Bear's Kiss (2002)

2,52

Duitsland / Zweden / Rusland / Spanje / Frankrijk / Italiƫ
Avontuur / Familie

geregisseerd door Sergei Bodrov
met Rebecka Liljeberg, Joachim Król en Sergei Bodrov jr.

Tijdens de tocht door Rusland wordt het circusmeisje Lola verlaten door haar moeder. Lola wordt voortaan verzorgd door de ex-vriend van haar moeder André. André die vroeger trapeze-artiest was, krijgt de opdracht om een beer te temmen. Lola voelt zich tot de beer aangetrokken en leert hem trucs. Op een dag gaat Lola naar haar kamer en vindt daar een man. De enige verklaring is dat de beer is veranderd in een mens. Het circus gaat bankroet en de nieuwe baas wil het publiek voortaan vermaken met het mishandelen van de beer met een zweep. Lola steekt hier een stokje voor.

75 BERICHTEN 1 MENING

Waarom staat hier een Duits-talige poster?

avatar van Purmerend

Misschien konden ze geen Engelstalige vinden.

avatar van BlueJudaskiss
Goede film. Mooie natuuropnames, en een pitte vrijscene die ik niet had verwacht toen ik de film twee jaar geleden huurde. 3,5*

sydney
Vanavond om 23.40u. op Arte. Te ontvangen via schotel en digitale kabel. De Franstalige soundtrack van Arte brengt de originele geluidstoon. De Duitstalige soundtrack brengt waarschijnlijk de nasynchronisatie, maar dat weet ik niet zeker.

avatar van nummervlinder
BlueJudaskiss schreef:

Guh? Dan heb jij toch een andere film gezien .

avatar van BlueJudaskiss
Of jij? Die scene zat er toch wel degelijk in, overigens begeleid door prachtige muziek!

avatar van nummervlinder
BlueJudaskiss schreef:

Versta jij er toch iets anders onder, want datgene wat jij bedoelt, is bij mij toch iets anders... een gewone kusscène hoor. Doodnormaal wat zoo vaak in films voorkomt.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Oke, misschien was pittig het verkeerde woord. Maar een penetratie duidt bij mij zeker toch op een seksscene. Wel een prachtige overigens, en niet alleen vanwege de prachtige Rebecka Liljeberg.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
BlueJudaskiss schreef:

Ik heb van deze film meerder versies gehad. Ik kan je vertellen dat ze niet allemaal even lang zijn.

avatar van BlueJudaskiss
Ik heb de versie zoals die door A-Film in Nederland is uitgebracht!

sydney
Dat is de lange versie in ieder geval. Ik snap niet waarom ze dit doen. De Duitse versie van Fucking Åmål is nl. ook gekuist, m.a.w. de Duitse versie mist ook een essentiële scene.

avatar van niethie
Ik had hier van te voren toch wel wat meer van verwacht, maar helaas bleek het allemaal maar wat standaard te zijn. Het verhaal is lang niet zo leuk uitgewerkt als het plot je hierboven doet geloven en ik vond de film maar een onaantrekkelijk sober/lelijk uitelijk, inclusief sfeertje hebben. Daarnaast kon ik me ook nog eens erg moeilijk inleven in de personages en vond ik het einde erg onbevredigend. Verder was het natuurlijk bijzonder leuk om Liljeberg (die het overgens weer prima deed) weer eens in een film te zien, maar helaas kon ze de rest niet echt goed maken.

2 sterren

avatar van soom
Go.

Ik vond die Rebecka Liljeberg écht geweldig charmant overkomen met haar Engelse (of Zweedse?) tongval, het verhaal pakte me, en ik vond het einde echt geweldig mooi. De zoon van de regisseur was echt een heel mooie jongen. Die ogen van hem, waarin ik bijna de wereld weerspiegeld zag, heel mooie ogen had 'ie..

En natuurlijk: Het circus is magisch.

avatar van wendyvortex
Film die wel heel wankel balanceert tussen jeugdfilm en volwassen drama en daarmee eigenlijk mis schiet.
Enkele mooie scenes maar het plot kabbelt eindeloos door.
Acteerwerk zit regelmatig op Loenatik-niveau dus meeleven is vrijwel uitgesloten.

avatar van arno74
Dromerige romantische fantasy over een meisje en haar relatie met haar beer/vriendje. Interessant uitgangspunt, maar jammer genoeg is de uitwerking erg droog en langdradig. De eenvoudige dialogen komen steeds niet verder dan enkele korte zinnen, hierdoor ontbreekt het aan diepgang waardoor het moeilijk is om de personages te begrijpen of om je in hun situatie in te leven.

Visueel is het wel aardig, en ook de omgeving waarin het zich afspeelt (een reizend circus) is interessant. Sprookjesachtig, maar het mist inhoud.