Monella (1998)

Italië
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Tinto Brass
met Anna Ammirati, Patrick Mower en Mario Parodi

Energieke jongevrouw brengt het hoofd op hol van elke man maar gaat trouwen. De aanstaande bruidegom wil echter niet met haar naar bed voor de huwelijksnacht.

avatar van Ramon K
Interessant plaatje....

kappeuter (moderator)
Laat je niet misleiden. De film is het kijken niet waard.

avatar van narva77
Zag em vanmiddag bij de Free liggen...

Ik zeg lekker niet of ik em meegenomen heb :evil

Wereldposter.

hmm, mag ik vragen wat er zo bijzonder aan is ? Ik zie het namelijk niet

avatar van narva77
Mooie......fiets

vic
Tinto Brass is de ongekroonde koning van de soft erotiek. Hij stopt er altijd wel een verhaaltje in en probeert er iets kunstzinnig iets van te maken. Dus mooie beelden met mooie kleuren. Zijn hoofdzakelijk doel blijft natuurlijk het opwinden van zijn publiek en dat lukt aardig (gezien zijn succes). Vind de films wel mooi maar staan meer in mijn flop 100 dan in mijn top honderd.

damon
Wat een mooie grote banden!
meisje ziet er mooi uit, maar verder?

Haar achterlichtje is kapot.

avatar van Sjan
Spider schreef:

Haar achterlichtje is kapot.

haha

Mooie lingerie

avatar van Sjan
Zoveel nuttige posts heb ik nog niet eerder bij een film gezien

avatar van 93.9
Echt zo jammer dat ze niet eens een film van Tinto Brass doen op een SBS of RTL5 op tijden dat ze van die vlees noch vis erotische softshit uitzenden.

avatar van johnboer
Ik heb genoten (met hoofdletters) van deze zonnige,luchtige erotische film.Een dikke 4 voor deze film,gezien het genre.Daarna de box Tinto Brass gekocht.Moet ik nog zien.Ook de 2 dvd's met de korte verhalen gekocht.Short Erotic Collection.Wel gezien.Wat een bagger is dat.NIET OM AAN TE ZIEN.!!!! Kan zo de vuilnisbak in.
Maar dit is voor mij een juweeltje.Een aanrader.

avatar van Koos
Oooh deze film is echt slecht, de film komt me weer voor de geest, nu ik het plaatje zie!

johnboer schreef:
Maar dit is voor mij een juweeltje.Een aanrader.

Nog meer aanraders dan, johnboer? Ik houd wel van dit soort dingen en geniet ook (samen met mijn fijne vrouw) van dit soort films . Niks mis mee, toch?

Hoewel ik dit zeker niet de beste film van regisseur Tinto Brass vindt, was dit wel een vermakelijke en ook vrolijke film die zich lekker wegkijkt. Dat kwam vooral door het luchtige en ook komische verhaal waarbij de fraaie Anna Ammirati (in de rol van Lola) spat van het scherm.

De film begint al leuk met een fietsende Lola die iedereen het hoofd op hol laat slaan als ze voorbij fietst haar fraaie achterwerk (wel voorzien van slip) te laten zien. Zo maakt ze o.a. een boer, fietsrenner en twee Paters gek en die laatste twee snuiven zelfs aan het zadel als Lola van de fiets is afgestapt

Het min of meer soort romantiek verhaal (speelt zich ergens af in de jaren 50) heeft wel niet veel om handen en draait hoofdzakelijk om Lola en haar jaloerse aanstaande man Tommaso (gespeeld door Max Parodi, die wel wat wegheeft van Josh Brolin), waarbij Lola alle mannen het hoofd op hol laat slaan en dus Tommaso jaloers wordt. Het liefst wilt Lola dat Tommaso haar ontmaagd, maar Tommaso wil daarmee wachten tot ze getrouwd zijn en daarom haalt Lola alles uit de kast (zoals het flirten met andere mannen) omdat eerder te laten gebeuren. Er zit ook nog een verhaal in verweven wie nu eigenlijk de echte vader is van Lola en ook nog een weddenschap.

De uitvoering van het verhaal is leuk en komisch gedaan en visueel mocht de film er ook wezen. Dat laatste natuurlijk vooral door de fraaie Anna Ammirati, die ook zeer regelmatig haar fraaie blote lichaam laat zien. Ook zitten er een aantal aardige scenes in, zoals in het café met de dansende Amerikaanse soldaten waarbij Lola de boel op ontploffen zet door regelmatig haar benen te openen en opwindend gaat dansen op muziek uit de jukebox. Ook de scene in de regen waarbij Lola op de hurken gaat zitten en op de straat plast mocht er wezen.

Al met al was dit wederom een vermakelijke film van regisseur die zich lekker wegkijkt.