Monella (1998)

Italië
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Tinto Brass
met Anna Ammirati, Patrick Mower en Mario Parodi

Energieke jongevrouw brengt het hoofd op hol van elke man maar gaat trouwen. De aanstaande bruidegom wil echter niet met haar naar bed voor de huwelijksnacht.

Hoewel ik dit zeker niet de beste film van regisseur Tinto Brass vindt, was dit wel een vermakelijke en ook vrolijke film die zich lekker wegkijkt. Dat kwam vooral door het luchtige en ook komische verhaal waarbij de fraaie Anna Ammirati (in de rol van Lola) spat van het scherm.

De film begint al leuk met een fietsende Lola die iedereen het hoofd op hol laat slaan als ze voorbij fietst haar fraaie achterwerk (wel voorzien van slip) te laten zien. Zo maakt ze o.a. een boer, fietsrenner en twee Paters gek en die laatste twee snuiven zelfs aan het zadel als Lola van de fiets is afgestapt

Het min of meer soort romantiek verhaal (speelt zich ergens af in de jaren 50) heeft wel niet veel om handen en draait hoofdzakelijk om Lola en haar jaloerse aanstaande man Tommaso (gespeeld door Max Parodi, die wel wat wegheeft van Josh Brolin), waarbij Lola alle mannen het hoofd op hol laat slaan en dus Tommaso jaloers wordt. Het liefst wilt Lola dat Tommaso haar ontmaagd, maar Tommaso wil daarmee wachten tot ze getrouwd zijn en daarom haalt Lola alles uit de kast (zoals het flirten met andere mannen) omdat eerder te laten gebeuren. Er zit ook nog een verhaal in verweven wie nu eigenlijk de echte vader is van Lola en ook nog een weddenschap.

De uitvoering van het verhaal is leuk en komisch gedaan en visueel mocht de film er ook wezen. Dat laatste natuurlijk vooral door de fraaie Anna Ammirati, die ook zeer regelmatig haar fraaie blote lichaam laat zien. Ook zitten er een aantal aardige scenes in, zoals in het café met de dansende Amerikaanse soldaten waarbij Lola de boel op ontploffen zet door regelmatig haar benen te openen en opwindend gaat dansen op muziek uit de jukebox. Ook de scene in de regen waarbij Lola op de hurken gaat zitten en op de straat plast mocht er wezen.

Al met al was dit wederom een vermakelijke film van regisseur die zich lekker wegkijkt.