95 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Frank A. Cappello

Met onder meer: Christian Slater, Elisha Cuthbert en William H. Macy

Over He Was a Quiet Man

"He seemed like such a nice guy.. He pretty much kept to himself..."

Bob Maconel (Christian Slater) is een saaie, verwarde man met een nietszeggende baan. Hij werkt in een grijs kantoor en wordt ontweken door zijn collega's. Als hij het allemaal niet meer ziet zitten besluit hij een revolver mee naar zijn werk te nemen om zijn collega's en daarna zichzelf om te brengen.

image

Ralf Coleman

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Einde was een beetje slap. Weet niet eens of ik het wel echt heb begrepen. Maar wel apart in ieder geval.

avatar van WeZet

WeZet

Erg deprimerend, kan me er op veel vlakken mee identificeren. Niet begrepen/geaccepteerd worden, er buiten vallen etc. Zoiets bouwt zich op, en de tand des tijds zorgt er (moeten we er hier maar bij denken) dat het voor de hoofdpersoon ook allemaal niet meer uit maakt. Het leven werd even op zijn kop gezet door dat gigantische gebrek aan liefde en erkenning, dat er opeens leek te zijn, als een mirakel. Dan, wanneer de geest tot de conclussie komt dat iedereen tegen je is (wat erg zwart/wit is neergezet, want hufters waren het allemaal) is er niks meer te doen. Hulp kwam te laat. Dramatisch. Het geheel bleef interessant door de plottwists (Coleman, de liefde en de conclussie dat het allemaal toch niks was na zijn heldenstatus.)

Days are numbers, I'm out of time. It's still the same, nothing changed, . The shadow of a lonely man, is all that's left of me.

Mijn gevoel bij deze film. De voorbijflitsende auto's geven dat goed weer. Ijzersterke prent rond een depressieve man (en die vissen hinten naar een lichte psychose wellicht). Kan me ook wel vinden in de theorie dat alleen het einde 'echt' was, en de rest in zijn hoofd afgespeeld werd. Sommige taferelen (VIP Creative etc.) waren anders ook wat onrealistisch.

avatar van Robi

Robi

Psychologische film over een man die erg in de war is. Verhaal is weliswaar erg ongeloofwaardig maar wel erg mooi opgebouwd en ook mooi vorm gegeven. Bovendien weet het alles van het begin tot het einde erg te boeien. Maar of het einde nou zo bevredigend is, daar ben ik voor mezelf nog niet uit. Misschien als ik hem een volgende keer nog eens kijk.

avatar van Rmie

Rmie

Robi schreef:

Het grootste gedeelte is ook ongeloofwaardig, daar het zich alleeen afspeelde in het hoofd van deze man. [/spoiler. Denk ... aan de kogel die hij vindt voordat hij zichzelf door het hoofd schiet]

avatar van Rodney9

Rodney9

Erg interessante en onvoorspelbare film

het acteerwerk is geweldig, met name william h macy en elisa cuthberg

ook zo jammer dat de trailer zo misleidend is

verdient wat mij betreft een hogere waardering

avatar van dimi303

dimi303

Vanavond wordt de film vertoond in Virus op canvas om 22:55.

Dreiecke

Hoe kun je het programma van Virus vinden, dimi? Op de Canvas site staat de inhoud niet vermeld.

Ik zocht er ook naar. Maar iig bedankt!

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

http://virus.canvas.be/ -edit- zo'n titel wordt altijd pas op de dag van uitzending bekendgemaakt.

Dank! Alsnog ingevoerd.

Meneer Bungel schreef:

Mooi, bij mijn favorieten gezet

avatar van dimi303

dimi303

Dreiecke schreef:

Mooi, bij mijn favorieten gezet

Virus ga ik direct eens instellen zodat hij elke aflevering opneemt dan vergeet ik het nooit meer.

Dreiecke

Een bizarre en bijzondere film. Een film met zwarte humor en absurde gebeurtenissen.

Precies iets voor mij dus

En goed gecaste en goed spelende hoofdrolspeler en tussen de overige kantoormensen zaten ook wat meer karikaturale types. Allerlei zaken passeren de revue, zoals manipulatie, pesten, onmacht, keuzes.

Verder is het een prachtige film over een man die volledig levensmoe is en die transformeert naar een man die liefde leert kennen. Romantisch en bijzonder om te zien. Ook wordt je als kijker wisselend emottioneel bewogen, al naar gelang de gemoedstoestand van de hoofdpersoon, knap verwezenlijkt. Later komt de waarheid rondom de hele film naar boven, welke ik een behoorlijke verrassing vond.

De uitvoering is goed en mooi, qua beeld en geluid.

Een bijzondere film, nogmaals.

avatar van tomzorz

tomzorz

Een sterke film die verassend goed in elkaar zit. Het gaat zo'n beetje heen en weer tussen het absurde en (hard uitgedrukt) melodramatische. Een gewaagde maar geslaagde combinatie.

Op een bepaald moment dacht ik de film 'cliché' op te kunnen spelden, maar dan nam ie toch weer net op tijd een onverwachte wending. Zeker de moeite waard.

Tarkus

Boven alle verwachtingen is dit wel een goede film.

Sterke vertolking van Christian Slater en ook van Elisha Cuthbert.

Een wat raar verhaal, maar het zit wel goed in elkaar, met vele verrassingen.

Heb wel genoten van deze vrij onbekende prent.

gauke

Een wat "andere" film met een delicaat thema, die nog het beste als een mix van een betrokken, voorzichtige en clichématige karakterstudie (van een verrotte geest) en een macabere klucht kan worden omschreven. Het camerawerk kan je slim noemen en Christian Slater presteert sterk in zijn rol van bebrilde antiheld. De rest van de cast daarentegen vond ik middelmatig en de soundtrack werkt ronduit storend.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Heerlijke film, redelijk deprimerend zoals meerdere hebben geschreven maar tegelijkertijd ook weer met de nodige zwarte humor.

Christian Slater speelt zijn rol met overtuiging maar ik was vooral helemaal weg van de bloedmooie Elisha Cuthbert, ze was letterlijk en figuurlijk geknipt voor haar rol.

De plottwist op het einde zag ik jammer genoeg wel aan komen, ik had al sterk het idee dat het niet helemaal de realiteit moest voorstellen wat er zich afspeelde maar tegelijkertijd heb ik me daar ook niet aan geërgerd.

Ik heb mij laten meevoeren door de droomwereld van Bob omdat ik al vrij snel door had dat dat de richting was waar de regisseur naar toe wou.

He Was a Quiet Man is dus misschien hier en daar een tikkeltje voorspelbaar, maar als je daar over heen kan kijken en kan zien hoe mooi de film in elkaar steekt kan je hier zeker van genieten en in mee leven.

Fijne film en zeker een hoger cijfer waard.

scorsese

Redelijke film waarin een schuchtere man de held op het werk wordt als hij een schutter neerschiet. De film heeft een nogal onvoorspelbaar verloop, wat uiteraard een pluspunt is. Hierdoor wellicht wel wat onevenwichtig soms. Christian Slater zet een goede rol neer als de eenling waarbij de rollen worden omgedraaid. Ondanks het wat tegenvallende einde toch nog 3.0 sterren.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

In deze sterke feel good movie laat Christian Slater een andere kant van acteer kunsten zien.

Het verhaal weet goed te combineren met de genre's drama en komedie, wat verspreid wordt over het hele verhaal.

Ook de situaties van uit de ogen van Slater worden goed bedacht en geprobeerd op een realistische manier neer te zetten.

Goeie (sterke) film dus!

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Veel te dik aangezette satire. De kantoor-verhoudingen zullen bekend voorkomen en zijn het sterkste punt, maar Christian Slater is te veel een karikatuur van de kantoor-schlemiel.

William H. Macy is dan net weer zo'n acteur die zoiets naar grotere hoogte zou kunnen tillen, maar meer dan een bijrolletje is het niet.

Verder zijn grapjes over stoma's nooit leuk en al met al zakt de film na een sterke start langzaam maar zeker finaal door z'n enkels.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2090 stemmen

Te wisselvallig. De somberheid is er soms de kunstzinnigheid ook maar als totaal niet overtuigend genoeg.

avatar van goongumpa

goongumpa

Opdringerige satire zonder enige subtiliteit; te sentimenteel, niet grappig en audiovisueel een misbaksel. CGI zag er zelden zo slecht uit. En die pratende vissen, wie dacht dat dat een goed idee was???

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Sommige nemen deze film echt serieus op, het is echter een komedie!

avatar van Pacino74

Pacino74

Surrealistische film waarin een hilarisch vermomde Christian Slater als een saaie kantoorklerk Bob Maconel die met vissen praat en plannen maakt om zijn verdomde collega's maniakaal op te blazen en overhoop te schieten. Een andere collegamaniac is hem hierin voor en daardoor groeit hij per ongeluk uit tot de held van de werkvloer. Zijn interesse blijft echter uitgaan naar de vrouw van zijn dromen, een sober spelende Elisha Cuthbert, totaal verland door een schotwond bij de moordpartij. Dit gegeven maakt de film wat duister en zwart en moeilijker te verteren, helaas ook zonder happy end. 2,5*

avatar van james_cameron

james_cameron

Christian Slater ziet er tof uit en doet zijn best, maar hij kan niet voorkomen dat deze zwarte komedie de plank behoorlijk mis slaat. Het vlakke script is de voornaamste boosdoener, tevens ziet alles er bijzonder lelijk en goedkoop uit. De aanwezigheid van de mooie Elisha Cuthbert maakt één en ander nog net draaglijk, maar het is flink doorbijten.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Slecht is 't absoluut niet, het is een bijzondere prent. Maar uiteindelijk ga je er na een uur de flauwheid van inzien en blijkt het een film te zijn die bar weinig te vertellen heeft. Daarnaast laat de uitwerking te wensen over. Bij momenten best leuke dingen gezien, maar als geheel toch niet overtuigend.

BBarbie

Warrige film over een psychoot, die zijn wraakgevoelens in de war gestuurd ziet door een collega. Wat er vervolgens gebeurt, maakt de film er niet geloofwaardiger op. De acteerprestaties van Slater en Cuthbert kunnen net voorkomen dat de film een negatieve waardering krijgt.