Shadow Man (2006)

Actie

geregisseerd door Michael Keusch
met Steven Seagal, Skye Bennett en Garrick Hagon

Op een trip naar Boekarest, vijf jaar na de dood van zijn vrouw en zoon, wordt de 8-jarige dochter van een ex-politieman (Steven Seagal) gekidnapt. Hij zoekt naar haar in Boekarest terwijl de Roemeense politie, de Amerikaanse ambassade en Russische agenten hem allemaal volgen, omdat ze denken dat hij een microchip heeft, die de formule bevat voor een virus dat miljoenen mensen van deze aardbol kan laten verdwijnen als het in de verkeerde handen terechtkomt.

avatar van dammit
alweer een actie film met steven seagal en alweer het zelfde soort actie altijd in zijn films net als die belg jon claud van dam ofzo iets

avatar van Movie Jim
Steven Seagal maakt een komische indruk in deze film. Ik bedoel dan eigenlijk met lopen hij loopt als een stijve plank en heeft bijna geen zin om te rennen. En is best wel dik geworden eigenlijk moddervet maar daarom moest ik me kapotlachen toen ik hem zag want ik heb eerder Unter siege gekeken en toen liep hij niet zo beperkt. Voor de rest een redelijke leuke film.

dammit schreef:

14 jaar en geen respect voor Jean-Claude van Damme en Steven Seagal. Schaam je!

avatar van Timecop
dammit schreef:

Zolang jij Saw en jeepers creepers in je top 10 hebt staan neem ik jou niet echt serieus.

avatar van Iron Maiden
Ja, de jeugd van tegenwoordig.
Dit hoort bij je opvoeding!

avatar van Reconquista
Naar een cokedealer stappen en vragen of hij een recept kan uitschrijven voor wat partydrugs, zodat iedereen kwaad wordt en hij een reden heeft om de hele tent in elkaar schoppen. Ja, dat vind ik humor en daarom kijk ik naar zijn b-films.

Hallo, ik wou even reageren op de film van STEVEN SEAGAL er zijn mensen die van deze films houden en hem een goede acteur vinden.
Want we kunnen het niet voor iedereen naar de zin maken.
Dus ze mogen van mij wel meer van die films neerzetten, heb er geen probleem mee.

mvrgr.pedro65

Kijk aan, een latere Seagalfilm waar voor de verandering in de vorm van Eva Pope ook een goed (en mooie) actrice rondliep. Verdomd, zelfs de slechterikken waren niet zo gruwelijk saai als in de meeste Seagalfilms. Daarnaast nog een aantal sterke aikidogevechten en een danig tekort aan voice-dubs. Topfilm?

Meh, het script was redelijk en de film zag er op sommige momenten erg professioneel uit (autoexplosie in het begin), maar was op andere momenten te knullig voor woorden (de ontploffende helicopter). Daarnaast zaten er genoeg momenten in de film dat ik zat te wachten op een stevige knokpartij, terwijl er helemaal niks kwam (verveling tot gevolg).

Toch, van alle Michael Keusch films was dit zeker de beste. Voor een Seagalfilm uit het DTV tijdperk net iets bovengemiddeld.

Ik citeer het begin.!! (in de sportschool)

Seagal "leermeester" zegt, Dim-Mak of andere vechtsporten is niet om iemand PIJN te doen maar om iemand te helpen of genezen.

Dan komt chinaboy "leerling" en zegt,
Sifu leer mij die watermeloen (concept). de intern.
De manier dus, hoe je intern een w.meloen kapot slaat.

Seagal knikt en gooit chinaboy dwars door de muur, dus extern. manier.
Chinaboy ligt bewusteloos op de grond.!!

What the f"ck sloeg die scene nou op.?

avatar van Iron Maiden
dat Seagal nog steeds heerser is.

avatar van 606
Iron Maiden schreef:
dat Seagal nog steeds heerser is.

mooi gezegt

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond dit niet de beste film van Seagal, maar hij was ook niet superslecht. Er zat wel goede actie in, het was wel een standaard-verhaal maar dat had ik al verwacht dus dat boeit me niet zoveel.

avatar van The Almighty
Goede actie, redelijke acteerprestaties en een random verhaal. 3*

avatar van patrick17
Deze film had ik van Seagal nog niet gezien dus was het mooi meegenomen. Seagal ben ik altijd wel fan van en dit is ook zeker geen slechte film van hem. Zat weer voldoende actie in. Verhaal is simpel maar wel vermakelijk. De dame met wie hij ging samen werken had ook wel iets.

2.5 *

CaptainTwisted
The Almighty schreef:
Goede actie, redelijke acteerprestaties en een random verhaal. 3*

Beter had ik het niet kunnen zeggen!

GuyB
It ain't over til the wolf howls.

Seagal doet het rustiger aan, houdt zich bij interne, externe manieren en wapengeknetter. Het verhaal is standaard en de acteerprestaties zijn zeker goed.

avatar van MovieHolic
Iron Maiden schreef:

14 jaar en geen respect voor Jean-Claude van Damme en Steven Seagal. Schaam je!

Haha, zou jij je niet eens schamen voor die uitspraak? Ik ben het ondanks mijn leeftijd roerend met hem eens, het zijn waardeloze acteurs

avatar van yeyo
Beiden de laatste jaren in niks benoemenswaardig mee gespeeld, maar ze hebben allebei toch een paar bescheiden actieklassiekers op hun palmares staan. Ook een beetje kansloos en vooral afgezaagd om Seagal en Van Damme de grond in te boren..

avatar van Arabyus
Deze film viel me eigenlijk tegen van Steven Seagal.

avatar van Lefgozer
Deze viel me ietsjes tegen van de heer Seagal, maar zoals al zijn films was ie weer leuk weg te kijken. Wat ik alleen niet snapte is hoe in het laatste gevecht in de bibliotheek tegen twee man, waarbij hij zijn pistool zogenaamd gaf aan die ene crimineel, de andere crimineel opeens al dood op de grond lag?

Dertien in een dozijn actiefilm met Seagal die de film wat extra's geeft. Behalve zijn gewicht bedoel ik een totaal ongeinspireerde matte vertolking die vermakelijk is op een lachwekkende manier. Dit terwijl hij ditmaal nog best wat actiescenes doet (zonder echt te bewegen overigens) en zelfs zijn eigen stem kan gebruikt worden i.t.t. veel andere recente films van hem.

The Scorcher
In de jaren '90 was ik echt een fan van Steven Seagal.
Spijtig genoeg zijn z'n films daarna alsmaar meer bergaf gegaan.

Deze film is slecht geacteerd, geregisseerd en geschreven.
In het algemeen geef ik deze film een vrij lage waardering.

avatar van jeroentjuhhhhh
De opperbaas knalt weer van het scherm af in dit straight forward kidnapping verhaaltje. Reeds bewandelde paden worden lastiger gemaakt dan nodig, waardoor het nog 'iets' lijkt. Niet echt broodnodig, maar aan de andere kant ook zeker geen zwakte. Actie is puik en alleen een held als Steven Seagal nekt een helikopter met zijn gun

Wat een bizar gare happy ending trouwens. Zeker de freeze frame op zijn lachende gezicht was het toppunt van feel good. Kon het ergens (op een rare manier) wel waarderen, verschrikkelijk fout natuurlijk zo'n scene erachteraan naaien Michael Keusch heeft meer op zijn kerfstok wat betreft Seagal, en als het een beetje in de richting van Shadow Man is, heb ik nog iets om naar uit te kijken!

avatar van Lancher
noknoke schreef:
Ik citeer het begin.!! (in de sportschool)

Dan komt chinaboy "leerling" en zegt,
Sifu leer mij die watermeloen (concept). de intern.
De manier dus, hoe je intern een w.meloen kapot slaat.

Seagal knikt en gooit chinaboy dwars door de muur, dus extern. manier.
Chinaboy ligt bewusteloos op de grond.!!

What the f"ck sloeg die scene nou op.?

Zoo moeilijk is het niet hoor en ten tweede vroeg de jongen om de kunst van het externe en niet interne. Hij was namelijk onder de indruk van hoe hij de watermeloen kapot maakt.

Voor dat je leert mensen pijn te doen, moet je eerst mensen leren helen. Die jongen was alleen maar geïnteresseerd in het watermeloen concept, waarbij de watermeloen kapot werd gemaakt. Door zijn foute manier van denkwijze en alleen maar interesse voor het kapot maken en niet het helen, straft sensei 'Seagal' hem dus met hetgeen hij juist zo graag wilt leren.

Lefgozer schreef:

Zat je tijdens deze scene wat anders te doen? Op het moment dat hij zijn pistool aan de desbetreffende persoon af wil geven, pakt hij snel de hand van die persoon en schiet daarmee zijn compagnon neer. Daarna schakelt hij hem uit met een klap tegen het neus botje.

avatar van ErwinH
Goeie film, met sterke scenes, jammer dat de inmiddels oudere man Seagal wat ongeloofwaardig overkomt met zijn wat pafferige uiterlijk. Misschien wordt het tijd voor wat andere rollen, in Machette was hij erg sterk. Toch heeft deze film me wel geboeid.

Na lange tijd nog eens een Seagal geprobeerd, maar het was wederom een drama. En dan blijkt deze nog een redelijke score te hebben in vergelijking met Attack Force en Flight of Fury, twee andere Seagal-films van regisseur Michael Keusch, die vooral bekend werd door Duitse films die niemand zag.
Shadow Man verdrinkt in zijn warrig verhaal en dito vertelstijl. Het wordt nergens boeiend of leuk, hoewel er toch hier en daar een leuke vechtscène inzit. Seagal speelt zoals steeds hetzelfde figuur en mede daarom wellicht dat elke verrassing wegblijft. 95 minuten later is alles opgeruimd.

Dat je bij een film met Steven Seagal geen al te hoge verwachtingen moet scheppen is algemeen geweten.
Maar deze is dan weer een die nog minder is dan vele van zijn filmen.
De vertolkingen en het scenario zijn ondermaats.
Het is ronduit een saaie prent geworden, waarbij de enkele goede actiescènes het geheel niet kunnen redden.

avatar van Capablanca
In de toch al niet al te beste film loopt Steven Seagal als een houten Klaas in de rondte, daarbij de film nog verder naar beneden duwend. Twee punten voor het verhaal, nul voor de hoofdrolspeler.

avatar van filmofiel
Opnieuw zo'n waardeloos tweederangs knuppelfilmpje met vetklep Seagal. Alleen al dat inmiddels schorre stemmetje van 'm doet me al wegzappen. Sorry no points.

avatar van riefenstahl
Voor een Seagal vehikel nog geeneens zo heel slecht; hij is hier nog wel enigszins geloofwaardig als bad ass maar doet verder niet veel moeite en wandelt ongeinteresseerd en emotieloos door de film. De andere acteurs zijn iets beter dan normaal in een Seagal film maar er wordt te veel geschoten en te weinig gevochten.
De film zelf is vrij ridicuul, onlogisch en matig ge-edit; de op zich leuke vechtscene in het drugshuis bijv.; wat deed hij daar uberhaupt behalve de boel kort en klein slaan? Maar wel fijn dat de geldtelster netjes wacht met schieten totdat Steven de kamer uit is na doodleuk wat stapeltjes voor haar neus in zijn zakken gestoken te hebben.
De film komt over alsof ze een aantal losse -best aardige- actie scenes hebben opgenomen en die aan elkaar geplakt hebben. Desondanks toch vermakelijk want niet saai, er gebeurt wel steeds wat.

avatar van Alexander1900
Shadow Man is een van de mindere films van Steven Seagal. Hij knokt te weinig, het verhaal is warrig en matig camerawerk. Als klap op de vuurpijl heeft Seagal die niet de jongste meer is, dit voorzichtig gezegd, een vriendin die net 18 jaar is geworden. Daar zakt mijn broek vanaf. Triest dat ze dit in de film verwerken mede ook doordat het compleet overbodige scenes zijn, en het duurde in totaal nog geen halve minuut.

Een voldoende.

avatar van SSeagal
Als je de laatste 3 of 4 DTV films naast Shadow Man legt, dan steekt deze er nog steeds enorm boven uit. Ook zag ik Submerged en Black Dawn voor deze, waardoor Shadow Man een veel beter gevoel gaf. Achteraf gezien was ik te enthousiast met mijn stem.

Na paar kijkbeurten moet ik toch realistisch zijn over deze en er een ster afhalen. Kan niet tippen aan The Keeper of Urban Justice. Shadow Man kent meer babbel scenes en te weinig hand to hand fights. Ook geen uitgebreide final battle tegen de bad guy, daardoor eindigt deze ook nog eens met een anti climax. Daarom wordt de 4,5* een 3,5*.