Better Than Chocolate (1999)

Canada
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Wheeler
met Karyn Dwyer, Christina Cox en Wendy Crewson

Deze film vertelt het verhaal van Maggie en haar nieuwe liefde Kim. Maggie is gezakt voor High-school en werkt voor de gespannen Frances die eigenaar is van een homo boekwinkel. Maggie en Kim worden op slag verliefd op elkaar. Net op het moment dat de liefde gaat bloeien komen de broer en moeder van Maggie op bezoek. Zij weten niets van haar sexualiteit en de werkzaamheden in de boekwinkel. Zal Maggie ervoor durven uitkomen...?

sydney
Ik heb hem vanavond gezien. Vond hem een beetje tegenvallen. Zaten wel leuke en goed bedachte situaties in. 3.0*

FisherKing
leuke onderhoudende film;
Twee stemmen :3 en 5 in: dus 4.0

avatar van Tanita
hele mooie zachtaardige feelgoedmovie

"Romantiek/Komedie" zegt de beschrijving. Hmm.. ik vond het niet romantisch, ik vond het niet grappig... Tja, het is een drama. Maar het is ook geen drama. Want er is geen conflict.

avatar van moviefreak#1
De nadruk lag iets te veel op lesbische sex waardoor ik soms het idee kreeg dat Anne Wheeler de film op een verkeerde manier aan de man probeerde te brengen. Zonder de naar mijns inziens overbodige sexscenes was het ook een leuke film geweest. Toch een 3 1/2 omdat ie gewoon super makkelijk wegkeek en ik er een goed gevoel aan overhield. Die scene met de moeder en de dildo was overigens wel geniaal

Wat een mooie poster. veel interessanter van kleurgebruik dan de dvdcover...

Van deze film ben ik blijven dromen.... De meeste films van een tijdje terug durf ik niet te waarderen hier op moviemeter, omdat ik me de films gewoon niet zo goed meer weet te herinneren. En ik dacht toen ik vroeger films zag nog niet in sterren.

Maar deze film is mij zo bijgebleven, dat ik hem wel vier sterren durf te geven! Kan zijn dat dat aangepast wordt, in negatieve of in positieve zin, als ik hem weer eens zie.

Ik vind heel veel dingen leuk aan deze film, maar een paar factoren blijven me storen: waarom is een transsexueel bijna altijd iemand die in een rugby team niet zou misstaan, maar zich ondertussen gigantisch overdreven vrouwelijk gedraagt (dat afschuwelijk falset stemmetje bijv.)? En je maakt mij niet wijs dat ze echt die sleutel van de book store open en bloot naast de voordeur hebben hangen...

Ik heb deze film herzien en vind hem nu vooral erg schattig. De vier sterren laat ik staan.

ja een echte aanrader!

overigens heb ik hem thuis dus liggen dus intresse meld je

avatar van Hilarious
Aparte leuke film. Ik had de film anders verwacht dus ik dacht niet dat Maggie en Kim zo rap samen zouden komen. Maar dat levert wel veel leuke momenten op en Karyn Dwyer en Christina Cox waren goed. Sommige personages waren soms wel wat irritant en weer zo overdreven, maar over het algemeen is dit gewoon een vermakelijke feel good movie,
die dus zeker een voldoende waard is.

sel
blijft een leuke film, ook al heb ik hem al meerdere keren gezien. leuk om met een aantal meiden te bekijken. de rol van de moeder blijft hilarisch.

enorm leuke film, vooral die moeder is erg grappig

avatar van lottetje
leuke film.

hij was inderdaad anders dan verwacht. maar eigenlijk alleen maar in positieve zin.

avatar van lottetje
lottetje schreef:
leuke film.

christina cox is echt geweldig. de kracht tussen Karyn en christina is ook heel erg mooi. en Judy is ook leuk.
Hij was inderdaad anders dan verwacht. maar eigenlijk alleen maar in positieve zin.

Beetje veel van niets, beetje grappig, beetje romantisch (maar je weet niet waarom ze elkaar leuk vinden, dus echt meeleven doe je niet), beetje drama en veel lesbisch....

2 voor de moeite

avatar van villasappho
Ik ken de film met een mooiere voorkant maar dat doet de pret niet drukken het is een leuke film 3

avatar van Groenie
Er wordt in deze film erg amateuristsch en slecht geacteerd door vrijwel de gehele cast. Ik ergerde mij hier aan.

Het ging allemaal veel te gamakkelijk en de karakters werden absoluut niet overtuigend neergezet.
Veel te kinderachtig en te hoog soap gehalte.

Jammer, want had er meer van verwacht!

avatar van FreakyGurrl
als vrouwen liefhebber heb ik eigelijk alleen genoten van de sex scenes...verder vind ik het slecht geacteerd en een mattig verhaal.

avatar van chebby
Slecht geacteerd en slechte verhaallijn, sexscenes zijn natuurlijk altijd leuk om te zien maar om daar nou zo'n slechte film voor te gaan kijken .. 1*

avatar van Leo1954
De film moet het niet van zijn sexscenes hebben, die zijn trouwens weinig expliciet. Gelukkig maar. Het is een leuke film, met genoeg vaart om je te blijven boeien. De conflicten tussen de verschillende voorkeuzes zijn leuk gebracht, zonder zwaar moralistisch te worden. De agressie die steeds heel goed gedoseerd aanwezig is, denk maar aan de koffieman, escaleert en dan wordt het weer eind goed al goed. Het is geen meesterwerk, maar wel een fijne film.

avatar van silent_force89
Deze film was eigenlijk heel anders dan ik had verwacht.
Hij viel iets tegen. Maar dat zou kunnen komen omdat ik meer van ''drama in combi met romantiek'' films houdt.

Maar al met al, vermakelijke, niet te diepgaande film voor een gezellig avondje...

Deze komedie laat zich volgens mij het beste omschrijven als een wat dwaze, soms bedwelmende, oppervlakkige, maar uiterst sympathieke ode of compositie op de dromerige en romantische liefde, vol optimisme en humor, onder het motto: uiteindelijk is er voor iedereen de ware. Op de momenten dat de regisseur pogingen doet om een meer serieus drama te maken, gaat dat onmiddellijk ten koste van de genoemde sympatie.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Better than chocolate. Op de eerste plaats lijkt het een erotisch lesbische film te zijn, maar het is meer/beter dan dat. Deze film is een mooie romantische komedie met een koppel dat echt verliefd lijkt te zijn. De aanwezigheid van de transseksueel is ook wel mooi gedaan. Zoiets zag je voordien enkel bij de films van Almodovar waar het nog meer een 'homo-issue' schijnt te zijn. Deze film is een mooie film over het leven met komische elementen zonder ooit platvoers te worden. Dit zijn zeker geen typetjes, maar wel boeiende figuren. De film is zeker beter dan vele stemmen hier doen uitschijnen.

avatar van Passiebloempje
Slecht acteerwerk (kon die zoenscène - in het begin - onder de douche, niet even overnieuw, ik trek ze erg slecht, die overduidelijke 'filmkussen'), een slap verhaal waarin het hele arsenaal aan moralen is opengetrokken (-het is beter te leven zoals je zelf wilt, ipv zoals er van je wordt verwacht, -een transgender is niet een man verkleed als vrouw, maar een echte vrouw, -je bent niet per se een homo als je het lekker vindt wanneer je prostaatklier wordt gestimuleerd, en -ook boven de 50 mag je nog genieten van je seksualiteit), je zou denken dat de regisseur een man is door het overdreven gekreun in de seksscènes, en wat is eigenlijk de meerwaarde van Paul...? (Ach tuurlijk, die prostaatklier.)
Maar goed, toch best een lekkere 'wegkijk' film met een paar leuke inkoppertjes.

Lila: 'I mean, what's gotten into him...?' XD

Oftewel; een leuke film voor als je echt niets beters te doen hebt.