Mimic 2 (2001)

Thriller / Horror

geregisseerd door Jean de Segonzac
met Alix Koromzay, Will Estes en Bruno Campos

Een detective uit New York en de insectenkenner Remy komen er achter wie de verdachte is van drie moorden. Moorden waarbij de gezichten van de slachtoffers op brute wijze zijn verwijderd. De verdachte is een grote gemuteerde kakkerlak die het gezicht draagt van zijn laatste slachtoffer. Zijn doel is zich voort te planten met Remy...

BS
geen idee dat er ook een deel2 van was.
Deel 1 is wel apart, maar of dit ook iets is is nog maar de vraag.

avatar van NERD
HAHAHAH, ik zie het al helemaal voor me. Een kakkerlak van 2 meter met het gezicht van een 26 jarige kantoor jup.

BS
Vond vooral de sfeer heel goed, hij is goed "gemimic" van deel 1.
De aanpak van de film komt veel overeen met deel 1 en hij is een best geslaagde deel 2.Iets minder verhaal,iets meer spanning, iets donkerder en ietsje smeriger.
evenals deel 1, 3 sterren

Gisteravond naar de sneak geweest ' THEY' die was slecht zeer slecht zelfs maar dit gedrocht van een film sloeg echt alles een van de slechtse films allertijden en de special effects komen regelrecht uit sesamstraat, film is ook uitermate geschikt voor kinderen tussen de 8 en twaalf jaar en wat het genre betreft verander dit maar in DRAMA...

Huur een rubberpak & zoek een leeg gebouw en je kan mimic 2 maken

avatar van kungfuzombie
komt volgens mij alweer een nieuwe aan. niet echt nodig lijkt me

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zo'n film die na een dag al weer uit je geheugen is verdwenen. Een cliché rommelwerkje, waarvan hooguit een 5 á 10 minuten van materiaal nog enigszins vermakelijk was. De rest was zo saai en ongeïnspireerd als wat.

En ik sluit me er ook bij aan. Wacht op de derde, die is nog veel slechter dan deze film.

Dat krijg je nu met al die sequels.

2*, ik kan niet te laag gaan, ik moet mimic 3 nog veel minder gaan geven.

Net als wat ik vermelde bij deel 3, vind ik het zonde dat er zulke vervolgen zijn uitgebracht. En dat terwijl Mimic 1 echt wel behoorlijk in druk op me heeft gemaakt.

avatar van Yoeri
ik vond dit deel beter dan deel 1.
omdat de spanning hier beter was en niet zo'n lange verhaallijn zoals in deel 1
dus snap ik niet waarom jullie hem zo slecht vinde
maja ik geef hem 3 sterren

avatar van pjutter
deel 1 veel mij alles mee, daar had ik echt een super trieste film verwacht, maar dat was mij nog een 3* waard,
nu dacht ik: deze MOEST slecht zijn,
en dat was het geval!!

acteurs en actrices die hun beroep ten schande maken, zo slecht was het acteerwerk,
een flinterdunne verhaallijn, met geen rare wendingen, alles was totaal voorspelbaar, niks geen spanning of meelevendheid met de karakters,
om maar te zwijgen over de soundtrack

avatar van 606
Yoeri schreef:
ik vond dit deel beter dan deel 1.
omdat de spanning hier beter was en niet zo'n lange verhaallijn zoals in deel 1
dus snap ik niet waarom jullie hem zo slecht vinde
maja ik geef hem 3 sterren

toch vind ik deze niet slecht.
maar gelukkig smaken verschillen.

3,5 ster

avatar van psycholamp
Snel skippen. Rukfilm eerste klas, totaal niet inhakend op deel 1, die ook al niet echt geweldig was.

avatar van ML Webdesign
Ik vond m niet eens zo slecht, heb best genoten.

avatar van INSTITUT777
redelijk vervolg op de niet al te beste Mimic. 2*

kaydegreef
Een zeer slechte film: slechte special effects, slechte acteerprestaties, de moorden waren zéér slecht uitgewerkt, er is geen 'inlevingsvermogen' met de personages, enz...

Een flop!

(Ik kijk nu al uit naar "Mimic 3", veel slechter dan deze film kan die toch niet zijn )

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Flauw vervolg.

De dubieuze regisseur De Segonzac kreeg de moeilijke opdracht het amusante deel 1 te doen verbleken. Dit lukte hem echter van geen kant, maar echt slecht wordt het geenszins. Over een andere boeg gegooid en meer gericht op actie dan spanning, wacht de kijker een onderhoudende maar zeer clichématige en soms flauwe griezelfilm. Tegen het einde zakt de film behoorlijk in.

Doorsnee.

avatar van Boeikens
Een eerder teleurstellend vervolg op een goed eerste deel maar op zich niet zó slecht als snel tussendoortje.

avatar van Left4Dead
Vervolg op een hele leuke film. Eens zien wat deze brengt nadat deel 1 door Guillermo del Toro schitterend geregisseerd werd.

In ieder geval zet de film zich voort met het fundament van deel 1, een gemuteerde kakkerlak.
Aangezien deel 1 op vele manieren ook luchtig gebracht is was ik benieuwd of dat nu ook zou gebeuren. En gelukkig wel, de hoofdpersonage met haar problemen speelt leuk met haar script en rol. Problemen voor haar (de mannen in haar leven) worden op onconventionele manieren opgelost . Daarnaast vind er ook nog genoeg spot plaats wat een glimlach doet ontstaan en de film goed doet.

New York wordt weer lekker donker en duister weergeven en creëert daarmee weer een heerlijk sfeertje, ook al is de setting niet altijd even sterk. Na het verstoren van de gemuteerde zijn nest begint de ellende los te barsten. Echter blijft echte spanning achterwege, en daar zie je het gemis van Del Toro. Het camerawerk hier kan de suspense niet krachtig genoeg weergeven.

Het acteerwerk is ok maar niet sterk. Beeld en geluid kan er mee door en scrips ook. Helaas mis ik de echte spanning, einde was leuk. Jean de Segonzac heeft zijn best gedaan, ik heb me ook met dit deel prima vermaakt. Op naar deel 3.

avatar van RuudC
Niet dat de eerste film zo goed was dat ik voldoende aangemoedigd werd om de andere films in de reeks te kijken, maar wanneer je een box hebt gekocht, vind ik het altijd zonde om tweederde ervan maar te negeren. En eerlijk is eerlijk, soms kan een sequel verrassend leuk zijn.

Dat geldt in elk geval niet voor Mimic 2. Al na vijf minuten verklapt de hoofdpersoon in de klas al hoe de film zal verlopen. Wat volgt, is een aaneenschakeling van gebruikelijke schoonheidsfoutjes. Dat klinkt nog steeds te positief, want het gaat er om dat het acteerwerk niet indrukwekkend is, het monster eveneens niet, de ‘actie’ vind constant buiten beeld plaats, het monster duikt op alle verwachte momenten op en uiteindelijk gebeurt er niets boeiends. Na uiterlijk een kwartier heb je sowieso al door dat het niets gaat worden. Het lage budget straalt ervan af. Dat de hoofdpersoon uiteindelijk zwanger is geraakt van het monsterbiedt zowaar nog enige hoop op een leuk, slecht derde deel, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat niemand er op zit te wachten.

avatar van PEN15
Met 1.92/4.5 en de berichten hierzo waarin hard wordt uitgehaald had ik een type flop 100 film verwacht. Toch vond ik het eerste kwartier vrij vermakelijk, vond ik het plot best aardig en was het camerawerk alsmede wat praktische effecten best in orde, al kregen we daar té weinig van te zien! Nadat ze in het schoolgebouw vast zitten dreigt de film al snel eentonig te worden en dat kan het met zijn korte speelduur eigenlijk niet hebben. Ook stelt het open einde dat absoluut niet aangrijpend is vooral teleur. Uiteindelijk vond ik het toch een tikje beter dan die van Del Toro 2.8/5.9 die ook niet geweldig is en vooral grossierde in vreselijke clichés bij de vleet. De vervolgdelen lijken ook steeds korter te worden..